Românii investesc tot mai mult în Ziua Îndrăgostiților: cheltuielile au crescut cu 50% în 2018 | |
(Viață) |
Statistica anuala oferita de studiul „Mastercard Love Index” subliniaza o crestere a achizitiilor de ultim moment in ziua de 14 februarie, cu un avans al cumparaturilor online. Spontaneitatea este sexy? Ei bine, cumparatorii din intreaga lume par sa creada asta, deoarece tot mai multi oameni prefera sa achizitioneze cadouri romantice in ultima clipa. |
Studiul „Mastercard Love Index”, creat prin analizarea tranzactiilor cu cardurile de credit, debit si prepaid pe o perioada de patru zile, in trei ani consecutivi (11-14 februarie, intre 2016 si 2018), a dezvaluit ca in timp ce cheltuielile din aceasta perioada au crescut cu 3% incepand cu 2016 pe plan global, cumparaturile de ultim moment, realizate chiar de Ziua indragostitilor, insumeaza o mare parte a achizitiilor (30%) in 2018.
In Romania, cheltuielile pentru cadouri de Ziua indragostitilor au crescut cu 50% in 2018 fata de 2016, numarul total al tranzactiilor fiind cu 123% mai mare, arata studiul. Studiul releva si o crestere cu 185% a numarului de tranzactii de comert electronic realizate in perioada analizata din 2018, fata de 2016. Pentru 2018, datele „Mastercard Love Index” au aratat ca achizitiile facute de romani in avans, dedicate Zilei indragostitilor, sunt realizate, in proportie de 31%, pe data de 11 februarie, dupa ce si in 2017 s-a inregistrat o valoare similara, de 33% (iar in total au fost 81.291 de tranzactii pe 11 februarie, cumulat pe ultimii 3 ani).
In acelasi timp, numarul de tranzactii efectuate de romani in restaurante a crescut cu 148% in ultimii trei ani, iar suma cheltuita in restaurante a crescut cu 54% intre 2016 si 2018. si numarul tranzactiilor hoteliere a crescut cu 21% in 2018 fata de 2016, iar volumul cheltuielilor hoteliere s-a majorat cu 10%, in preajma Zilei indragostitilor.
In plus, numarul tranzactiilor contactless a crescut in Romania de peste 17 ori (cu 1742%), in perioada analizata din 2018, fata de perioada similara din 2016. Ca pondere in numarul total al tranzactiilor, cele realizate cu carduri contactless au reprezentat 38% in 2018, fata de 8% in 2016. Ca volum insa, valoarea vanzarilor cu cardurile Mastercard contactless in Romania a crescut de peste 20 de ori (2069% - in perioada dedicata cumparaturilor aferente Zilei indragostitilor din 2018, fata de aceeasi perioada din 2016).
„Intr-o epoca in care platile contactless si cumparaturile electronice cu livrare in aceeasi zi reprezinta ceva normal, acum este mai usor ca oricand sa ii impresionam pe cei dragi cu surprize de Ziua indragostitilor. Datele noastre arata ca, pe plan global, consumatorii se bucura de experiente spontane, pe care le impartasesc cu cineva special, in plus fata de cadouri materiale, chiar si atunci cand fac achizitii romantice pe ultima suta de metri. Studiul ‘Mastercard Love Index’ - acum la a patra editie - evidentiaza tendintele globale si regionale cheie pentru a descoperi preferintele consumatorilor si, speram, le ofera comerciantilor o perspectiva valoroasa asupra obiceiurilor de cumparare ale consumatorilor in perioada de varf din preajma celei mai romantice zile a anului”,
a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard Romania.
In perioada analizata, romanii au cheltuit pe flori dublu in 2018 fata de 2016, (+216%), iar numarul tranzactiilor din acest segment a fost cu 165% mai mare. si bijuteriile s-au bucurat de o crestere a cheltuielilor cu 49%.
Crestere de 76% a numarului tranzactiilor de ultim moment… pe plan global Cumparatorii care au realizat achizitiile chiar de Ziua indragostitilor au facut ca numarul tranzactiilor de comert electronic sa creasca cu 76% in 2018 (fata de 2016) pe plan global.
Cumparatorii globali nu prefera cadourile standard. Datele arata doar o crestere mica, de 7%, pentru sumele cheltuite pe trandafiri si cadouri florale, iar suma cheltuita pentru bijuterii a scazut cu 8% in 2018 fata de anul 2016. In schimb, a existat o crestere cu 41% a valorii achizitiilor de carti si muzica. Datele arata ca numarul de tranzactii hoteliere globale a crescut cu 9% intre 2016 si 2018, iar volumul, cu 5%.
Utilizarea tehnologiei contactless continua sa avanseze, valoarea tranzactiilor a crescut cu 229%, iar numarul lor, cu 193% fata de perioada analizata din 2016. Nu este deloc surprinzator faptul ca aceasta este metoda preferata de plata - cu posibilitatea de a plati in peste 9 milioane de puncte de acces, din 114 tari.
Rezumatul regional al obiceiurilor de consum din Europa:
CHELTUIELILE PENTRU REGIUNE IN PERIOADA ZILEI INDRAGOSTITILOR, 2016-2018
Europa
• Europenii au cheltuit cu 30% mai mult in perioada Zilei indragostitilor din 2018 decat in 2016, cu 41% mai mult ca volum al tranzactiilor.
• Experientele personale au cunoscut o crestere importanta, cheltuielile pentru hoteluri, restaurante si transporturi au crescut cu 23%, 15% si, respectiv, 61%.
• Desi cheltuielile cu bijuteriile au ramas in mare parte stabile, cu o crestere de 1% si un numar al tranzactiilor cu 7% mai mare, tot florile au fost cele mai populare: 2018 a inregistrat o crestere a cheltuielilor cu 59% si a numarului de tranzactii cu 54%, intre 2016 si 2018.
Mastercard, www.mastercard.com, este o companie de tehnologie in industria globala de plati. Operam cea mai rapida retea de procesare a platilor din lume, oferind un liant intre consumatori, institutii financiare, comercianti, autoritati si companii din peste 210 tari si teritorii. Produsele si solutiile Mastercard fac activitatile zilnice de comert – cum ar fi cumparaturile, calatoriile, derularea unei afaceri sau managementul finantelor – mai simple, mai sigure si mai eficiente pentru toata lumea. Urmariti-ne pe Twitter: participati la discutiile de pe blogul Beyond the Transaction si inregistrati-va pentru cele mai noi stiri.
. | |
|
|