Evenimentul va incepe la ora 18.30. Alaturi de autor, vor vorbi despre carte George Onofrei si alti invitati.
“Share!” are ca subtitlu „Cum am invatat din social media sa-i iubesc din nou pe romani” si a aparut la Editura Herg Benet, in colectia Radical din 9. In prima parte a cartii, Lucian Mindruta ofera cititorilor perspectiva sa asupra fenomenului social care a insotit alegerile din noiembrie 2014, vazute din social media: cum a fost posibila coeziunea romanilor, cum si-au gasit oamenii o voce comuna. Partea a doua din “Share!” cuprinde eseuri si articole pe teme diverse – de la sfaturi adresate tinerilor, la hobby-uri, religie, scoala, perioada comunista, copilarie, sport, media si multe altele.
Cine sunt romanii despre care vorbeste “Share!”? Ne spune chiar autorul, in “Cuvant inainte”:
“Mai e ceva de iubit in tara asta, chiar si cand nu-ti plac traficul, saracia, coruptia, prostia, incapatanarea de a refuza idei noi si abilitatea de a te minti singur.
Mai e ceva de iubit: pe romanii care refuza toate astea de mai sus. Asta am descoperit in cei patru ani de social media: ca poti sa-ti iubesti din nou poporul si ca poti sa spui exact de ce!”
Despre “Share!”, Lucian Mindruta mai spune:
“Draga cititorule,
Daca te-ai uitat ieri mai mult de doua ore la televizor si nu poti fara asta, lasa cartea asta jos.
Daca vrei sa fii de acord cu cineva, cu oricine, nu esti omul meu.
Daca ma stii din tinerete si crezi ca sunt baiatul care se balbaia la prompter, dai banii degeaba.
Daca vrei sa dai cadou cartea asta unui prieten, nu mai bine ii iei o sticla de vin? Eu nu stiu sa ametesc asa bine.
In general, recomand cartea doar catorva oameni.
Cei care vor sa afle cum am ajuns sa traim, iubim, alegem in social media.
Dar mai ales celor care cred ca a scrie poate schimba ceva.
P.S. Poate.
Doar ca trebuie sa scriem cu totii in acelasi timp.
Despre asta e Share! Despre forta social media, cel mai bun amplificator de idei pe care il stiu.
Intr-un fel, daca stai sa te gandesti, si tu ai scris-o.”
*
Lucian Mindruta e jurnalist de atata vreme, incat acum ii e jena sa precizeze, de teama sa nu fie dus la muzeu.
De notat totusi ca din 1992 si pana de curand a fost implicat in diferite proiecte de print, televiziune, social media si, cateodata, nici un fel de media.
Azi ii invata pe altii ce i-a placut mai mereu: vorbitul in public despre branduri si arta de a te balbai cat mai putin la televizor.
De cativa ani, incearca sa faca trecerea intre jurnalism si PR si intre calitatea de angajat si defectul de a fi patron.
Ii plac oamenii care il contrazic. Ii iubeste pe aia care il aproba. Fireste, va va spune ca va adora pe toti, pentru un like.
Are cateva hobby-uri de fite, desi, cand il intrebi, vrea sa fie un baiat popular.
Merge cu bicicleta pentru ca are una mai scumpa decat o masina normala.
si, dincolo de toate, abia asteapta sa citeasca si el cartea asta, pentru ca autorii (pe care ii tine intr-o pivnita) i-au spus ca e interesanta pe alocuri.
. |