Acum niște ani |
18 decembrie 2024 |
1892 • |
Premiera baletului Spargatorul de nuci de Ceaikovski are loc la "Mariinsky Theatre" în St. Petersburg |
1923 • |
Muzeul Militar National, creat în aprilie 1914 ca sectie militara a Muzeului National al României, a fost transformat în institutie de sine statatoare |
1947 • |
Se naste Steven Spielberg, regizor american ("Jurasic Park", "Lista lui Schindler") |
1970 • |
Premiera, la Bucuresti, a spectacolului cu piesa Acesti nebuni fatarnici, de Teodor Mazilu |
1990 • |
Se semneaza, la Strasbourg, actul prin care România adera la Conventia Culturala Europeana |
|
|
|
|
Violoncelistul Adrian Naidin revine în forță la Teatrul Național din București! | | (Muzică) | Povesti misterioase, spuse soptit pe un violoncel rebel, strunit de un muzician care si-a sedus publicul cu o voce exceptionala, cu delicatetea unui suflet de poet si cu acea forta legendara care i-a adus supranumele de Pavarotti al Romaniei. Aplaudat pe cele mai importante scene din tara, cel mai recent proiect al artistului Adrian Naidin – o colaborare cu Ionut Micu, bateristul de la Compact -, va fi prezentat in editie exceptionala la Teatrul National din Bucuresti, Sala Studio, luni, 27 noiembrie, de la ora 20:00. | Percutii in rafale si un violoncel rebel, etno si rock, apa si foc, mangaieri soptite si ritmuri «Tari ca piatra». Doi muzicieni desavarsiti se reunesc pentru o noua aventura intr-un univers imaginat la granita jazz-ului cu rock-ul, la granita muzicii culte cu un filon etno autentic. Biletele costa 70 de lei si au fost puse in vanzare la Casa de Bilete a Teatrului National din Bucuresti si online, pe mystage.ro si startickets.ro.
«Doua instrumente: violoncel si tobe. Doua sunete distincte. Doua chipuri ale omului. Cel blajin, cald, adanc, interiorizat pana la lacrima. Celalalt, puternic, masculin, provocator. Vulcanic. Exploziv. Doua lacrimi, care te ridica din scaun. Sunetele au o forta vulcanica, scot la lumina tot ceea ce oamenii nu indraznesc sa spuna. Muta muntii din loc!», spune violoncelistul Adrian Naidin.
“Violoncelistul Adrian Naidin e un tavalug, un vartej, un bulgare de foc … muzica clocoteste in el, are un neastampar de Ariel, e ca un om-orchestra, canta in acelasi timp mai multe cantece si povesteste ce canta, facand educatie muzicala publicului, ca un rapsod sui-generis. Vocea lui frumoasa, pe care ar invidia-o orice cantaret de opera, nu este doar o voce naturala, este o voce cultivata, extrordinar de rafinata, iar esenta acestui artist este Poezia. il canta ca nimeni altul pe Nichita Stanescu, dar si pe alti poeti. Dincolo de toate, Adrian Naidin se canta mai ales pe sine…”
DESPRE PROIECT SI ARTISTI. Violoncelul lui Adrian Naidin spune povesti. Suna ca o intreaga orchestra uneori, alteori sopteste sau ingana versuri. Stralucitor in partiturile clasice, ingenios si tehnic in jazz, plin de forta si har in folclor, Adrian Naidin exploreaza, delicat, dispozitii si nuante, pentru a ajunge la esente. il secundeaza Ionut Micu, de la trupa Compact, percutionist cu o admirabila deschidere spre genuri contemporane, care adauga un viguros filon etno-rock celor mai sofisticate acorduri fusion europene. Pornit dintr-o mare prietenie si desavarsit in incredibile exercitii de virtuozitate, spectacolul imbina ritmuri in forta si povesti de demult, simboluri si refrene vechi, innobilate cu un glam cult contemporan. Exceptionalul violoncelist Adrian Naidin si tobosarul de geniu Ionut Micu, doi muzicieni desavarsiti, ambii trecuti si prin proba de foc a legendarilor Phoenix, au imaginat impresionante compozitii hibride, explorand, fiecare in maniera proprie, filonul etno si ritmicitatea traditionala, pentru a le reinterpreta in maniera actuala.
ADRIAN NAIDIN. L-a inspirat pe regizorul grec Mihalis Kakogiannis, iar muzicianul leton Mischa Maisky, supranumit “Paganini al violoncelului”, il numara printre cei mai talentati dintre ucenicii sai. si-a consolidat locul privilegiat in seria muzicienilor de elita prin recitalurile oferite in cadrul evenimentelor culturale importante, statut confirmat apoi in colaborari cu artisti de prim rang, printre care Horatiu Malaele, Ion Caramitru sau Daniela Nane. Admirat si iubit de un public foarte fidel, Adrian Naidin isi spune povestea, fie in cheia jazz-ului inspirat dintr-un filon etno autentic, fie dand sensuri noi compozitiilor imaginate de Bach, Brahms sau Paganini. Este un artist carismatic si pasional, care si-a sedus publicul cu o voce incredibila: un ambitus exceptional, un timbru de balada romaneasca din aceea care-ti smulge sufletul din piept, o gradare si un control pe care le auzi numai la marii cantareti de opera. Adrian Naidin a cantat in proiecte speciale alaturi de trupa Phoenix incepand 2013, anul in care legendarii rock-ului romanesc sarbatoreau 50 de ani de stralucita istorie. Pe John la intalnit cu aceasta ocazie si, alaturi de el, si-a trecut in palmares un spectacol aniversar memorabil, sustinut pe scena Ateneului Roman din Bucuresti. Din prietenie s-a nascut muzica si apoi, mai departe, au aparut simboluri, poate la fel de puternice ca cele de demult.
IONUT MICU. Straluceste alaturi de trupa Compact si bate in tobe ca nimeni altul ! Considerat cel mai inspirat ucenic al lui Ovidiu-Lipan Tandarica, Ionut Micu si-a castigat renumele de cel mai bun percutionist al generatiei sale. La randul sau experimental si rebel, Ionut este un muzician vulcanic si pasional, care reinventeaza rockul prin incredibile experimente, adaugand oricarei secvente acustice vigoare si forta. Fascineaza cu rafale salbatice de percutii, exersate candva alaturi de legendarii Phoenix si desavarsite alaturi de trupa Compact. A fost indrumat, inca de la varsta de 14 ani, de Ovidiu Lipan Tandarica, caruia initial i-a fost tehnician, iar mai apoi ucenic. In martie 2000 era deja in masura sa se confrunte cu marele public, pe care l-a provocat alaturi de nume de legenda. A inceput in formatia Talisman, pe vremea cand aceasta aduna succes dupa succes in topurile din Romania, a continuat cu Krypton si Phoenix, inainte de a deveni membru permanent al trupei Compact, o formatie pe care o numeste de suflet.
. | |
|
|
|
|