Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
27 aprilie 2024
Recomandări
Grupul LEGO a avut cea mai mare creștere de pe piața de jucării în 2023
(Viață)
• Veniturile companiei au fost de 65.9 miliarde de coroane daneze (DKK), in crestere cu 2% fata de 2022, desi piata de jucarii a fost in scadere.
• Vanzarile* au crescut cu 4 %.
• Performantele companiei au depasit media pietei de jucarii, aceasta crescandu-si semnificativ cota de piata la nivel global.
• Profitul operational a fost de 17.1 miliarde DKK, fata de 17.9 miliarde DKK in 2022, deoarece compania a accelerat investitiile in initiative strategice care au sustinut cresterea. Totodata, profitul operational a crescut cu 7% in al doilea semestru din 2023, versus al doilea semestru din 2022.
• Fluxul de numerar din activitatile de exploatare a crescut cu 1%, ajungand la 15.4 miliarde DKK.
• In 2023 au investit cu 60% mai mult in initiativele de mediu.

LEGO Campus Billund Denmark

Grupul LEGO a anuntat rezultatele pentru anul fiscal 2023. Veniturile companiei au crescut cu doua procente, ajungand la 65,9 miliarde DKK, in pofida unui context operational extern dificil,  depasind semnificativ media pietei de jucarii si castigand o cota de piata mai mare. Profitul operational a fost de 17,1 miliarde DKK, deoarece compania a accelerat investitiile in initiative strategice, atat pe termen scurt, cat si lung.

Suntem multumiti de performanta noastra, avand in vedere ca rezultatele pietei de jucarii in 2023 au fost cele mai joase din ultimii 15 ani. Am continuat sa crestem, in ritmul celor trei ani anteriori de rezultate extraordinare si am inregistrat o accelerare in ultimul trimestru al anului trecut. Am depasit semnificativ media pietei, crescandu-ne cota de piata si dovedind atractivitatea portofoliului nostru puternic si divers si a sistemului LEGO® in Play”, a declarat Directorul general, Niels B. Christiansen.

In ciuda conditiilor externe pietei, am continuat sa investim pentru viitor si am facut progrese bune in ceea ce priveste initiativele digitale, de sustenabilitate si de retail, ceea ce va sustine cresterea pe termen lung. Suntem recunoscatori colegilor nostri, care raman dedicati misiunii noastre de a inspira si de a contribui la dezvoltarea constructorilor de maine."
 
Despre rezultatele anului trecut

Veniturile companiei au crescut cu doua procente, ajungand la 65,9 miliarde DKK, comparativ cu 64,6 miliarde DKK in 2022, conform proiectiilor. Excluzand impactul ratelor de schimb valutar, veniturile au crescut cu trei procente fata de 2022.
Vanzarile au crescut cu patru procente in 2023 fata de 2022, datorita rezultatelor solide din SUA si Europa Centrala si de Est. Pe de alta parte s-a observat un declin in China, din cauza contextului economic nefavorabil.
Profitul operational a fost de 17,1 miliarde DKK, in scadere cu cinci procente fata de 2022, datorita cresterii investitiilor in initiative strategice si a variatiilor ratelor de schimb valutar. Excluzand efectele paritatii valutare, profitul a scazut cu doua procente. Profitul operational in cea de-a doua jumatate a anului 2023 a crescut cu sapte procente fata de aceeasi perioada din 2022, datorita cresterii veniturilor si a productivitatii ridicate. Profitul net a fost de 13,1 miliarde DKK in 2023, fata de 13,8 miliarde DKK in anul precedent.
Fluxul de numerar din activitatile de exploatare a crescut cu un procent, ajungand la 15,4 miliarde DKK de la 15,3 miliarde DKK. Compania a investit 8,5 miliarde DKK, in principal in birouri si in fabrici (atat noi, cat si cele existente), pentru a-si extinde capacitatea de a sustine cresterea, fata de 6,0 miliarde DKK in 2022. Acest lucru a rezultat intr-un free cash flow de 6,9 miliarde DKK in 2023, fata de 9,3 miliarde DKK in 2022.

LEGO DREAMZzz Nightmare Shark Ship

Portofoliul mare si divers al companiei a atras constructori de toate varstele si cu interese de tot felul

Portofoliul companiei a fost cel mai mare de pana acum, cu 780 de produse concepute pentru fanii de toate varstele si pentru toate interesele. Ca si in anii precedenti, produsele noi au reprezentat aproximativ 50% din portofoliu.
Grupul LEGO a lansat, de asemenea, noi experiente inovatoare de joaca, inclusiv LEGO® Fortnite®, prima colaborare din cadrul parteneriatului cu Epic Games, care are ca scop dezvoltarea unor spatii digitale distractive si sigure pentru copii si familii. LEGO® DREAMZzz™, prima tema noua a companiei din ultimii cinci ani, a fost introdusa in a doua jumatate a anului, precedata de lansarea globala a unui serial animat difuzat pe toate platformele majore de streaming.
Temele cu cele mai bune performante au inclus atat produse originale, cat si mari francize de entertainment: LEGO® Icons, o gama pentru constructorii mai in varsta, LEGO® City si LEGO® Technic™ alaturi de LEGO® Star Wars™ si LEGO® Harry Potter™.

Initiative strategice accelerate pentru o crestere pe termen lung

• Crearea de experiente memorabile prin intermediul platformelor de retail:  Compania a continuat sa lucreze pentru a imbunatati experienta de cumparare pe canalele proprii si ale partenerilor sai de retail. In 2023, LEGO Group a deschis 147 de noi magazine sub brand LEGO**, ajungand la un total global de 1.031. Totodata a fost lansat LEGO® Insiders, un nou program pe baza de abonament care conecteaza, recompenseaza si inspira fanii.

• Extinderea lantului de aprovizionare global: Grupul LEGO a continuat sa investeasca in extinderea si modernizarea capacitatii si capabilitatilor sale de productie in fabricile din Ungaria, Mexic si China si in construirea a doua noi fabrici in Richmond, Virginia, SUA si Binh Duong, Vietnam.

• Cresterea ambitiilor digitale: Echipa de experti digitali a companiei a crescut cu 27% fata de 2022, sprijinind noile tehnologii pentru a imbunatati experientele consumatorilor, cumparatorilor, partenerilor de retail si angajatilor.

LEGO ICONS Botanical Collection Wildflower Bouquet

Construirea unui viitor sustenabil

Grupul LEGO a crescut investitiile in initiative de mediu cu 60% in 2023 fata de 2022, iar pana in 2025 intentioneaza sa isi dubleze investitiile anuale fata de 2023.
Compania a facut progrese si in zona de sustenabilitate, inclusiv prin introducerea pungilor de hartie si cresterea utilizarii unor materii prime mai sustenabile. In 2023, 18% din toata rasina achizitionata a fost certificata conform principiilor bilantului de materiale, ceea ce se traduce printr-o medie estimata de 12%  din surse regenerabile***. Exista planuri de a creste si in 2024 cantitatea de rasina certificata confom principiilor bilantului de materiale.

Prin intermediul programelor de responsabilitate sociala, Grupul LEGO a impactat pozitiv 9,8 milioane de copii in 2023, peste tinta de 8,8 milioane. Aici intra si programul sau emblematic Build the Change, care a implicat peste doua milioane de copii din intreaga lume in rezolvarea unor probleme de mediu.

Niels B. Christiansen a declarat: „Stim ca joaca le ofera copiilor abilitati ce ii ajuta sa isi atinga potentialul. Suntem norocosi sa ne aflam intr-o pozitie financiara puternica pentru a investi in activitati care faciliteaza invatarea prin joaca pentru copiii din intreaga lume. Investim in viitor, pentru a avea mereu un impact pozitiv asupra copiilor, multe generatii de acum incolo."

# # #

(*) Vanzarile reprezinta produse LEGO achizitionate direct de catre consumatori prin intermediul magazinelor si online, comparativ cu veniturile care sunt o masura a vanzarilor de produse LEGO catre clienti, inclusiv catre comerciantii cu amanuntul.
(**) Magazinele aflate sub brand LEGO includ reteaua LEGO Brand Retail, detinuta si operata de LEGO Group (195 de magazine), precum si magazinele LEGO Certified Retail si LEGO Travel Retail care sunt detinute si operate de parteneri (836 de magazine).
(***) In 2023, Grupul LEGO a achizitionat materiale certificate conform principiilor bilantului de materiale de la furnizori care sunt certificati ISCC PLUS sau RSB. Compania isi propune sa obtina certificarea ISCC PLUS in cursul anului 2024.
Materialele certificate achizitionate pe piata mondiala sunt un amestec de materiale regenerabile si neregenerabile.

Pentru LEGO Group, achizitionarea de materii prime certificate conform principiilor bilantului de materiale  ajuta la cresterea cantitatii de materiale regenerabile utilizate in lantul sau de aprovizionare. De asemenea, compania considera ca o cerere tot mai mare de materiale certificate va stimula piata si va determina o trecere pe termen lung de la dependenta de combustibili fosili.
Raportul anual si Raportul de sustenabilitate ale LEGO Group pot fi citite online sau descarcate de aici: https://www.lego.com/en-us/aboutus/lego-group/policies-and-reporting/reports#section-3

LEGO Play

Misiunea Grupului LEGO este de a inspira si dezvolta constructorii de maine prin puterea jocului. Sistemul LEGO In Play, avand la baza caramizile LEGO, le permite copiilor si fanilor sa construiasca si sa reconstruiasca orice isi pot imagina.

Grupul LEGO a fost fondat in Billund, Danemarca, in 1932, de catre Ole Kirk Kristiansen, denumirea derivand din cele doua cuvinte daneze „LEg" si „GOdt", care inseamna „Joaca-te bine”.

Astazi, Grupul LEGO ramane o companie de familie cu sediul in Billund. Produsele acestora sunt acum vandute in peste 130 de tari din intreaga lume. Pentru mai multe informatii accesati www.LEGO.com.

.

Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate