Artistul are potentialitatea sa intre doua limite - omenesc si har. In functie de superioritatea proportionalitatii unuia si celuilalt, spectacolul tinde spre idealizarea fortei artistice sau materializarea artei.
Dar, intre un spectaol in act si impresia indusa publicului mai este un element, ordinea celor trei parti, in funcie de calitatea spectacolului putand fi oricand inversabila: organizatorul de spectacole. In prea multe imprejurari, artistii celebri ajung pe mainile unor zisi impresari care devoreaza actul artistic, compromit pe artisti si in final deceptioneaza publicul. Au ajuns azi la indemana bataii de joc din partea unor organizatori de spectacole chiar si gigantii artisti scrisi in randurile generatiei de aur a stelelor scenei, iar aceasta nu se vede din sala, dar constituie unul din motivele golirii scaunelor, unul cate unul.
A prinde in cateva insusiri sumare compatibilitatile si incompatibilitatile unui om, nu se poate, dar in ce-i priveste pe impresari, organizatori de spectacole, intr-o formula mai cuprinzatoare, cronicile alcatuite obiectiv, pot. in ele se oglindeste tot: artisti, public, organizatori. Aceasta pe de o parte. Pe de alta parte se poate urmari un grafic de reprezentatii ale unui spectacol sau ale altuia, pe o perioada determinata si acesta-i un graitor raspuns. Fireste, criterii de notare a valoarei celor in al caror profesionalism consista anvergura de valoare si de popularitate a spectacolelor se mai gasesc, dar nu sunt necesare alte cautari, cata vreme intransigenta spectatorilor e cea dintai care construieste o clasificare a organizatorilor de spectacole romanesti.
Aurel V. Zgheran, Bonnie Tyler - Bucuresti 2014
Pe aceasta baza, impresarul Pepino Popescu, alaturi de putini altii urca in frunte. Vor fi existand marturii contra prin conglomeratul presei, dar balanta se apleaca in partea in care coeficientul profesional are greutatea favorabila. Pepino Popescu este omul netemator de esecuri grave, nu are nereusite catastrofale pe constiinta, din care motiv sa devina introvertit si penibil in ochii artistilor, ori alergat de mass-media. Are cuvinte de rostit cu oamenii de presa, intr-o maniera de conversatie foarte agreabila, (personal am cunoscut acet tip de atitudine la concertul cu Bonnie Tyler, de la Sala Palatului, dar nu numai - as mai putea cita aici concertele cu Al Bano, Julio Iglesias, Smokie, Mireille Mathieu si altele, la care mi-a facilitat prezenta pentru alcatuirea cronicilor de presa la spectacolele exceptionale pe care le organiteaza Pepino Popescu), nu fug ziaristii dupa el ca si cum ar fi miscari de strada! Are pus la dispozitie un numar de telefon, acorda cu generozitate invitatii la spectacole, este deservit de asistenta Nicoleta Ion care nu intoarce solicitantului de informatie o vorba molesita ca de canicula, o fata posaca, o rostire de jargoane inculte, ineducabile pe vecie.
In multe privinte, Pepino Popescu nu e prin nimic asemanator cu unii organizatori care sunt mai greu de intalnit sau abordat decat starurile mondiale. De ce n-ar invata toti organizatorii de spectacole civilizatia, generozitatea, eleganta?! Modelul exista: Pepino Popescu!
Aurel V. Zgheran, Pepino Popescu la Sala Palatului
.
|