Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
30 decembrie 2024
1819 • Se naste Theodor Fontane, scriitor german (d. 1898)
1865 • Se naste Rudyard Kipling, scriitor, laureat al Premiului Nobel (d. 1936)
1931 • Se naste Teofil Vâlcu, actor român de teatru si film (d. 1993)
1947 • Regele Mihai I abdica si renunta la conducerea statului.
Recomandări
Despre Centenar, cu cele mai bune intenții
(Istorie)
In data de 26 octombrie 2018, de la ora 15:30 la Institutul Francez din Timisoara, are loc prezentarea proiectului edu-creativ „Linia de front. Recuperarea patrimoniului local prin exercitii artistice” sub forma unei dezbateri “Cultura in educatie” despre initiativele culturale legate de anul Centenar.
Discutia este deschisa profesorilor, artistilor, profesionistilor culturali, reprezentantilor media dar si elevilor si parintilor.

Anul 2018 a adus un val de evenimente festiviste, care mai de care mai patriotice, care sa celebreze cei 100 de ani de la terminarea Primului Razboi Mondial si realizarea Marii Uniri. Cate din acestea si-au atins scopul de a comunica obiectiv, educa sau dezbate importanta momentului 1918? Pornim sa cautam acele exemple care au iesit din cliseele dezvelirilor de monumente si ale taierilor de panglici si sa vedem ce au in comun. Discutia este moderata de gazde, alaturi de Irina Balan, instigator cultural la Asociatia 37 si Mihaela Mihaila, profesor de limba si literatura romana la Colegiul National Costache Negri, din Targu Ocna.

Pornim de la experimentul proiectului „Linia de front. Recuperarea patrimoniului local prin exercitii artistice”, un proiect realizat de Asociatia 37 in colaborare cu Colegiul National Costache Negri.

Primul Razboi Mondial a trasat linia frontului prin orasul Targu Ocna marcandu-i istoria si comunitatea. Pentru a cunoaste istoria mondiala si nationala, am pornit de la istoria faptelor mici, de la istoria locala spusa de strazile orasului, de transeele de pe dealurile din jurul orasului si de obiectele gasite in ele, prin povestile eroilor locali. Am privit aceste lucruri prin filtrul adus de artistii contemporani in atelierele de creatie: Lea Rasovszky a vorbit despre distrugere si copilarie prin instalatii realizate din jucarii reciclate, Sorina Vazelina a spus povestea luptelor prin banda desenata, One World Romania la scoala a adus proiectia de film in clasa pentru a introduce procesul de documentare, iar Nicu Ilfoveanu a vorbit despre propriul sau proiect de fotografie despre monumente de Prim Razboi Mondial.

Proiectul a urmarit si o latura practica a istoriei, punand in prim plan discutii despre toleranta, drepturi dar si realitati ale vietii pe front. Vanatorii de Munte de la Brigada 61 Miercurea Ciuc i-au insotit pe elevi pe dealuri, vorbindu-le despre viata militarilor pe timp de razboi, conditii, armament si riscuri. Elevii au aflat si despre posibilitatile reduse de prim ajutor existente pe front in cadrul unei intalniri cu reprezentanti Crucea Rosie, avand oportunitatea sa exerseze cateva tehnici primare. Asociatia Prospectorii Istoriei le-a dat sansa elevilor sa atinga obiecte gasite in transeele Primului Razboi Mondial din zona, impletind povesti ale unor obiecte extrem de personale precum cruciulite, cutii de chibrite, butelci, placute de identificare, caschete.

Printre obiectivele educative atinse au fost cele legate de exersarea exprimarii unor pareri critice, dar si antrenarea elevilor in cautarea si asumarea de pareri proprii legate de istoria locala, de orasul in care traiesc si de patrimoniul care-i inconjoara. Elevii au gandit si cercetat informatiile necesare pentru trasee culturale prin oras, fiind ghidati in acest demers de profesori, carti de istorie si literatura, ateliere artistice, dar si de povesti locale si propria imaginatie.
 “Linia de front” s-a dezvoltat sub umbrela “Parteneri edu-creativi 2017” realizat de Asociatia MetruCub - resurse pentru cultura, proiect cofinantat de AFCN si ARCUB, care isi propune sa creeze o platforma de acompaniere si indrumare dinamica pentru scoli publice si organizatii neguvernamentale culturale. Conceptul a beneficiat si de mentoratul oferit de catre proiectului pilot ”Europe in perspective. International Co-operation in Cultural Learning”.

Asociatia 37 s-a format din dorinta de a realiza proiecte culturale “cu schepsis” care sa contribuie la schimbarea prin educatie si cultura. Echipa sa este formata din istorici de arta, arhitecti, muzicieni, artisti plastici si fotografi. La Targu Ocna, Asociatia 37 dezvolta de patru ani, in mod voluntar, Cercul de Arta contemporana.

Proiectul beneficiaza de cofinantarea Administratiei Fondului Cultural National. Proiectul nu reprezinta in mod necesar pozitia Administratiei Fondului Cultural National. AFCN nu este responsabila de continutul proiectului sau de modul in care rezultatele sale pot fi folosite. Acestea sunt in intregime responsabilitatea beneficiarului finantarii.


ORGANIZATORI: Asociatia 37, Colegiul National “Costache Negri, Institutul Francez din Timisoara
SPONSOR: ISSCO
PARTENERI: MetruCub – resurse pentru cultura, Institutul Francez din Timisoara,
Seneca Anticafe, One World Romania la scoala, Brigada 61 Vanatori de Munte, Crucea Rosie-Filiala Bacau
PARTENERI MEDIA: Radio Romania Cultural, Roata Mare, The Institute

Linia de front afis 2018

.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate