Sapte lucrari simfonice sunt prezentate in programe orchestrale la Sala Palatului, Sala Radio si Ateneul Roman: Concertul pentru orchestra op. 182 de Dan Dediu, Simfonia I de Calin Ioachimescu, Concertul pentru pian si orchestra al lui Valentin Gheorghiu, piesa Crash de Adrian Iorgulescu, Simfonia I de Tiberiu Olah, Uvertura burlesca de Aurel Stroe si Memorial de Anatol Vieru, in interpretarea Filarmonicii „George Enescu” din Bucuresti, a Filarmonicii „Banatul” din Timisoara, Filarmonicii de Stat Sibiu, Filarmonicii „Mihail Jora” din Bacau, Cameratei Regale si Orchestrei Nationale Simfonice Daneze.
In programul ansamblurilor camerale invitate se regasesc lucrari de compozitori romani precum Hyperkardia II op. 139 de Dan Dediu, Metamorfoza dupa M. C. Escher de Vlad Maistorovici si Niste variatiuni de Aurelian Bacan. Acestea vor putea fi audiate in concertele sustinute de New European Ensemble si Cvintetul V Coloris.
Concert Deschidere @Andrada Pavel
Creatia corala romaneasca este si ea prezentata de Corul de camera „Preludiu – Voicu Enachescu” dirijat de Andrei Stanculescu (Rubin Szabó Bázsa Lovász – Adieux, Oana Vardianu - Cantec de leagan, Olguta Lupu - In joaca, Tudor Jarda - Hop, tup, tup, Dan Buciu - De-a baba oarba, Sabin Pautza - Ofranda copiilor lumii (ala bala portocala), Diana Dembinski Voda - Little crocodile, Mihaela Vosganian - Hide and seek si Dan Dediu - Cine e morarul?) pentru ca lucrarea Liviei Teodorescu-Ciocanea - Oratio Sanctae Brigittae sa fie interpretata de Corul Radio din Letonia, dirijat de Sigvards Klava.
Concert Deschidere @Andrada Pavel
Acestora li se adauga doua spectacole cu muzica compusa de autori romani: un concert imersiv sincretic intitulat Ultima Piesa, pentru care compozitia muzicala ii apartine lui Constantin Basica si spectacolul coregrafic DinDor’NdoR de Gigi Caciuleanu pe muzica de Dan Dediu.
Concert Deschidere @AlexDamian
In acest context, vor putea fi ascultate, asadar, lucrari noi sau emblematice apartinand unor compozitori romani din toate generatiile, cu reveniri la capodopere ale unor maestri din „Generatia de aur”, punandu-se deopotriva accentul pe valoare si diversitate, pe asimilarea progresiva a muzicii contemporane si cu precadere a celei romanesti in oferta de concerte a festivalului ce poarta numele muzicianului care a infiintat in 1920, Societatea Compozitorilor Romani (actuala Uniune a Compozitorilor si Muzicologilor din Romania) al carei Presedinte a fost neintrerupt pana in 1949, asumandu-si rolul de ambasador al muzicii atat in tara cat si in lume si implicandu-se intens in promovarea muzicii romanesti.
.
|