Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
8 septembrie 2024
Recomandări
Concurs de eseuri pe tema „fakenews” și platformă de educație media pentru tineri, lansate de Institutul Goethe din București
(Viață)
Institutul Goethe din Bucuresti lanseaza un concurs de eseuri dedicat elevilor de liceu si studentilor din Romania si Republica Moldova, prin care isi propune sa contribuie la dezvoltarea educatiei media si la cresterea rezistentei la fakenews in randul tinerilor consumatori de stiri. Derulat sub motto-ul „Detectiv de FAKENEWS”, concursul debuteaza public pe data de 17 iunie 2024 si se incheie pe 17 noiembrie 2024, cand vor fi anuntati castigatorii, pe site-ul Institutului Goethe din Bucuresti si pe platformele de social media ale institutiei.
Tinerii care doresc sa ia parte la competitie sunt invitati sa trimita un eseu de aproximativ 1000-1500 de cuvinte, in limba romana, la adresa Francesca.Szoeke@goethe.de, pana pe 31 octombrie 2024, data limita de inscriere in concurs. Concret, tinerii sunt invitati sa depisteze in mediul online o stire falsa, sa o relateze, apoi sa explice de ce considera ca materialul respectiv este fakenews si, in plus, sunt provocati sa explice ce impact considera ca poate avea respectivul material asupra cititorilor cu o slaba educatie media.

In perioada 1-16 noiembrie, un juriu format din jurnalisti profesionisti din Romania si Republica Moldova va evalua eseurile inscrise in competitie. Juriul este alcatuit din: Paula Erizanu (Republica Moldova) –  scriitoare si jurnalista freelancer, Luiza Vasiliu (Romania) – jurnalista freelancer, co-fondatoare si editor colaborator Scena9 si Matei Martin (Romania) – redactor-sef al saptamanalului Observator cultural.

Toti participantii la competitie vor primi diplome de participare si premii in carti.
Eseurile clasate pe locurile I, II si III vor fi publicate in revista Observator cultural. In plus, castigatorul locului I va beneficia de un curs integral de limba germana la Institutul Goethe din Bucuresti.

Ne bucuram sa lansam acest proiect, pentru ca suntem convinsi ca educatia media a devenit nu doar importanta, ci cruciala. Avem nevoie de educatie media pentru a sti cum sa ne aparam, pentru a ne proteja de manipulare si de limbajul urii.
Prin toate evenimentele derulate de Institutul Goethe din Bucuresti ne propunem nu doar sa facem cunoscute proiecte culturale, contribuind la o mai buna educatie culturala a publicului, ci avem in vedere si dezvoltarea resposabilitatii civice a celor care ne urmaresc
”, a declarant Joachim Umlauf, directorul Institutul Goethe din Bucuresti.

De-a lungul desfasurarii concursului, participantii sunt invitati sa intre pe platforma special creata de Goethe-Institut, in cooperare cu Kunsht (Ucraina) pentru a contribui la imbunatatirea utilizarii constiente a stirilor si a mass-media de catre toate generatiile. Este vorba despre Fakeless, o platforma disponibila in limbile germana, engleza, bosniaca, greaca, croata, macedoneana, romana, sarba si turca, usor de utilizat si care permite folosirea continutului sau atat individual, cat si colectiv.
Toti cei care acceseaza Fakeless vor reusi sa inteleaga cum ne putem imuniza impotriva informatiilor false: vor regasi aici 16 jocuri impartite in patru blocuri. 

Fiecare bloc reprezinta o doza de vaccin impotriva informatiilor false si a tentativelor de ascundere a adevarului

Cum putem recunoaste informatiile false si dezinformarea?, Cum putem verifica daca anumite informatii sunt corecte?, Cum ar trebui sa vorbim cu persoanele care cred in conspiratii? – Fakeless ii ajuta pe tineri sa gaseasca raspunsuri la aceste intrebari, pentru a obtine imunitate fata de dezinformare.

Rezultatele concusrului de eseuri vor fi publicate pe site-ul Institutului Goethe din Bucuresti si pe platformele din sfera social-media ale institutiei.

----

Goethe-Institut, in calitate de institut cultural al Republicii Federale Germania, activ la nivel global, se angajeaza sa promoveze intelegerea intre Germania, Europa si intreaga lume. Ofera informatii la nivel mondial despre diversitatea culturala si sociala a Germaniei si a Europei. Reteaua sa globala este formata din cele 151 Institute Goethe din 98 de tari, impreuna cu numeroase institutii partenere. Activitatea sa este sprijinita institutional de Ministerul Afacerilor Externe. De asemenea, Goethe-Institut este sprijinit si de Uniunea Europeana, alte ministere federale, precum si de fundatii si companii din Germania si din strainatate.



.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate