Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
21 februarie 2025
1838 • A aparut, la Londra, Manifestul Partidului Comunist, redactat de Karl Marx si Friedrich Engels
1933 • S-a nascut Nina Simone, cântareata americana (d. 2003)
1972 • Lansarea romanului Marele singuratic, de Marin Preda
Recomandări
Cea mai cunoscută poveste de iubire a umanității din repertoriul liric universal (Romeo și Julieta de Prokofiev) este montată de Opera Națională București
(Muzică)
Opera Nationala Bucuresti continua se celebreze iubirea in luna indragostitilor (februarie), prin montarea unor spectacole care exprima cea mai inaltatoare traire umana (dragostea). In saptamana 17-23 februarie 2025, pe scena Operei Nationale Bucuresti va putea fi admirata o diversitate de spectacole de opera si balet, avand aceasta tematica specifica.
Prin urmare, va amintim spectacolele Coppélia de Léo Delibes (19 februarie), Evgheni Oneghin de Piotr Ilici Ceaikovski (20 februarie), Callas – Oana Pellea de Terrence McNally (21 februarie), Samson si Dalila de Camille Saint-Saëns (22 februarie), Romeo si Julieta de Serghei Prokofiev (23 februarie).

Coppélia (de Léo Delibes) – miercuri, 19 februarie, ora 18:30

Baletul compozitorului francez Léo Delibes a fost un rasunator succes de public, indata dupa premiera pariziana din 1870. Cateva fragmente muzicale din Coppélia au devenit aproape instantaneu extrem de populare: mai cu seama secventele de dansuri populare est-europene din Actul I (precum mazurca si ceardasul) sau valsul papusii mecanice din Actul II (interpretat cu cadenta de ceas automat). Inspirat de nuvela Omul de nisip a scriitorului romantic german E.T.A. Hoffmann, baletul Coppélia este o fantezie psihologica intunecata care reliefeaza pasiunea distructiva a unui barbat pentru o papusa mecanica (construita insa realist). Aceeasi naratiune fantastica a fost exploatata si in opera Les contes d’Hoffmann (Povestirile lui Hoffmann) de Jacques Offenbach – montata, de asemenea, de Opera Nationala Bucuresti, dar saptamana urmatoare, pe 27 februarie –, care a pastrat, insa, starea de spirit tragica si suprarealista a originalului. Delibes, insa, a prezentat publicului o versiune amuzanta si oarecum dulceaga a povestii, care ne incanta neincetat.


Evgheni Oneghin (de Piotr Ilici Ceaikovski) – joi, 20 februarie, ora 18:30

Datorita scenografiei superbe, muzicii emotionante, instrumentatiei si dramei interioare de o coplesitoare intensitate, opera Evgheni Oneghin a devenit una dintre lucrarile preferate ale publicului iubitor si amator de arta lirica. Cu inegalabil talent, Piotr Ilici Ceaikovski descrie muzical povestea profund umana de dragoste dintre Oneghin si Tatiana, sublimata in compozitia bogat stratificata, nesfarsit de expresiva si devastator de romantica, transpusa din melancolia operei literare omonime a marelui scriitor rus Aleksandr Puskin, care i-a servit drept sursa principala de inspiratie.


Callas – Oana Pellea (de Terrence McNally) – vineri, 21 februarie, ora 18:30

Aflata la granita dintre teatru si opera, productia senzationala a dramaturgului american Terrence McNally urmareste un masterclass sustinut, in ultimii ani din viata, de soprana Maria Callas, la Juilliard School of Music din New York. In timp ce le ofera indicatii tehnice tinerilor aspiranti la o cariera in belcanto, Maria Callas se destainuie si se autoanalizeaza. O face cu sinceritate dureroasa, explorand relatia ambigua cu celebritatea, cu asteptarile nesfarsite ale publicului, cu compromisurile pe care le-a facut de-a lungul carierei sale fulminante. Interpretarea Oanei Pellea – de o fermecatoare complexitate dramatica si psihologica – surprinde toate nuantele si fatetele personalitatii Mariei Callas: riguroasa si exigenta in exprimarea artistica, dar si romantica, vulnerabila si profund umana. Marea noastra actrita reuseste performanta miraculoasa de a o interpreta, fara a o imita, pe cea supranumita La Divina (readucandu-i pe scena aura legendara care a facut-o nemuritoare).


Samson si Dalila (de Camille Saint-Saëns) – sambata, 22 februarie, ora 18:30

Opera Samson si Dalila de Camille Saint-Saëns a avut, de la bun inceput, un destin spectaculos: a avut premiera la Weimar, in Germania, pe 2 decembrie 1877, intrucat la Paris, in Franta, a fost respinsa pentru prezentarea subiectului biblic. Peste timp, insa, Samson si Dalila a devenit – alaturi de Faust de Gounod si de Carmen de Bizet –, cea mai populara opera din repertoriul francez. Adesea, exotica si batjocoritoarea Bacanala din Actul III, cel mai cunoscut fragment al operei, este frecvent interpretata in concerte ca aranjament instrumental. La aproximativ 150 de ani de la premiera, aceasta opera inca creeaza aceeasi magie tulbure si emana o voluptate pe care Sfintele Scripturi cu certitudine i-ar reprosa-o compozitorului. Pe buna dreptate, oarecum, caci, in aceasta opera, se succed, intr-o alchimie irezistibila, scene care imbina miraculos si antagonic religia si seductia, loialitatea si tradarea, salbaticia fermecatoare si forta herculeana, slabiciunea senzuala si puterea nobila, exuberanta muzicala si spiritualitatea biblica.


Romeo si Julieta (de Serghei Prokofiev) – duminica, 23 februarie, ora 18:30

Baletul Romeo si Julieta de Serghei Prokofiev a fost inspirat de celebra piesa de teatru omonima a lui William Shakespeare. Cea mai cunoscuta poveste de iubire a umanitatii din toate timpurile aduce pe scena Operei Nationale Bucuresti intriga politica si ambitia vanitoasa din Verona secolului XVI, care transforma afectiunea fatala dintre doi tineri indragostiti (din familiile rivale Montague si Capulet) intr-o tragedie memorabila. Baletul a avut un asemenea succes, incat Prokofiev a realizat trei suite orchestrale diferite din Romeo si Julieta (destinate interpretarii simfonice). Pentru a exprima si reconstitui credibil, din punct de vedere muzical, naratiunea italiana a povestii de iubire dintre Romeo si Julieta, Prokofiev a adaugat orchestratiei o serie de instrumente neobisnuite, precum saxofonul tenor, cornetul, o viola d’amore si mai multe mandoline.

Bilete pe http://tickets.operanb.ro/ si de la Casa de Bilete a Operei Nationale Bucuresti.

Sponsori: Aqua Carpatica, Domeniile Samburesti, BCR, Retele Electrice si PPC Romania. | Parteneri: Laguna, Market Aroma, Yokko The Fashion Store, Secuiana, Marelbo, Pop Cola, Phoenixmedia, Euromedia, Cocor, Baneasa Shopping City, Electrolux, Techir, Sansha. | Partener cultural de mobilitate: Suzuki.
.

Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate