Acum niște ani |
21 noiembrie 2024 |
1694 • |
Se naste Voltaire, scriitor ?i filozof francez (m. 1778) |
1783 • |
În Franta a avut loc primul zbor din lume al unor oameni de stiinta într-un balon cu aer cald |
1784 • |
Împaratul Iosif al II–lea al Austriei ordona reprimarea Rascoalei conduse de Horea |
1877 • |
Thomas Edison anunta inventia sa: fonograful, o masina care poate înregistra sunete |
1895 • |
Se naste Traian Grozavescu, tenor român (d. 1927) |
1898 • |
Se naste René Magritte, pictor belgian (d. 1967) |
|
|
Linked Culture: The School – școala online de management cultural | | (Viață) | Cinci specialisti in economie culturala, avocatura, organizare de eveniment si comunicare culturala se reunesc sub umbrela Linked Culture: The School pentru primul an de cursuri online de management cultural. Conferinta de management si marketing cultural Linked Culture si-a asumat, inca de la prima editie din 2017, misiunea de a sustine si de facilita conectarea oamenilor creativi, intreprinzatori si interesati de dezvoltarea sectorului cultural din Romania. | Astfel, BMagency, organizatori ai evenimentului, lanseaza un nou concept, Linked Culture: The School, o serie de cursuri online menite sa ofere alternative, resurse si solutii pentru numeroasele provocari si oportunitati existente in lumea culturala si artistica. Cursurile sunt disponibile de astazi, 29 septembrie, pe bmagency.ro/theschool pentru un timp limitat la 7 zile si sunt gratuite, cu inregistrare prealabila.
Importanta culturii intr-un an plin de provocari
2020 a adus o schimbare de paradigma in industriile creative si in sectorul cultural din Romania, in modul in care erau livrate actele artistice si in care artistii se conectau cu publicul lor. Intr-o perioada in care consumatorii de arta de toate felurile isi doreau sa participe in continuare la concerte, expozitii, piese de teatru sau sa vizioneze filme, artistii si organizatorii de evenimente din sectorul independent au avut de infruntat provocarile mobilitatii in cultura si a reinventarii spatiului cultural.
Cu toate acestea, domeniile artistice s-au adaptat rapid la conditiile impuse si tot mai mult continut a fost disponibil online pe durata starii de urgenta iar, dupa incheierea acesteia, o serie de evenimente ca festivaluri de muzica si film, concerte si expozitii s-au desfasurat in conditii de siguranta pentru vizitatori.
Ghid de bune practici pentru operatorii culturali si organizatorii de evenimente din Romania
Cu un viitor inca incert in fata, e important ca antreprenorii din industriile creative sa se inarmeze cu toate cunostintele si resursele necesare pentru a se adapta si pentru a profita de oportunitatile existente.
Scoala online de management cultural Linked Culture: The School isi propune sa aduca celor interesati informatii relevante de la profesionisti din domeniu, personaje care creeaza un echilibru in jurul lor si sunt de fapt agenti de schimbare intr-o lume care are tendinta de a sta pe loc.
Astfel, Mihaela Tilinca, consultant independent in dezvoltare, research si scriere de proiecte culturale si sociale, puncteaza cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le contina proiectele scrise pentru finantari publice si ofera o scurta incursiune in ceea ce numim economie culturala.
Mihai Furtuna, avocat si Managing Partner Furtuna si Asociatii, povesteste despre aspectele juridice tratate in industria de entertainment pana in martie 2020, dar si despre provocarile legale aduse de pandemie, despre forta majora si aplicabilitatea acestei clauze, despre ce se intampla cu contractele in derulare si ce trebuie urmarit pentru incheierea celor noi, despre asigurarile pentru evenimente si cum isi pot proteja organizatorii comunitatile, respectand totodata normele in vigoare.
Codruta Vulcu, fondatoarea festivalului ARTmania, sustine un workshop despre organizarea de evenimente medii si mari, in care acopera aspecte ca organigrama obligatorie si organizarea departamentelor, cum se gestioneaza partea tehnica concomitent cu cea logistica, care sunt licentele de achitat si ce inseamna masurile de siguranta impuse.
Crenguta Rosu, Managing Partner si Felicia Moga, Group Manager la DC Communication, deschid discutia despre organizarea comunicarii culturale, de la elaborarea strategiei, identificarea mesajelor de transmis si stabilirea canalelor de distributie a informatiei, la implementarea cu succes a unei campanii.
Linked Culture: The School este dedicat intregului spectru de practici culturale si artistice, punand accent pe latura aplicata: management, marketing, relatii publice, fundraising, productie, publishing, afiliere la retele nationale si internationale.
Vizionarea workshop-urilor este gratuita si necesita inscriere in prealabil. Acestea sunt disponibile pentru un timp limitat la 7 zile pe site-ul bmagency.ro/theschool.
BMagency este o agentie de Comunicare si PR din Timisoara, orientata pe evenimente culturale, dar care ia in grija ei si partea de productie de evenimente. Linked Culture: The School e un proiect sprijinit de Consiliul Judetean Timis.
. | |
|
|
|
|