Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
23 martie 2019
Recomandări
Produse domestice
(Teatru)
O inginera filipineza care a venit sa lucreze in Romania ca menajera joaca rolul principal intr-un performance despre muncitoarele domestice imigrante. Piesa este bazata pe o poveste reala si pe investigatia intregului sistem de plasare a fortei de munca in Romania.
Eu ii sfatuiesc pe toti angajatorii sa se poarte cu ele cu o mana de fier in manusa de catifea.”— extras dintr-un interviu cu directoarea unei agentii de recrutare si plasare personal domestic filipinez.

Intr-o tara cunoscuta ca exportator al muncii domestice, a angaja ajutoare exotice creste capitalul simbolic al celor care detin puterea. Precum multe alte filipineze, Joy vine sa lucreze in Romania nevoita sa isi sustina familia de acasa. Agentia intermediara o plaseaza ca bona pentru cei doi copii ai unei familii bogate. 

Recunoscatoare ca si-a gasit un post bun, ea isi depaseste uneori indatoririle si gateste sau curata in casa. Totul merge bine, pana cand intr-o zi, tatal familiei incepe sa o hartuiasca sexual. Cand Joy se plange angajatoarei, in loc sa isi confrunte sotul, aceasta ii face o propunere ciudata. Curand Joy isi va da seama ca ca a intrat intr-o capcana domestica. Treptat ea devine, sclava familiei.

Aceasta poveste porneste de la un caz real. Adevarata Joy traieste in Bucuresti, Romania. Ea este interpretata de Ynia Lovelina care a trecut ea insasi prin repetate experiente asemanatoare. 

Precum Joy, sute de alti filipinezi din Romania se lupta cu un sistem care nu recunoaste munca domestica. Si desi platesc taxe, acestia nu beneficiaza de protectia statului roman. 

Dar cum ramane cu munca domestica in familiile obisnuite? In familiile care nu isi pot permite sa angajeze un lucrator imigrant?

Produse Domestice porneste de la experientele femeilor imigrante pentru a dezvalui implicatiile muncii domestice platite si neplatite. Produse Domestice vorbeste despre adevaratul pret al muncii domestice. Produse Domestice instiga impotriva sexualizarii muncii domestice.

Ioana Paun (n. 1984) este regizor. Opereaza pe subiecte legate de comportamentele turbo-capitalismului. All workers go to heaven (Theatre Royal Stratford East, Londra 2012), Economia Disperarii (Muzeul Mexican din Chicago 2013), Indicele de Indignare (Letca Noua si MNAC 2013) confrunta distopiile contemporane, imaginand situatii posibile in care participantii ajung sa co-existe pe o durata limitata. Ioana lucreaza din 2012 la o platforma de vizibilitate a „industriei afectiunii”, impreuna cu artiste, jurnaliste, bone si menajere. De curand, Ioana face parte dintr-un colectiv international de artisti si programatori care dezvolta forme de virusare a sistemelor de productie culturala, mutand atentia de pe creator pe utilizatori si subiect. in prezent Ioana este doctorand si cerceteaza posibilitatea democratizarii artei si extinderea formelor participative in realitate.
http://ioanapaunlive.wordpress.com/

Xandra Popescu lucreaza ca artista, scriitoare si realizatoare de film. A studiat Dramaturgia in cadrul Universitatii Nationale de Teatru si Film si are un background in stiinte Politice. In munca ei adreseaza aspecte personale dintr-o perspectiva politica si poetica. A scris trei filme in regia artistului sfefan Constantinescu: Cina in Familie, sase pesti mari si Viking Line Story, precum si alte piese si scenarii. La sfirsitul lui 2012 a realizat filmul documentar Pink Saloon. Lucreaza unori impreuna cu artista Larisa Crunteanu sub numele Soyons Impossible. Impreuna coordoneaza activitatea Atelier35, un spatiu de proiecte din Bucuresti dedicat extinderii limitelor artei contemporane. in prezent, lucreaza si traieste in Berlin si Bucuresti.
http://www.xandrapopescu.com/

Laura Stefanut este o jurnalista independenta care a lucrat la Romania libera si Digi 24. Acum colaboreaza cu DoR, Casa Jurnalistului si presa germana. A fost prima jurnalista care a scris despre abuzurile asupra bonelor filipineze in 2011. In 2013 a cercetat fenomenul si in SUA, cu ajutorul unui grant al Guvernului american.
http://laura.casajurnalistului.ro/

O piesa de: Xandra Popescu
Regia: Ioana Paun
Investigatia: Laura stefanut
Muzica: Catalin Rulea
Miscarea: Carmen Cotofana
Cu: YNIA/Irina Draganescu si Smaranda Nicolau
Voce: Diana Miron
Un proiect finantat de AFCN. Parteneri: WASP, Comunitatea Filipineza din Romania, Europa FM, Salonul de Proiecte, Think Outside The Box, VICE.

Un eveniment in cadrul One World Romania – Festival de Film Documentar dedicat Drepturilor Omului

Rezervari bilete: contact@waspmagazine.com
Pret bilete: 20 RON
WASP-erii beneficiaza, pe durata atelierelor la care sunt inscrisi, de acces liber in baza rezervarilor si in limita locurilor disponibile.

.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate