Acum niște ani |
10 ianuarie 2025 |
49 • |
Iuliu Cezar traverseaza Rubicon-ul, ocupa Roma si alunga pe Pompeius |
1475 • |
Batalia de la Podul Înalt: Victoria de la Vaslui prin care Stefan cel Mare, domnul Moldovei, a zdrobit armatele otomane conduse de Suleiman Pasa |
1493 • |
Se naste Nicolaus Olahus, umanist si istoric de origine româna, arhiepiscop de Esztergom si guvernator al Ungariei (d. 1568) |
1799 • |
Se naste Petrache Poenaru, revolutionar pasoptist, inventatorul stiloului (d. 1875) |
1839 • |
Gheorghe Asachi publica la Iasi, în tipografia Albinei Românesti, lucrarea "Atlas românesc geografic", format din 8 harti |
1863 • |
Prima linie publica de transport subteran din lume a fost deschisa la Londra |
|
|
"REQUIEM. Nu stii nimic despre mine" - spectacol/turneu caritabil extraordinar | | (Arte vizuale) | “REQUIEM. Nu stii nimic despre mine”, este un spectacol extraordinar de dans contemporan, destinat strangerii de fonduri pentru Japonia, grav afectata de cutremurul din 11 martie. | Spectacolul, special creat pentru acest eveniment de catre artistii Motoko Hirayama (Japonia) si Razvan Mazilu (Romania), pe partitura muzicala “Requiem” a compozitorului britanic Kerl Jenkins, va avea loc in Bucuresti la teatrul Odeon pe 25, 26 si 27 noiembrie, Craiova la Teatrul National "Marin Sorescu"-29 noiembrie, Sibiu la teatrul National "Radu Stanca"-30 noiembrie, Cluj la Opera Maghiara -1 decembrie si in Timisoara pe 3 decembrie la Teatrul National "Mihai Eminescu".
“Requiem. Nu stii nimic despre mine”, o premiera la nivel mondial, este un spectacol de dans contemporan ce aduce la rampa povestea unei intalniri, cea dintre doi dansatori din doua colturi ale lumii care, initial, nu se cunosc, dar care re-descopera impreuna dansul si viata. Toate fondurile obtinute ca urmare a organizarii spectacolelor vor fi directionate catre Fondul de Asistenta pentru victimele dezastrului din Japonia.
Motoko Hirayama, un spirit liber din Tara Soarelui Rasare
Liber de canoane, dansul contemporan este un teren al personalitatilor curajoase, puternice, care gasesc mereu noi terenuri de explorat. Iar Motoko Hirayama, dansatoare, coregrafa si profesor asociat al Universitatii din Tsukuba nu face exceptie. Este una din figurile marcante ale dansului si coregrafiei din tara ei natala, unde a castigat nenumarate premii importante, cum ar fi Premiul Nakagawa Einosuke (2006), Premiul Asahi pentru Arte Interpretative (2008) si Premiul de incurajare a Tinerilor Artisti, decernat de Ministerul Educatiei, al Culturii, al Sportului si al Tehnologiei din Japonia (2009).
Nascuta in provincia Aichi, in Japonia, Motoko a inceput sa studieze baletul la varsta de 5 ani. Licentiata a Facultatii de Educatie Fizica din cadrul Universitatii din Tsukuba, si-a obtinut masteratul in Metode de antrenament. in timpul studentiei, Motoko a descoperit dansul contemporan, iar dupa absolvire, s-a alaturat unei renumite companii exclusiv feminine de dans contemporan din Tokyo, H-Art Chaos, in cadrul careia a dansat timp de 7 ani.
In 1999, Motoko a obtinut atat Medalia de Aur, cat si Premiul Vaslav Nijinsky la Dans Modern la editia a treia a Concursului International de Balet si Dans Modern din Japonia. in urma acestui fapt, in 2001, Motoko a studiat in cadrul companiei de dans contemporane Ultima Vez din Belgia, ca o participanta a programului de studiu in strainatate pentru artisti, sustinut de guvernul japonez. Dupa ce a revenit in Japonia, Motoko si-a cladit o cariera de succes in calitate de dansatoare si coregrafa independenta.
Printre activitatile recente ale lui Motoko se numara rolul principal „Aleasa” in spectacolul de dans „Le Sacre du Printemps” de Vaslav Nijinsky, la inaugurarea Centrului de Arte Interpretative Hyogo, in 2005, si punerea in scena a one-woman-show-ului ei clasic „Revelation” din 2006, despre Svetlana Zaharova, Prima Balerina a Baletului Balsoi, devenind prima coregrafa din Japonia care sa colaboreze cu Baletul Balsoi. De asemenea, Motoko a fost o invitata permanenta, atat in calitate de coregraf, cat si de dansator, la prestigiosul New National Theater din Tokyo (NNTT), inca din 2003. Toate cele patru spectacole ale ei de la NNTT („Chaconne”, „Butterfly”, „Life Casting” si „Le Sacre du Printemps”) au fost reproduse, ca o dovada a popularitatii ei deosebite si a interesului din partea publicului.
Pe plan international, Motoko a creat coregrafii pentru dansatori importanti de la American Ballet Theatre, San Francisco Ballet si Baletul Balsoi si a colaborat cu renumitul coregraf israelian Imbal Pinto.
Experimentele lui Motoko merg si mai departe, incluzand colaborari cu muzicieni si artisti vizuali, respectiv coregrafii ale unor musicaluri. A fost coregraf colaborator pentru echipa nationala de inot sincron a Japoniei, unde a conceput un duet care le-a adus japonezilor o medalie de bronz la Jocurile Olimpice de la Beijing (2008). in plus, Motoko a colaborat ca dansatoare in proiecte de cercetare experimentala, inclusiv la un proiect care explora dansul in conditii de forta gravitationala 0 si la un proiect care utiliza captarea miscarilor pentru a crea un sistem automat de creatie pentru coregrafi, bazat pe grafica 3D.
In 2002, Motoko a devenit profesoara a Universitatii din Tsukuba; aici, sustine cursuri de dans, implicandu-se in indrumarea noilor generatii de tineri dansatori. in calitate de cercetatoare a dansului, continua sa exploreze noi modalitati si metode pentru a aprofunda constientizarea propriului trup, facilitand procesul de adaptare a tinerilor dansatori la noi stiluri de dans. De asemenea, Motoko este o profesoara de workshopuri pentru profesionisti extrem de solicitata.
Motoko e o personalitate de top pe scena dansului japonez si continua sa caute noi cai de expresie, pastrandu-si neschimbat spiritul indraznet, inovator si liber.
Razvan Mazilu, artistul-provocare
Razvan Mazilu e un artist complet, care a contribuit decisiv la popularizarea dansului contemporan si a teatrului dans ca forme de expresie fundamentale in Romania.
Lansand in mod constant experimente teatral-coregrafice alternative care sa provoace publicul, Razvan Mazilu se straduieste, cu indrazneala, sa ridice standardele artelor interpretative din Romania, aducandu-le la un nivel international.
Si-a inceput cariera in calitate de regizor, pe cand era inca student la Coregrafie. Ulterior, dupa ce a ajuns un dansator apreciat pe plan national, Mazilu a avut un aport major in schimbarea perceptiei publicului romanesc si a criticilor despre dans.
Mazilu a fost primul artist care a regizat un spectacol de teatru-dans in Romania, „Dama cu camelii”, in care a distribuit-o pe reputata actrita de renume international Maia Morgenstern.
E primul balerin roman care a realizat un one-man-show, in care a interpretat patru importante personaje din opera lui William Shakespeare, intr-un spectacol de o ora.
Totodata, Mazilu este primul coregraf roman care a oferit un spatiu permanent dansului profesionist intr-un teatru de repertoriu – Teatrul Odeon din Bucuresti, intr-o incercare de a demonstra ca teatrul si dansul se imbina in mod armonios pe scena – o incercare incununata de succes.
De la balet la teatru dans, de la musicaluri si teatru cabaret la spectacole coregrafice, de la tango la dansuri clasice, implicat fie in calitate de dansator, fie ca regizor, coregraf, actor sau scenarist, Razvan Mazilu se regaseste cu naturalete in toate aceste ipostaze, ramanand credincios adevaratei sale structuri: aceea de artist autentic.
.
| |
|
|
|
|