Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
21 martie 2019
Recomandări
Foamea noastră cea de toate zilele. Turneu de teatru imersiv
(Teatru)
20 de ani de la disparitia lui Septimiu Bazilescu Ariston.
(nascut 07 septembrie 1922 – decedat 14 septeembrie 1995).
Provine dintr-o mare familie de boieri din zona Focsani. 
A avut o pasiune pentru chimie alimentara inca din anii liceului. 
La nationalizare, familia lui pierde totul. 
Bazilescu incearca sa fuga din tara impreuna cu sotia sa, Iulia. Este arestat si ajunge in diferite puscarii: Balta Brailei, Canal, Poarta Alba. 
In 1962 primeste o bursa Rockefeller si pleaca in America. 
NASA il angajeaza in cercetarile nutritionale pentru astronauti, in cadrul programului Apollo. 
Bazilescu este expulzat in 1970 de statul american si revine in Romania. 
In 1990, dezgustat de ce li se intampla unora ca Ion Ratiu sau Corneliu Coposu, Bazilescu intentioneaza sa aplice in Berceni, locul unde a locuit foarte mult timp si a cunoscut cea mai crunta saracie si foame, programul sau social, Foamea noastra cea de toate zilele, care isi propune sa eradicheze ideea de foame la nivelul micro-comunitatilor. 

Peca Stefan: "Public si artisti re-creeaza impreuna, in cadrul unui spectacol-cina, unul dintre proiectele filantropului roman Septimiu Bazilescu Ariston de a vindeca "foamea noastra cea de toate zilele". Avand la baza cateva insemnari incomplete ale filantropului, gasite in documentare, dar si o serie de interviuri cu oameni care si-au pierdut casele in Sectorul 4 din Bucuresti, Foamea noastra cea de toate zilele creeaza o experienta imersiva care isi propune sa exploreze natura saraciei din Romania, relatia dintre schimbare sociala reala si procesul artistic, conflictul dintre realitate si fictiune si felul in care il consumam in timpul participarii la un spectacol." 

Directia de scena a insemnat colaborarea a doi importanti tineri regizori, Ana Margineanu si Radu Apostol, pentru un spectacol-unicat, cu numar limitat de reprezentatii, numai in perioada 03 octombrie - 15 noiembrie 2016.

Foamea noastra cea de toate zilele va fi prezentat in cadrul unui Turneu de teatru imersiv finantat de Administratia Fondului Cultural National - AFCN, in opt orase din tara: Bucuresti - Centrul de Teatru Educational Replika (3, 24 si 31 octombrie), Tirgu Mures - Universitatea de Arte (4 octombie), Sfantu Gheorghe - Teatrul ”Andrei Muresanu” (5 octombrie), Focsani - Teatrul Municipal ”Maior Gheorghe Pastia” (17 octombrie), Buzau - Teatrul ”George Ciprian” (18 octombrie), Constanta - Teatrul de Stat (25 octombrie), Calarasi - Teatrul Calarasi (1 noiembrie) si Braila - Teatrul ”Maria Filotti” (15 noiembrie). 

FOAMEA NOASTRA CEA DE TOATE ZILELE

Distributia: 
Agapita - Katia Pascariu; Eugenia - Sabrina Iaschevici; Iustin - Sebastian Marina; Gelu - Viorel Cojanu; Fane - Raul Stanulescu (vioara) / Constantin Diogene Ciornenchi (vioara)
Text: Peca Stefan, Regia: Ana Margineanu, Radu Apostol, Scenografia: Arh. Gabi Albu, Coregrafia: Carmen Cotofana, Confectionare origami: Elena Irofte; Foto: Adi Bulboaca

Durata spectacolului: 2h 30m / Numar fix de spectatori/reprezentatie: 40
INTRAREA LIBERa numai pe baza de rezervare.

CONTACT: 0732101860 / 0787714551 / centrulreplika@gmail.com 

3, 24 si 31 octombrie, ora 19.00 - Centrul de Teatru Educational Replika (Bucuresti)
4 octombrie, ora 19.00 - Universitatea de Arte Tirgu Mures; 
5 octombrie, ora 19.00 - Teatrul „Andrei Muresanu”, Sfantu Gheorghe; 
17 octombrie, ora 19.00 - Teatrul Municipal „Maior Gheorghe Pastia”, Focsani; 
18 octombrie, ora 19.00 - Teatrul „George Ciprian”, Buzau; 
25 octombrie, ora 19.00 - Teatrul de Stat Constanta; 
01 noiembrie, ora 19.00 - Teatrul Calarasi; 
15 noiembrie, ora 19.00 - Teatrul "Maria Filotti", Braila


CRONICI:
”... Teatrul dispare, lasind loc realitatii, ceea ce repune in discutie relatia dintre arta si societate, modul lor simbiotic de existenta, masura in care „se hranesc“ reciproc. De altfel, pe tot parcursul spectacolului, iesirile regizate din conventie, teatralitatea asumata a povestii, identitatea „reala“ a fictionalului Bazilescu fac ca focusul sa fie exact pe delimitarea intre documentar si fictional...” / Oana Stoica / Dilema veche, nr. 622, 21-27 ianuarie 2016

”... Poate ca ne simteam vinovati, intr-un fel straniu, ca in acea seara spectacolul si cina se tineau pentru noi, cei care, de bine de rau, inca mai aveam ce manca si acasa, si nu pentru oamenii din centrele sociale ale Bercenilor, asa cum se jucase de fiecare data pana atunci. si, totusi, cati dintre noi nu s-au gandit in acele momente cum ar arata lumea daca o astfel de cina ar deveni ceva obisnuit, o cina de toate serile?...” / Alina Vilcan / Ziarul Metropolis / 18 Noiembrie 2015

”... Actorii reusesc sa creeze o legatura cu publicul si sa-l implice in scenariu. La un moment dat uiti ca esti intr-o sala in care se joaca o piesa, te simti martorul unor confidente si intamplari la care nu ar fi trebuit sa asisti. Este ca si cum mergi la cineva in vizita, doreste sa-ti impartaseasca un secret, insa intre timp vin mai multi oameni si incep sa discute alte lucruri...” / Palarisme.ro / 04 Noiembrie 2015


Centrul de Teatru Educational Replika reprezinta un spatiu cultural interdisciplinar, dedicat explorarii si prezentarii publice a creatiilor artistice performative, concepute de artisti activisti intr-o stransa relatie cu comunitatea. Artistii si cetatenii activi dau replica problemelor comunitatilor.
Centrul REPLIKA isi propune sa devina o platforma de creatie pedagogica si arta participativa prin care categorii de public marginalizate sa se poata autoreprezenta si sa-si poata crea arta care le defineste nevoile si asteptarile. Credem ca accesul la orice manifestare culturala trebuie sa fie gratuit, sustinut de intreaga comunitate.  in 2016, Centrul de Teatru Educational Replika a obtinut premiul AFCN pentru incluziune sociala si dialog intercultural si a fost nominalizat la Premiile Radio Romania Cultural, sectiunea “Proiecte culturale si festivaluri”.

ANA MARGINEANU - este un regizor de teatru roman care din 2010 face naveta intre Bucuresti, New York si alte orase din lume. Printre spectacolele la care a semnat conceptul si regia se numara: Broken City (New York), Wild Child in The City (New York), Long Distance Affair (Edinburgh, New York, Mexic, Buenos Aires, Bucuresti), Inside (Madrid, Bucuresti), Hotel Project (Mexic, New York) si serialul teatral Despre Romania Numai de Bine (Baia Mare, Piatra Neamt, Targoviste, Sfantul Gheorghe). 
Spectacolele ei au fost prezentate in festivaluri din: New York, Edinburgh, Madrid, Londra, Roma, Liubliana, Mexico, Basel, Dublin, Düsseldorf, Graz, Praga, Sankt Petersburg, Stuttgart, Viena si majoritatea oraselor din Romania. 
Spectacolul The Window, produs de PopUP Theatrics in New York si sprijinit de RCINY, a castigat 4 premii la New York Innovative Theatre Awards in 2013, incluzand Cea mai Buna Trupa. The Sunshine Play a castigat premiul Best Play in 2006 — Relationship Drama at London Fringe Awards. Spectacolul 5 Minute Miraculuase in Piatra Neamt a castigat Premiul pentru Cel mai Bun Spectacol la Festivalul Comediei Romanesti in 2010. Spectacolul 89, 89… fierbinte dupa ’89 a castigat 7 premii incluzand Cel mai bun spectacol la festivalul Dramaturgiei Romanesti din Timisoara si Premiul Juriului la Festivalul de Dramaturgie Contemporana de la Brasov. Spectacolul Deseuri a castigat Marele Premiu la Gala Hop in 2003, iar Ana Margineanu a fost nominalizata pentru regia aceluiasi spectacol la Premiile Uniter pentru Debut.
In 2012 Ana Margineanu a infiintat alaturi de regizoarea Tamilla Woodard compania de teatru site specific PopUP Theatrics. impreuna au creat de atunci 11 spectacole in colaborare cu peste 100 de artisti din toata lumea.

PECA STEFAN - a urmat cursuri de scris dramatic la New York University si a fost unul dintre rezidentii programului international de dramaturgie de la Royal Court Theatre, Londra, in 2005. Este castigator al primei editii dramAcum (2002). Textele lui au fost prezentate in Romania, Statele Unite, Marea Britanie, Irlanda, Germania, Austria, Brazilia, Elvetia, Franta, Estonia, Rusia, Bulgaria, Republica Ceha, Polonia, Belarus si Serbia. Piesele lui au castigat diferite premii incluzand Premiul pentru Inovatie la Heidelberg Stuckemarkt (2007) pentru Romania 21 si Cea Mai Buna Piesa — Drama de Relatie — la London Fringe Report Awards (2006) pentru The Sunshine Play. Piesa 5 minute miraculoase in Piatra Neamt a primit Irish Embassy Award (2010). Wire and Acrobats (Acrobati) a fost selectata la Berliner Stuckemarkt din cadrul Berliner Theatertreffen (2010), o premiera pentru un autor roman. in 2011 spectacolul dramAcum pe textele lui Peca Rosia Montana — pe linie fizica si pe linie politica a fost desemnat Cel Mai Bun Spectacol la Festivalul Dramaturgiei Romanesti de la Timisoara. Spectacolul Targoviste de jucarie a fost invitat in 2012 la bienala New Plays from Europe de la Wiesbaden. in 2013, Peca stefan a fost unul dintre cei 35 dramaturgi europeni comisionati sa scrie pentru editia aniversara a Berliner Theatertreffen Stuckemark.
Peca este membru partener al companiei PopUP Theatrics din New York.

RADU APOSTOL - Regizor de teatru, lector univ. doctor UNATC, co-fondator al Centrului de Teatru Educational Replika.
Premiul de Debut al UNITER (2002), acordat pentru regia spec¬tacolului Acasa, productie a Teatrului Ion Creanga si a Centrului de Educare si Dezvoltare Profesionala „Step by step”. A fost un spectacol pilot in cadrul primului proiect de teatru social din Romania: „Acasa, o casa pentru copiii strazii”.
Membru fondator al dramAcum, proiect de promovare si dezvol¬tare a dramaturgiei contemporane romanesti. in cadrul activitatilor dramAcum, a coordonat ateliere de dramaturgie, concursuri de dramaturgie, spectacole de teatru documentar. A pus in scena texte contemporane romanesti semnate de Maria Manolescu, Peca stefan, Mihaela Michailov.
In 2005 a fost bursier al CEC ArtsLink si a beneficiat de un stagiu de pregatire la The Cornerstone Theatre Company, Los Angeles. Cea mai importanta institutie teatrala care a promovat teatrul comunitar in Statele Unite.
Din 2012 a coordonat alaturi de Mihaela Michailov, Viorel Cojanu si Mihaela Radescu proiecte de teatru educational: Tara, tara, vrem parinti!, Copiii migratiei, turneu de teatru educational, Teatrul Drepturilor Copilului. Este co autor al cartilor: Familia Offline, spectacol de teatru educational, Teatrul Educational. Jocuri si exercitii., Centrul de Teatru Educational Replika.
Spectacole de teatru: Before Breakfast de Eugene O’Neill, Doamnei profesoare, cu dragoste de Ludmila Razumovskaia, Acasa de Ludmila Razumovskaia, Drept ca o linie de Luis Alfaro, Woyzeck de Georg Buchner, Autobahn de Neil LaBute, With a little help from my friends de Maria Manolescu, Re.re.re.re. Hamlet de Maria Manolescu, Ca pe tine insuti de Maria Manolescu, Rosia Montana — pe linie fizica si pe linie poli¬tica de Peca stefan, Familia Offline de Mihaela Michailov, Inside MtR conceput de PopUP Theatrics, Fata de drepturi de Mihaela Michailov.

foamea-noastra-cea-de-toate-zilele-1


foamea-noastra-cea-de-toate-zilele-2


foamea-noastra-cea-de-toate-zilele-3


foamea-noastra-cea-de-toate-zilele-4


turneu


.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate