Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
19 aprilie 2024
Recomandări
Dan Clucinschi:"Rostul existenței actorului este de a dărui."
(Teatru)
A absolvit, in 2011, Facultatea de Actorie din cadrul Universitatii Hyperion, din Bucuresti. In timpul studentiei a fost Holden, in De veghe in lanul de secara, de J D Salinger, Jaques Melancolicul, din Cum va place, de William Shakespeare, Tom, din Menajeria de sticla, de Tennesse Williams, Treplev, din Pescarusul, de Cehov.
Referindu-se la personalitatea lui artistica, Silvia Nastasie consemneaza: 
"Disponibilitatea de joc si joaca l-au recomandat pentru constructia unor personaje pline de haz si culoare in teatrul pentru copii. Zana zorilor, de Ioan Slavici, Hainele cele noi ale printului, dupa H. C. Andersen, ambele in regia Ilincai Stihi, Kiki si Bozo, de Andreea Valean, regia Peter Kerek, sunt doar cateva dintre spectacolele Teatrului Excelsior, adresate celor mici, in care a fost distribuit. Iar rolul Rudge, din History Boys, de Alan Bennett, regia Vlad Cristache, l-a facut cunoscut publicului de adolescenti al aceluiasi teatru."

Anul acesta a fost distribuit intr-un rol principal (nr. Dani) al spectacolului radiofonic Pisica verde, in regia lui Mihnea Chelaru - productia marca Radio Romania - Teatrul National Radiofonic a fost distinsa cu Medalia de argint in cadrul sectiunii „Best Drama Special” de la New York Festivals World’s Best Radio Programs 2016.

Va reamintesc marturisirea mea o data cu publicarea primul interviu dedicat piesei radiofonice Pisica verde.
Am ascultat, de curand, piesa de teatru radiofonic Pisica verde. Mi-a captivat profund atentia, iar in urmatorul moment am cautat textul si l-am citit. Pisica verde a ramas in memoria mea. In miezul unei nopti albe, prelungite, de inceput de iunie, mi-au aparut o serie de intrebari, pe care am ales sa le impartasesc, in semn de apreciere, cu intreaga distributie, cu scriitoarea Elise Wilk si cu inginerul de sunet al Societatii Romane de Radiodifuziune, Mihnea Chelaru. Ulterior, am realizat interviuri cu Ciprian Chiriches, Alin Potop, Lia Marin, Dan Clucinschi, Mihnea Chelaru, Elise Wilk. Va multumesc, fiecaruia, in parte, pentru seria de materiale jurnalistice pe care am reusit, impreuna, sa o dedicam creatiei radiofonice Pisica verde. De asemenea, va multumesc si pentru ca aceste dialoguri, discutii, interviuri mi-au adus sansa de a va cunoaste, oameni frumosi, daruiti cu har, inzestrati cu o magica motivatie de a darui povesti nemuritoare oceanului planetar. 

3890_10151307979269253_1311947533_n


Dialogul meu cu actorul Dan Clucinschi reda, "in minimum de cuvinte, maximum de sugestii". Va invit, asadar, sa (re)descoperiti generozitatea launtrica, starea de dispozitie, necesare pentru a fi receptivi la darul sugestiei. Cu pretuire, Stefania Argeanu
_______________________________________________________________________

"Poezia este, pana la urma, o expeditie pe urmele adevarului..."
Franz Kafka
_______________________________________________________________________

Stefania Argeanu: Ce semnificatie, ce orchestratie launtrica are teatrul radiofonic pentru dvs.? 

Dan Clucinschi
: Una in care toate instrumentele mele sunt in perfecta armonie cu interiorul meu: gandul, simtirea, emotia. 

Care sunt abilitatile, atributele, calitatile de care trebuie sa dispuna sau pe care trebuie sa le cultive o persoana pentru a face teatru radiofonic?

Voce, dictie, firesc, gand, univers interior. 

Actorului ii este necesara o unitate de timp, in care sa parcurga drumul de persoana la personaj. Care au fost timpii de care a avut nevoie faurirea, modelarea rolului dvs. din Pisica verde? 
 
Nu consider ca este necesara o unitate de timp pentru a ajunge la personaj, ci o capacitate mare de concentrare in a ma transpune in situatiile date si un exercitiu constant de "ce ar fi daca ar fi" si "ce as fi daca as fi".
_______________________________________________________________________

"Universul este un rezervor aproape neatins de valori si de semnificatii, iar un om nu trebuie sa-si piarda vlaga pentru ca nu-l poate masura..."
Franz Kafka
_______________________________________________________________________

In ce a constat asimilarea personajului? 

In multe analogii si o buna intelegere a punctului de vedere a personajului.

Ce mesaj v-a transmis textul Elisei Wilk la o prima lectura? 

Fragilitate, nevoia de intelegere, un tipat mut dupa ajutor intr-o perioada a vietii in care realitatea este cruda.

Ce ati invatat, ce ati descoperit despre propria persoana, in urma acestei experiente radiofonice (nr. Pisica verde)?
 
Ca exista circumstante atenuante si justificari chiar si in cele mai sumbre gesturi.

_______________________________________________________________________


"Tineretea este fericita, pentru ca are capacitatea de a vedea frumusetea. Oricine isi pastreaza abilitatea de a zari frumusetea, nu imbatraneste niciodata..."
Franz Kafka
_______________________________________________________________________

Ce conexiune se stabileste, in viziunea dvs., intre un spectacol, un film, o piesa de teatru si fiinta umana?

Eterna empatie, emotie si schimb de energie.

In ce maniera, in ce masura, reuseste teatrul sa apropie, sa seduca, sa emotioneze, sa motiveze, sa reactiveze energii creatoare, valori universale, readucand, la viata, esentialul?

Intr-o mare masura, daca este facut din suflet si reuseste sa ajunga la oameni.

199664_10151307978969253_865097566_n


Cine este actorul? Ce viziuni, ce mecanisme, dorinte, imagini, sunete, povesti il definesc? Care este rostul existentei sale?

Este o veriga dintr-un lant, pe care il definesc viziunile, mecanismele, imaginile, sunetele, povestea vietii lui si experientele traite. Rostul existentei actorului este de a darui.

_______________________________________________________________________


"Chiar si cel mai neinsemnat gest este sfant daca este plin de credinta.
Umbrele nu sting soarele.
Tot ce sunt este literatura, si nu sunt capabil sa fiu altceva.
O carte este ca o cheie catre camere necunoscute din castelul care este inauntrul nostru..."
Franz Kafka
_______________________________________________________________________

Cum ati inceput colaborarea cu Teatrul Radiofonic?
 
Datorita prieteniei mele cu un regizor a inceput colaborarea mea cu teatrul radiofonic.

Un profesor cu un rol aparte in existenta dvs. de elev/student este/ a fost:..., de la care ati invatat:...

Eusebiu Stefanescu de la care am invatat generozitatea si Rodica Mandache, actrita care mi-a aratat drumul spre cunoasterea acestei meserii.

Ce culori, pasiuni, sunete, carti, autori, sentimente va definesc personalitatea?

Prefer autorii rusi si linistea si calmul vietii.

Cum se numeste una dintre cartile memorabile pe care le-ati citit? 

"Metamorfoza", de Franz Kafka.

In ce alte activitati, proiecte culturale va (re)gasim?

Am multiple proiecte care acopera o paleta vasta de activitate pentru toate categoriile si varstele publicului.

Bornele esentiale ale C.V.-ul dvs. sunt: 

Aprilie dimineata - Teatrul Nottara
Ivanov- Teatrul Bulandra
History boys- Teatrul Excelsior
Spaima zmeilor- Teatrul Creanga 
A XII -a noapte / Tom si Jerry - Teatrul Tony Bulandra.

14620_10151307979239253_1368192790_n


487781_425948320814298_1425253611_n


12631281_955491687867473_1716060548884297325_n


Interviul a fost realizat de Stefania Argeanu.
Autor: Stefania Argeanu
Sursa: Stefania Argeanu

.

Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate