A fost repartizat la Teatrul de Stat din Baia Mare, dupa care a jucat la mai multe teatre din tara: Teatrul National din Craiova, Teatrul Tineretului din Piatra-Neamt, Teatrul National din Targu Mures, iar din 1973 la Teatrul Evreiesc de Stat. A mai jucat si pe alte scene bucurestene - Teatrul Bulandra si Teatrul Metropolis.
Primul rol interpretat pe scena Teatrului Evreiesc de Stat a fost Himelfarb, din celebra comedie ”Lozul cel mare”, de salom Alehem. Au urmat Baronul Regnard in ”Cel care primeste palme”, Marin in ”Iubiri”, Cititorul de ziare si tiferblat in ”Menahem Mendel, om de afaceri”, Preotul in ”Andorra”, Noe in ”Arca bunei sperante”, Mordhele in ”inteleptii din Helem”, Colonelul Stjerbinsky in ”Iacubowsky si colonelul”, Boierul in ”Hersele”, Invatatorul in ”Portile padurii”, Usque in ”Shylok”, Strainul in ”Panza de paianjen”, Breitenbach in ”Week-end in Paradis”, precum si aparitii pline de haz in spectacolele de revista ale TES ”Un gand, o lacrima, un zambet”, ”Se cauta o stea”, ”Trubaduri si purimspileri”, dar si in ”Scutcircuit la creier”, dramatizare de Adrian Lupu a unor schite de Dumitru Solomon.
Un rol de referinta in cariera sa a fost Rafail Fridlender, din Sonata Kreutzer, de Iacob Gordin, rol interpretat memorabil in doua variante regizorale diferite, cea a Olimpiei Arghir, din 1988, si a lui Moshe Yassur, din 2001.
Ultimul sau rol pe scena Teatrului Evreiesc a fost Briquet, din ”Cel care primeste palme”, de Leonid Andreev.
Remarcabil pentru vioiciunea spiritului, umorul sau incontestabil, modestia si eleganta sa, atasamentul fata de cultura si limba idis, Theodor Danetti va ramane in memoria noastra, a tuturor.
Adio, Dodo! Sa-ti fie memoria binecuvantata!
.
|