Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
17 mai 2024
Recomandări
Un ieşean a inventat „Sosul iute de Doamne Fereşte“
(Viață)
Ioan Dan Niculescu (37 de ani), manager al unei agentii de creatie si indragostit de bucataria asiatica, a inventat un condiment absolut delicios: „Sosul iute de Doamne Fereste, primul sos picant romanesc cu atitudine“. Ioan Dan Niculescu (37 ani) a absolvit Facultatea de Drept la Iasi in 2002, dar nu a profesat nici o zi ca avocat, ci a intrat in publicitate ca freelancer, imediat dupa terminarea studiilor.
In prezent manager al propriei agentii de creatie, Argo Media, Ioan Dan Niculescu este cunoscut si pentru Sosul Iute de Doamne Fereste, supranumit si „primul sos picant romanesc cu atitudine“.

646x404


Ioan Dan Niculescu sta in prima parte a anului in Asia, in special in Thailanda, dar si in tarile vecine. Calatoreste mult pe acest continent, impreuna cu iubita sa Roxana, dar asta nu il impiedica sa isi coordoneze afacerea principala pe care o are in Iasi, respectiv agentia de creatie, chiar daca comunica prin intermediul internetului cu oamenii cu care lucreaza. „Acum cinci ani am plecat prima data spre Asia. Aveam o varsta, un business care functiona, dar exista o parte din mine care tot timpul visase sa calatoreasca. Visam la insula aceea cu palmieri, la oaza aceea de liniste“, isi aminteste ieseanul.

Inceputurile unei afaceri rezistente in timp

In 2002, atunci cand a absolvit Dreptul si a trebuit sa isi decida viitorul profesional, s-a simtit mai compatibil cu domeniul publicitatii intrucat, spune el, de mic i-a placut sa aduca lucruri si oameni impreuna, sa creeze o fuziune exploatandu-si imaginatia si creativitatea. „Nu m-a incurcat niciodata aceasta facultate, au fost ani in care m-am familiarizat cu sistemul de drept, lucru care este folositor oricui, si stiu sa imi fac singur contractele pe firma. Dar ce am facut si fac in continuare sunt lucrurile care m-au pasionat cu adevarat“, crede Ioan Dan Niculescu.

A lucrat pentru Iohannis

La doi ani dupa terminarea Dreptului, in 2004, Niculescu si-a deschis agentia axata in special pe branding. A inceput singur, dar si-a luat, treptat, colaboratori copywriteri, programatori, oameni din zonele conexe celei de branding si de comunicare, si a facut si angajari. In prezent, are sase angajati. Printre proiectele de la Argo Media se numara si crearea manualului de brand si a sistemului de identitate vizuala al PNL, iar printre clienti s-a aflat si presedintele Klaus Iohannis, pentru care Ioan Dan Niculescu a lucrat, alaturi de Radu Negulescu si Vlad Tausance, la crearea si implementarea strategiei de comunicare online, in campania electorala din 2014.

Un produs care a aparut din gluma

In 2011, dupa ce isi incepuse lunga lista de calatorii in Asia de Sud-Est, Ioan Dan Niculescu a devenit clientul propriei agentii, incercandu-si puterea de branding cu un produs propriu, „Sosul iute de Doamne Fereste".

646x404 (1)


Ideea sosului i-a venit tanarului iesean in timpul calatoriilor in Asia, in momentul in care a realizat ca este greu sa stai pe un alt continent, sa ai o cu totul altfel de dieta, alte obiceiuri culinare, iar cand te intorci sa combini dieta de acolo cu cea de acasa. In plus, lui Ioan Dan Niculescu i-a placut de cand se stie sa se joace in bucatarie. De la 3-4 ani amesteca gusturi si arome prin bucataria mamei sale.

Realizarea acestui sos a fost o gluma la inceput. A ramas asa vreo doi-trei ani si am vazut ca prietenii si apropiatii o gusta si la propriu, si la figurat. Ce pot sa spun este ca sosul, gandit in editie limitata, era cel mai iute de pe piata romaneasca la momentul la care am inceput sa il producem. Acesta a ajuns sa fie produs pentru comercializare si datorita branding-ului, felului in care am comunicat povestea sa. Astfel, am starnit interes inca de la primul lot mai mare. Prima data am facut 14 sticlute cu sos si am primit solicitari instant pentru mai multe“, marturiseste barbatul.

Principiile bucatariei Thai

„Doamne Fereste“ este un sos fusion bazat pe principiile bucatariei regale Thai si se produce la o firma din Iasi. Ingredientele sale cer o pregatire speciala si stau la macerat si cate trei ani. Cele uscate sunt trimise din tarile prin care Ioan Dan Niculescu calatoreste, iar cele pastrate secrete sunt descoperite in Thailanda si in Nepal si importate de acolo.

646x404


Suntem proroci si deschizatori de drumuri pe un taram inca neexplorat in Romania. Doamne Fereste aduce schimbarea la fata si izbavirea de plictis. Aducem impreuna continente si condimente, pogorand bucurie in farfurie, flacari in priviri si pofta de viata celor ce ne deschid”, se precizeaza cu umor pe site-ul doamnefereste.ro.

A facut si un mustar-crema

Pentru ca este destul de dificil de facut, sosul a ramas in continuare in editii limitate, asa cum a fost de la inceput. In plus, din dorinta de a aduce pe piata produse unice, produse pe care i-ar placea si lui sa le gaseasca mai des pe rafturi, Ioan Dan Niculescu a mai scos si „Mustarul-crema de Doamne Fereste“. Intrucat vine cu o serie de ingrediente de provenienta indiana, acesta nu este un mustar clasic, desi porneste de la reteta mustarului de Tecuci care se facea inainte de 1989, de la o baza curata, fara chimicale si aditivi.

Este un produs de fuziune pe care l-am si botezat crema de mustar, pentru ca nu il poti folosi ca pe un mustar obisnuit, nu merge bine cu mici, cu carnati. In schimb, sta foarte bine pe feluri de mancare pe care nu te-ai astepta, de exemplu falafel“, mai spune Ioan Dan Niculescu.

Unde se vand sosurile

„Ioan Botezatorul“ de la Doamne Fereste, asa cum isi spune in gluma creativul iesean, nu are planuri corporatiste pentru sosurile sale. Acestea se vand in bacaniile din Iasi, Bucuresti, Bacau, Roman, Sibiu, dar si in reteaua de librarii Carturesti din Iasi, Bucuresti, Constanta. „Sosurile sunt un alt business, pe care l-am facut din pasiune, din dorinta de a aduce pe piata produse unice si vrem sa ramanem nisati, sa scoatem produse in editie limitata“, subliniaza acesta.

„Sosul iute de Doamne Fereste“ si „Mustarul-Crema de Doamne Fereste“ se adreseaza acelui consumator rebel, care vrea sa experimenteze si care gusta o ironie, o picanterie. „Mi-a fost usor sa lansez produse pentru un astfel de consumator, pentru ca si eu ma incadrez in aceeasi categorie. Am fost sincer cu mine si am ales sa fac lucrurile asa cum mi-ar placea mie sa le vad, sa le primesc, sa ma bucur de ele“, recunoaste Ioan Dan Niculescu.

Tanarul intreprinzator iesean crede ca Romania este o tara in care pot fi puse in practica povesti si vise ale unor oameni creativi, pentru ca, pe anumite segmente, pe anumite tipuri de business-uri, concurenta este destul de scazuta, iar majoritatea oamenilor hotarati sa faca treaba fie au plecat din tara, fie lucreaza in corporatii. Tocmai de aceea, a ales sa isi construiasca aici propria afacere.

Articolul a fost publicat pe adevarul.ro
.

Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate