Putul lui Zamfir nr. 45 pot admira o colectie care a starnit deja un interes deosebit in randul marilor colectionari de arta internationali. Mai mult deca atat, o mare parte din expozitie este deja rezervata sau vanduta, inclusiv aclamata lucrare Francesca.
Povestea lui Matei Serban a inceput in 1994, cand celebra Caroll Turner Gallery s-a trezit peste noapte cu vestea mortii artistului Traian Alexandru Filip, iar lucrurile au parut un pic scapate de sub control. Acesta era unul dintre principalii artisti din portofoliul galeriei si, dintr-o data, se punea problema cine mai stie mestesugul cel putin la fel de bine ca el, incat sa poata imprima in continuare placile aflate in propietatea galeriei. Matei Serban era singurul ucenic al artistului care avea cunostiintele, rabdarea si priceperea sa o faca. Pragmatisnul american si nevoia de confirnare a valorii artistice a lui Matei Serban Sandu au facut, pentru cativa ani, casa buna in Santa Fe, New Mexico si la Carrol Turner.
De la consumarea episodului american pana astazi, Matei Serban Sandu si-a mai lasat amprenta artistica in diferite colturi ale lumii: a redesenat, in stilu-i propriu, Chateu des Cavaliers in Camargues Franta, a convins prin expunerile sale la National Library din Oslo si la Parlamentul European la Strasbourg. Lista extinsa a activitatii sale expozitionale e impresionanta: galerii de renume din California, Germania si Elvetia. In prezent, pictorul duce o viata ascetica, impacata cu divinitatea, creativa pana la obsesie, in atelierul sau din Bucuresti. Intr-un studio de 50 de metri patrati, care a apartinut graficianului Vasile Dobrian, Matei tese un univers paralel celui cu care oamenii de rand sunt obisnuiti. Departe de e-mailuri, calculatoare si social media, artistul adapteaza o lume apusa de cavaleri, shamani si domnite vremurilor in care traim.
Interesul din ce in ce mai mare pentru lucrarile sale, atat pe piata romaneasca, dar mai ales in cea internationala, denota existenta unei cereri crescande pentru arta autohtona.
.
|