Cristi Puiu este regizor si scenarist, filmele sale (Marfa si banii, Moartea domnului Lazarescu, Aurora, Un cartus de Kent si un pachet de cafea) au fost premiate la multe festivaluri internationale.
Cecilia Stefanescu este scriitoare si scenarista – romanul Legaturi bolnavicioase, a fost ecranizat dupa scenariul sau in 2006, de Tudor Giurgiu.
Atelierul va avea doua parti, in primele doua luni discutiile vor fi de grup, in ultima luna individuale – cei doi tutori vor discuta impreuna, cu fiecare scenarist in parte. Primele doua luni cuprind cate doua sedinte de cate doua ore pe saptamana (marti si miercuri), in ultima luna fiecare participant se va intalni o data pe saptamana cu cei doi tutori, pentru feedback pe scenariu.
Apropo de scopul atelierului, Cecilia Stefanescu scrie: „Daca filmul e divertisment, atunci si scrierea unui scenariu ar trebui sa contina nu numai ideea de profesionalism, dar mai ales cea de placere. Iar scopul unui atelier de scenaristica nu e doar acela de a-ti dezvalui bucataria din spatele scrisului unui scenariu, ci mai ales de a te face sa-ti placa cinemaul cu adevarat, gratie sau in pofida faptului ca ii cunosti ingredientele.”
Cei care vor sa participe sunt invitati sa trimita un scenariu de maximum 15 pagini la adresa scenaristica [at] revistadepovestiri.ro, insotit de un CV, pana pe 15 mai. Tutorii atelierului le vor alege pe cele mai bune (15), iar autorii lor vor fi invitati sa achite prima jumatate din taxa de inscriere.
Scenariile trimise pentru admitere nu trebuie sa fie neaparat aceleasi cu cele pe care se va lucra la atelier. Scenariile pe care participantii vor alege sa le slefuiasca la curs pot fi si de lungmetraj.
„Pentru mine cinemaul este o tehnica de investigare a realului, iar aparatul de filmat, un instrument cu ajutorul caruia ajung sa pot cerceta vizibilul, propria mea minte si lumea care se intimpla in exteriorul propriului meu cap.
Cred ca a sosit momentul sa luam in stapinire aceasta tehnica, si cu ajutorul ei sa incercam sa vedem, sa ascultam si sa intelegem. Sa incercam sa descifram, deci, cum, de ce si din ce sint fabricate evenimentele pe care creierul nostru le fabrica, dindu-i, astfel, cosmosului sens.
Si pentru ca trebuie s-o apucam dintr-un capat, cred ca demontarea si remontarea mecanismelor scenariului de film ar putea conduce catre portita care da in coridorul care duce la sala motoarelor propriului nostru creier.
Nu felul in care un text ar putea ajunge sa se transforme intr-un scenariu de film ma intereseaza, ci felul in care propriul nostru creier ajunge sa gindeasca cinema.” Cristi Puiu
. |