Pâinea noastră cea de toate zilele, în regia lui Șerban Georgescu, intră în cinema din 15 martie | |
(Cinema) |
Documentarul dezvaluie provocarile din culisele uneia din putinele afaceri sociale din Romania care inca rezista: brutaria MamaPan. MamaPan este un loc in care nu se face doar paine, ci se repara si vieti. |
Este o brutarie, o afacere sociala, un fel de a fi, de a sustine comunitatea, un refugiu pentru cele care lucreaza acolo - mame singure, femei in conditii dificile de viata.
Painea noastra cea de toate zilele este, la baza, o poveste despre supravietuire - atât a unei mici afaceri sociale din Romania, cat si a celor care lucreaza acolo. Angajatele brutariei MamaPan sunt femei fara posibilitati materiale, aflate la baza piramidei sociale, femei care vor sa lucreze, care se gandesc la asigurari medicale si la pensie, femei care au refuzat statutul de „asistat social”.
Painea noastra cea de toate zilele
Documentarul regizat de Serban Georgescu se va lansa in cinematografele din tara pe 15 martie. Filmul urmareste povestea femeilor de la brutaria MamaPan, descoperind provocarile cu care se confrunta ele, precum si motivatiile lor pentru nu renunta, desi sistemul pare construit sa le puna piedici, nu sa le ajute.
Provocarile prezentate in documentar nu sunt doar ale angajatelor, ci si ale Irinei Sorescu, initiatoarea afacerii, care se incapataneaza sa creada ca economia sociala poate sa functioneze, oricat ar contrazice-o sistemul autohton. „Sunt aici cativa ani din viata mea, cu lupte, lacrimi de tristete sau de bucurie si recunostinta, totul concentrat in cateva zeci de minute. E personal, dar si despre a fi impreuna, e despre curaj dar si despre frici, insa dincolo de toate este despre a nu renunta.”, a spus Irina.
Irina Sorescu (foto Imperiul Leilor)
Painea noastra cea de toate zilele ne arata si legaturile dintre paturile sociale si cat de importanta este constientizarea lor. Filmarile s-au intins pe parcursul a peste 3 ani, fiind perioada cea mai mare de productie a unui documentar semnat de Serban Georgescu.
„E un documentar foarte personal si suntem norocosi ca femeile care sunt protagonistele lui ne-au permis sa le descoperim, s-au deschis in fata noastra, niste barbati, in conditiile in care povestile lor de viata au barbatii in rolurile agresorilor, anti-eroilor. A fost o relatie de incredere care s-a construit in timp. La inceputul filmarilor erau mult mai retrase si discrete cu detaliile, dar cu fiecare zi petrecuta impreuna ne-au acordat privilegiul de a patrunde in intimitatea si realitatea povestilor lor de viata. In vulnerabilitatea pe care ele si-au asumat-o in fata camerei sta forta lor si implicit a acestui documentar.”, a spus regizorul.
Serban Georgescu are la activ mai bine de 25 de ani de experienta in domeniul documentarelor si advertisingului, lucrând pentru clienti de prestigiu, cu unii dintre cei mai importanti jucatori din industrie. Din 2006 a colaborat constant cu companii de productie din Norvegia, Danemarca si Elvetia pentru mai multe documentare recompensate cu multiple premii internationale. Printre proiectele lui se afla Everest, Varza, cartofi si alti demoni, Jurnalul familiei -escu, Killing Girls, A Beautiful Tragedy si Replika. Cazul Inginerului Ursu, regizat alaturi de Liviu Tofan, urmeaza sa fie lansat si el in cinema in curând, pe 29 martie.
Painea noastra cea de toate zilele a avut premiera internationala in cadrul FIPADOC. Producatorul executiv este Oana Muntean, in timp ce imaginea este semnata de Bogdan Slavescu, iar montajul poarta amprenta aceluiasi Serban Georgescu. Lansarea in cinema va fi insotita si de o suita de 3 evenimente speciale, dezbateri pe tema antreprenoriatului social, la care vor participa nume importante din societatea civila si mediul privat. Primul astfel de eveniment va avea loc pe 16 martie, detaliile complete urmand a fi comunicate curand.
***
Painea noastra cea de toate zilele
Painea noastra cea de toate zilele este o productie Kolectiv realizata cu sprijinul Centrului National al Cinematografiei (CNC).
Multumiri speciale: MamaPan si echipa sa curajoasa
Sustinut de: BCR, Kaufland România, Vivre, Christian Tour, AC Marca
.
| |
|
|