Esti la prima colaborare cu regizorul Michele Modesto Casarin. Cum a fost aceasta experienta?
Da, sunt la prima colaborare cu el. Mi-as fi dorit in fiecare din ceilalti doi ani (de cand sunt la Teatrul Masca) sa colaborez cu el, dar nu am avut ocazia. Este un lucru firesc pentru un actor, mai ales un actor tanar, in crestere, in (auto) descoperire, sa itii doreasca cat mai multe si cat mai diverse expreriente, asta insemnand deopotriva roluri si regizori si sunt bucuros ca am avut ocazia la Teatrul Masca sa fac roluri diverse. Revenind la Michele, ma bucur ca in cele din urma s-a intamplat sa colaboram. In primul rand a fost un timp foarte scurt pentru un traseu foarte lung. A fost o munca intensa, istovitoare, dar, cred, plina de rezultate.
Joci in spectacolul lui Michele Modesto Casarin VENEXIA. Ce rol ai, cum este scenariul si, in general, acest proiect?
Personajul pe care il interpretez in VENEXIA se numeste Bio. Scenariul este destul de dur si am fost oarecum socat la contactul cu textul, dar am luat-o ca pe o provocare. Stiam ca Michele va face in asa fel incat toata violenta si nuditatea sa ia o forma artistica si asa a fost. Este un spectacol greu, dur, intunecat, nu roz cu floricele. Mi-am dorit intotdeauna sa pot juca si intr-un astfel de spectacol.
Ce ti-a placut la Bio, personajul pe care-l interpretezi?
Ce mi-a placut la Bio? Cred ca initial mi-a placut provocarea rolului. Nu in fiecare zi ai ocazia sa joci un golan de cea mai joasa speta din Venetia anilor 1500 care ajunge un criminal. Apoi mi-a placut, desigur, procesul de a-l cauta si de a-l descoperi pas cu pas si, in cele din urma, produsul, un caracter dramatic ce sta pe propriile-i picioare, un personaj!
Te-ai regasit in personajul pe care-l interpretezi ?
Hm…Nu! Adica teoretic toti avem toate datele in noi. Nu sunt betiv, nu sunt violent, nu sunt criminal, dar Bio este o parte din mine. O parte descoperita si folosita in scop artistic in acest spectacol. La un moment-dat am realizat ca Bio este tot ceea ce urasc la un om, tot ceea ce e gresit. Mi-a fost foarte greu sa-l iubesc pentru a putea merge mai departe cu lucrul. Am invins multe preconceptii si blocaje si cred ca asta ma ajuta si in viata de zi cu zi.
Ce stiai si ce ai aflat despre aceasta lume a curtezanelor?
Nu stiam foarte multe lucruri despre lumea curtezanelor. Mai mult despre partea asiatica a ”profesiei”, in nici un caz nu stiam sau intuiam sau credeam ca Venetia in 1509 avea 11.000 de prostituate. E oarecum socant…
Daca ar fi sa rezumi in cateva randuri cum te-ai simtit la repetitiile pentru VENEXIA?
Cum sa ma simt? Am petrecut o luna si o saptamana in Venetia anului 1509, fiind un golan intr-o carciuma cu alti golani si tarfe… restul, despre ganduri, cautari, sudoare, am scris mai sus! As putea adauga ca cel mai frumos lucru mi se pare ca uneori acasa, in somn, visam situatii extra-scenice din spectacol!
Au fost colegi de la care ai avut de invatat sau alaturi de care ai trait momente demne de amintit?
Evident! A fost o experienta extraordinara alaturi de colegii mei. Am invatat foarte mult de la colegii mei mai experimentati, sau de facultate, si nu in ultimul rând de la partenera mea de scena.
Cui ii recomanzi sa vina sa vada acest spectacol, unic in peisajul teatral romanesc?
Cui? Tuturor! Este un spectacol ce merita vazut. Este o experienta extraordinara, ce trebuie traita, indiferent de sensibilitatea sau pudoarea fiecarui spectator!
.
|