Cea de-a treia ediție „SuperPovești din București”, la start | |
(Literatură) |
Proiect desemnat drept „Cea mai buna campanie de comunicare in domeniul Cultura / Arta” la Romanian PR Award. Compania de Librarii Bucuresti (CLB), cel mai longeviv lant de librarii din Romania, si Headsome Communication lanseaza astazi, 1 martie 2023, cea de-a treia editie a SuperPovesti din Bucuresti, un proiect indragit care isi propune sa readuca in actualitate legendele si povestile despre oras cu ajutorul noii generatii de cititori. |
Copiii si adolescentii din capitala sau cei care invata in Bucuresti sunt invitati sa caute povestile ascunse din istoria orasului: sa le documenteze in familie, in cadrul comunitatii locale, in cadrul scolii, prin dialog cu profesorii, in biblioteci, in librarii, sa le „vaneze” in documentele si materialele din spatiul digital, pentru ca mai apoi sa le transpuna in povesti.
La inceputul toamnei, in perioada 11 - 21 septembrie 2023, copiii si adolescentii cu varste intre 8 si 18 ani, impartiti in trei mari categorii de varsta, sunt asteptati sa trimita povestile lor catre organizatori. Un juriu va evalua povestile trimise de ei, castigatorii fiind anuntati pe data de 1 octombrie 2023. Cele mai bune povesti vor fi publicate intr-un volum colectiv, care va fi lansat in luna decembrie a acestui an. Participarea copiilor la concurs este gratuita.
„Ne place sa credem ca, pe langa dragostea de carte, care ne-a definit intotdeauna, CLB reprezinta Cunoastere, Libertate si Bucurie pentru pasionatii de lectura. De aceea, avem convingerea ca, impreuna, vom reusi sa crestem o noua generatie de tineri valorosi, care sa pretuiasca darul minunat al lecturii. Iar proiectul SuperPovesti din Bucuresti incurajeaza deplin acest obicei”, a declarat Marieta Seba, directoarea Companiei e Librarii Bucuresti.
Lansat in perioada pandemiei si derulat cu succes in 2021 si 2022, proiectul SuperPovesti din Bucuresti a fost desemnat la finalul anului trecut drept „Cea mai buna campanie de comunicare din domeniul Cultura / Arta” la Romanian PR Award.
Sub umbrela SuperPovesti din Bucuresti au fost lansate pana in prezent doua volume.
Castigatorii primei editii a concursului si autorii primului volum sunt Thea Ilinca Jianu si Mara Milos de la Liceul Teoretic National (categoria 8-10 ani), Ioana Alexandra Anastasiu de la Scoala Generala 280, Matei Andrei Petrescu de la Colegiul National „Cantemir Voda”, Thomas Popescu de la Colegiul National „Gheorghe Lazar” si Emil Racoveanu de la Colegiul National „Gheorghe Sincai” (categoria 11-14 ani) si Bianca Georgiana Maria Bors de la Colegiul National „Sfantul Sava” (categoria 15-18 ani).
Cea de a doua editie a insumat 10 castigatori: Matei Alexandru Neacsu de la Scoala Generala nr. 280, Antonia-Teodora Tiniche si Petra-Alessia Tiniche de la Scoala Generala nr. 117, Thea Ilinca Jianu si Mara Milos de la Liceul Teoretic National (categoria 8-10 ani), Anastasia Nica de la Liceul Teoretic National, Maria Cioflec de la Scoala Internationala HLA, Matei-Andrei Petrescu de la la Colegiul National „Cantemir-Voda”, Teodora Mateescu de la Scoala Generala nr. 178 si Andreea Rotaru de la Scoala Generala nr. 280 (categoria 11-14 ani).
SuperPovesti din Bucuresti este o initiativa a Companiei de Librarii Bucuresti si a Asociatiei Headsome Communication realizata in parteneriat cu Primaria Bucuresti, ARCUB, Muzeul National al Literaturii Romane si Radio Romania Cultural.
Initiatoarea si coordonatoarea proiectului este Oana Boca Stanescu, manager cultural, presedinta Headsome Communication: „Bucurestiul este o mostenire pe care o primim si pe care vrem sa o ducem mai departe prin povesti. Este ceea ce isi propune si campania SuperPovesti din Bucuresti, care «ruleaza in bucla»: sa le ofere anual tinerilor cititori din capitala cate o carte scrisa chiar de reprezentantii generatiei lor – prima carte in care copiii si adolescentii din Bucuresti rescriu legendele orasului, intr-o campanie de promovare a lecturii, scrisului si memoriei sociale, initiata de Compania de Librarii Bucuresti, cel mai vechi lant de librarii din Romania, si Headsome Communication, prima agentie de comunicare autohtona dedicata proiectelor de promovare a lecturii”.
Site-ul oficial al proiectului: www.superpovestidinbucuresti.ro.
. | |
|
|