Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
15 iulie 2019
Recomandări
Comunitatea Cronicari Digitali descoperă anul acesta obiectivul de patrimoniu cu numărul 100
(Arte vizuale)
• La un an de la startul campaniei de promovare a mostenirii culturale romanesti, peste 5.000 de imagini si sute de povesti cu obiective de patrimoniu si-au facut loc in online;
• Editia din 2019 a proiectului continua in mediul digital si va reuni in offline 500 de creatori de continut ce vor descoperi istoria celor mai valoroase locuri din Romania;
• Lumina cade anul acesta pe tema patrimoniului construit: de ce il conservam, cum il restauram, care sunt beneficiile protejarii sale si care sunt parghiile prin care fiecare dintre noi se poate implica.
Cronicari Digitali, cel mai amplu proiect de promovare al patrimoniului cultural in randul tinerilor din Romania isi continua demersul anul acesta, prin activitati care constau in descoperirea si impartasirea valorilor culturale nationale. In cadrul editiei 2019 a proiectului, lansata luna aceasta, comunitatea construita in mediul online, care are deja  sute de participanti activi zilnic si in offline, va ajunge si depasi obiectivul de patrimoniu cu numarul 100.
 
Dupa cele 60 de obiective de patrimoniu vizitate anul trecut in cadru organizat, alaturi de specialisti in patrimoniu, si care au generat continut digital vizionat de un milion de tineri, proiectul Cronicari Digitali a parafat  ceea ce inseamna supravietuirea identitatii culturale a Romaniei in vremea digitala. In 2019, aceasta campanie de promovare a patrimoniului cultural romanesc in mediul online vine cu un upgrade national: actiunile de explorare a comorilor cu valoare istorica se muta in noi zone ale tarii, oferind instagrammerilor  si tinerilor activi in online experienta unica de a face cunostinta cu obiectivele care conteaza, chiar in orasul lor.

„Am pornit la drum in acest proiect cu dorinta de a provoca un interes cat mai larg pentru patrimoniul cultural din Romania, atat pentru valoarea sa, cat si pentru problemele cu care se confrunta. Dintr-un interes sporit se naste aprecierea, de care depind protejarea si transmiterea mai departe, adica exact esenta notiunii de patrimoniu. In 2018 am reusit sa transmitem mesajul patrimoniului cultural catre un public numeros, iar in 2019 dorim sa introducem in discutie, prin acest nou canal de comunicare generat de proiectul Cronicari Digitali, teme importante ale protejarii patrimoniului construit: de ce il conservam, cum il restauram, care sunt beneficiile protejarii sale, care sunt parghiile prin care fiecare dintre noi ne putem implica“,
declara Stefan Balici, director al Institutului National al Patrimoniului, institutie partenera in desfasurarea proiectului.

De la debutul proiectului si pana acum, au aparut in online, sub umbrela  #cronicaridigitali – hashtagul oficial al campaniei – peste 5.000 de  fotografii, continut video si live-uri cu tot ce avem mai valoros in Romania din punct de vedere istoric si al arhitecturii.

Cronicari Digitali_KeyVisual2019

“Anul acesta va fi despre ce pot face impreuna societatea civila, companiile si autoritatile”


Cronicari Digitali1

“Noi stiam ca mostenirea culturala poate fi transmisa generatiilor urmatoare doar dupa ce o cunoastem, insa succesul pe care l-am avut anul trecut in randul tinerilor millennials dornici sa descopere povestile din spatele obiectivelor de patrimoniu din orasele lor sau din tara ne-au facut sa intelegem potentialul pe care il are acest intreg sector. 2019 nu este doar despre a masura cat de multe imagini cu obiective de patrimoniu vom reusi sa generam in online. Am pregatit o serie de Heritage Instameet-uri in Bucuresti si in tara, alaturi de Heritage Trips, gandite sub forma de circuite ce au plecarea si sosirea Bucuresti, o destinatie - sursa principala pentru explorarea unui numar mare de obiective importante de patrimoniu. Anul acesta va mai fi despre ce pot face impreuna societatea civila, companiile, asociatiile si autoritatile pentru a putea masura altfel si salva patrimoniul din Romania”,
declara Silvia Teodorescu, Managing Partner Zaga Brand, initiator al proiectului.

Cronicari Digitali2

Actiunile offline Cronicari Digitali de anul acesta vor cuprinde in urmatoarele luni trei Heritage Trip-uri, sase Heritage Instameet-uri (Constanta, Bucuresti, Timisoara si alte orase surpriza) precum si un eveniment-gala de inchidere a proiectului, in cadrul caruia vor fi premiati cei mai talentati si mai activi creatori de continut din Romania care sprijina promovarea patrimoniului cultural pe propriile canale de social media, respectiv calitatea si creativitatea in exprimarea vizuala si scrisa a mostenirii culturale.
Toate aceste evenimente vor aduna oameni consacrati din online-ul romanesc, jurnalisti si micro-influenceri, in total peste 500 de pasionati ai mediului digital, creatori de continut. Toti vor avea ocazia sa se intalneasca si sa afle informatii autentice de la specialisti ai Institutului National al Patrimoniului.

Campania Cronicari Digitali a demarat in iulie 2018, cand, pentru prima data, reprezentanti ai generatiilor X, Y si Z si-au unit fortele pentru a demonstra ca patrimoniul nu e altceva decat oglinda prezentului.
Partenerii principali ai campaniei Cronicari Digitali in 2019 sunt Telekom, Samsung, cora Romania si Raiffeisen Bank, la care s-au alaturat in calitate de parteneri secundari Canon Romania, Hyundai Romania, MOL Romania, Aqua Carpatica si Domeniile Samburesti.
Proiectul Cronicari Digitali a fost premiat anul trecut cu Best Digital PR Campaign la IAB MIXX Awards 2018 si a primit trei distinctii la PR Awards 2018: Golden Award for Excellence la categoria „Cultura si Arta”, Silver Award for Excellence la categoria „Social Media”si Silver Award for Excellence la categoria „Comunicare in domeniul public”.
 
Cronicari Digitali3

Cronicari Digitali4

Despre Institutul National al Patrimoniului
Institutul National al Patrimoniului (INP) este principala institutie centrala care pune in aplicare politicile publice in domeniul protejarii patrimoniului cultural in Romania. INP asigura activitatile de cercetare, evidenta, inventariere, protejare si punere in valoare pentru toate categoriile patrimoniului cultural – imobil, mobil, imaterial si digital – si gestioneaza inventarele oficiale ale patrimoniului cultural – Lista monumentelor istorice, Repertoriul arheologic national, Inventarul patrimoniului cultural national mobil, Registrul national al patrimoniului cultural imaterial, baze de date si depozite digitale.
De asemenea, INP elaboreaza si gestioneaza Programul National de Restaurare a Monumentelor Istorice [PNR] - principalul instrument prin care statul asigura finantarea lucrarilor de protejare, restaurare si punere in valoare a patrimoniului imobil -, colecteaza si gestioneaza Timbrul Monumentelor Istorice [TMI], este agregator national pentru Enciclopedia culturala europeana [europeana.eu], elaboreaza dosarele de nominalizare pentru inscrierea in Lista Patrimoniului Mondial, coordoneaza procesul de nominalizare pentru Marca Patrimoniului European. INP este pregatit sa preia, dupa actualizarea HG 593/2011 (proiect de actualizare inaintat catre MC inca din 2016), activitatea de atestare a specialistilor si expertilor din domeniul patrimoniului imobil.
 
Despre Zaga Brand
Fondata in 2005, agentia de comunicare creativa Zaga Brand si-a propus si a reusit sa creeze un mediu de lucru productiv in care imposibilul este doar o provocare. intr-o atmosfera “crazy about our work”, agentia a generat rezultatele dorite de clientii sai B2B si B2C oferind servicii complete de PR, Creative concepts si BTL. Misiunea Zaga este de a crea o comunicare reala intre comunitate si brand-urile sau companiile carora li se adreseaza prin PR – cea mai onesta, curajoasa si de durata contributie in a inspira oamenii, a genera reactii, a crea reputatii si fair advertising. Onest, cu rezultate masurabile, avand la baza actiuni de comunicare. De la concerte LIVE pe trenuri in miscare, concursuri nationale de creatie, campanii de CSR sau silent disco in autobuze si metrou, Zaga isi propune continuu sa surprinda publicul cu abordari creative, astfel incat mesajele de comunicare sa ajunga direct la acesta.
 
 


.

Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate