Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
18 decembrie 2024
1892 • Premiera baletului Spargatorul de nuci de Ceaikovski are loc la "Mariinsky Theatre" în St. Petersburg
1923 • Muzeul Militar National, creat în aprilie 1914 ca sectie militara a Muzeului National al României, a fost transformat în institutie de sine statatoare
1947 • Se naste Steven Spielberg, regizor american ("Jurasic Park", "Lista lui Schindler")
1970 • Premiera, la Bucuresti, a spectacolului cu piesa Acesti nebuni fatarnici, de Teodor Mazilu
1990 • Se semneaza, la Strasbourg, actul prin care România adera la Conventia Culturala Europeana
Recomandări
La Notte. O lună mai cu muzică barocă
(Muzică)
Ansamblul de muzica baroca SEMPRE continua primavara baroca bucuresteana cu un eveniment muzical de exceptie – LA NOTTE. Duminica, 26 mai 2024, de la ora 19:00, la Sala Auditorium a Muzeului National de Arta al Romaniei.
Concertul este unul asociat Festivalului de Muzica Veche Bucuresti si este organizat in contextul stagiunii bucurestene de muzica veche.
    
Pentru bilete: https://tinyurl.com/SempreLaNotte

LA NOTTE este o constructie a ansamblului de muzica baroca SEMPRE in jurul universului nocturn.
    
Noaptea este, conform Dictionarului explicativ al limbii romane, „intervalul de timp cuprins intre apusul Soarelui si rasaritul lui, cand este intuneric”. Caracterizata prin absenta luminii, noaptea a fost intotdeauna definita prin opozitie cu ziua. Si totusi, cum totul este relativ, lumina nu este cu desavarsire absenta pe timpul noptii, iar opozitia cu ziua e mai degraba o continuitate, o consecinta fireasca a ei.
    
Pornind de la aceasta idee a continuitatii intre noapte si zi, proiectul „La Notte” reuneste piese apartinand „registrului nocturn al muzicii baroce” cu scurte „extensii” catre trecerea de la intuneric la lumina si, invers. Iar cum ideea acestei succesiuni „noapte - zi” ni s-a parut extrem de ofertanta din punctul de vedere al explorarii muzicale, a fost foarte simplu sa facem o extrapolare catre ideea trecerii de la intuneric la lumina sau de la moarte la viata. Am ales ca si context de expresie cateva dintre cele mai cunoscute partituri ale Barocului muzical european: extrase din ”The Fairy Queen” opera lui Henry Purcell, compusa pe baza piesei „Visul unei nopti de vara” a lui William Shakespeare si trei dintre cele mai cunoscute concerte ale lui Antonio Vivaldi: „Noaptea”, „Primavara” si ”Toamna” (trad. rom.).
    
Prin aceasta „tesatura muzicala”, pe cat de contrastanta, pe atat de unitara, incercam sa redam ideea noptii, in context extins. Pentru ca fara zi, nu am realiza ca a venit noaptea, fara intuneric nu ne-am da seama ce inseamna lumina iar fara moarte, nu am realiza ce este, cu adevarat, viata. Iar intre toate acestea, Primavara si Toamna exprima exact momentele de trecere de la o extrema la alta, de percepere a caldurii sau frigului, de constientizare a rationalului in opozitie cu irationalul. Pentru ca, daca Ziua a fost de-a lungul timpului asociata cu Soarele, lumina, claritatea si caldura, Noaptea a fost guvernata, in imaginarul colectiv, de Luna, intuneric, obscuritate si raceala.

In program:

* Henry Purcell (1659 - 1695):
- din opera „The Fairy Queen”, 1692, Z. 629:
Prelude - Hornpipe - Air - Rondeau - See, even night Herself is here...
    
* Antonio Vivaldi (1678 - 1741):
„La Primavera”, RV 269, pentru vioara si orchestra de coarde:
Allegro - Largo e pianissimo - Allegro pastorale
    
* Antonio Vivaldi (1678 - 1741):
„L'Autunno”, RV 293, pentru vioara si orchestra de coarde:
Allegro - Adagio molto - Allegro
    
* Antonio Vivaldi (1678 - 1741):
„La Notte”, RV 439, pentru vioara si orchestra de coarde: Largo - Allegro - Largo - Allegro - Largo - Allegro
    
* Henry Purcell (1659 - 1695):
- Din opera „The Fairy Queen”, 1692, Z. 629:
If love is a sweet passion - Hark! The Echoing Air - Chaconne

Interpreteaza: Ansamblul de muzica baroca Sempre
Cristina Vasilache – soprana,
Rafael Butaru / Melinda Béres / Mircea Grigore Lazar – viori baroce,
Tamara Dica - viola baroca,
Zsombor Lázár - violoncel baroc,
István Csata – contrabas,
Zsombor Filip - chitara baroca / lauta,
Raluca Enea – clavecin.

///

Ansamblul de muzica baroca SEMPRE a fost fondat in anul 2020 de clavecinista Raluca Enea si reuneste muzicieni specializati in interpretarea muzicii vechi. Repertoriul abordat este, in principal, cel al Barocului muzical de secol XVIII dar programele de concert abordeaza si piese apartinand sec. al XVII-lea sau lucrari din perioada premergatoare Clasicismului muzical. Preocuparile membrilor ansamblului se refera la autenticitatea interpretarii (atat din perspectiva stilisticii muzicale cat si din cea a instrumentelor utilizate – copii dupa originale istorice) si la cercetarea muzicologica minutioasa, aspecte ce permit abordarea unor concepte repertoriale originale. Muzicienii ce formeaza ansamblul s-au specializat in domeniul muzicii vechi, prin intermediul unor cicluri de master, studii de licenta sau cursuri de maiestrie, in cadrul unor institutii de prestigiu din Europa si au o activitate de peste 20 de ani in domeniul interpretarii muzicii vechi.
    
Ansamblul SEMPRE are o structura modulara, adaptabila mai multor tipuri de repertoriu, mergand de la formule camerale de duo sau trio, pana la formule extinse, de tip orchestral. Desi infiintat de curand, ansamblul are o activitate intensa fiind prezent pana acum la cele mai importante evenimente de profil din tara, precum Festivalul International „George Enescu”, Festivalul de Muzica Veche Bucuresti, Festivalul de Muzica Veche Miercurea-Ciuc, etc.
    
Printre productiile din ultimii doi ani ale ansamblului se numara: „Sempre Vivaldi”, „Haendel vs Haendel”, „Les Caractères”, „Baroque unknown”, „Sparkling Haendel”, „Bach by night”, „To B or not to B”, „Soli e tutti”, „Sempervivum”. Ansamblul SEMPRE colaboreaza cu muzicieni importanti din domeniul muzicii baroce precum violonista Mira Glodeanu. Intre proiectele urmatoare ale ansamblului se numara doua colaborari cu violonistele Petra Müllejans si Martyna Pastuszka si finalizarea albumului audio de debut.

Evenimentul este organizat de Asociatia Antiqva si se desfasoara in parteneriat cu: Muzeul National de Arta al Romaniei, Institutul Liszt (Centrul Cultural Maghiar) si Fundatia Calea Victoriei.

Pentru mai multe informatii si pentru bilete, va rugam sa accesati:
https://tinyurl.com/SempreLaNotte





.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate