Programul de turism cultural „România Atractivă”, prezent la cel mai mare târg de turism din lume, la Berlin |  |
(Viață) |
* Programul de turism cultural „Romania Atractiva” este prezent, in perioada 4-6 martie 2025, la cel mai mare si mai important targ de turism nu doar din Europa, ci din intreaga lume: Bursa Internationala de Turism – ITB Berlin.
* Prezenta „Romaniei Atractive” la targul de la Berlin reprezinta cea de-a cincea participare la marile targuri internationale de turism intr-un interval de doar sase luni. |
* Participarile „Romaniei Atractive” la marile targuri internationale de turism reprezinta inca un motiv pentru care programul romanesc de turism cultural devine tot mai vizibil la nivel international.
Programul national de turism cultural „Romania Atractiva” participa, in perioada 4-6 martie 2025, la cel mai mare si mai important targ de turism din lume: Bursa Internationala de Turism – ITB Berlin.
„Romania Atractiva” devine tot mai vizibila la nivel international, iar participarea la cele mai importante targuri de turism din Europa reprezinta unul dintre pilonii principali ai strategiei de promovare offline a programului de turism cultural. Prezenta programului „Romania Atractiva” la ITB Berlin reprezinta cea de-a cincea participare a proiectului de turism cultural al tarii noastre la targurile internationale europene, alaturi de delegatia oficiala a Romaniei.
„Romania Atractiva este tot mai vizibila la nivel european, nu doar datorita platformei care ofera, in limba romana si in cinci limbi straine, informatii actualizate in format video, foto, prin tururi virtuale, animatii 3D, ghiduri audio si texte, ci si prin participarea la cele mai importante targuri de turism, inclusiv la ITB Berlin. Incepand de la lansare, programul Romania Atractiva este mereu prezent pentru publicul iubitor de cultura si calatorii”, a declarat Ionut Munteanu, reprezentantul Asocierii Terra Building – Eventya, Asociere care a realizat platforma „Romania Atractiva” de promovare a turismului cultural romanesc.
La Rimini, in Italia, vizitatorii au facut cunostinta cu cele 12 rute cultural-turistice
Prima participare a programului „Romania Atractiva” la un targ de turism din strainatate a avut loc intre 9 si 12 octombrie, la Rimini, in Italia, la TTG Travel Experience. Targul atrage anual mii de participanti nu doar din Italia, ci si din intreaga lume si include conferinte, workshopuri si zone dedicate turismului international, turismului de lux, sustenabilitatii si inovatiei digitale. La standul organizat de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, potentialii turisti au putut descarca aplicatia „Romania Atractiva”, cu ajutorul QR Code-urilor, explorand astfel cele 12 rute cultural-turistice care fac parte din programul „Romania Atractiva”.
Video-uri de prezentare si obiective culturale romanesti mai putin cunoscute, la WTM Londra
Dupa Rimini, Italia, a venit randul World Travel Market Londra, intre 5 si 7 noiembrie 2024, unde „Romania Atractiva” a fost promovata alaturi de alte doua platforme turistice de succes, Visit Harghita si Visit Covasna. Cifrele WTM Londra sunt impresionante. Targul de turism din capitala Regatului Unit atrage anual peste 35.000 de profesionisti din domeniu si faciliteaza parteneriate strategice, precum si promovarea celor mai noi produse si servicii din industria turismului.
Programul „Romania Atractiva” a fost parte din standul oficial al Romaniei, captand atentia vizitatorilor prin prezentarea digitala captivanta a gastronomiei si traditiilor romanesti. Obiectivele culturale de patrimoniu, mai putin cunoscute, sunt astfel aduse in prim-plan prin descrieri detaliate, materiale foto-video, ghiduri audio, tururi virtuale si animatii 3D creative, oferind o experienta imersiva pentru potentialii turisti.
La IBTM Barcelona, standul Romaniei a fost conceput intr-un format business
Intre 19 si 21 noiembrie 2024, programul „Romania Atractiva” a ajuns in Spania, la IBTM Barcelona, targ ce pune accent pe crearea si dezvoltarea unor legaturi strategice prin intalniri prestabilite intre expozanti si cumparatori, pe sesiuni educationale despre inovatie si tendinte globale, dar si pe zone dedicate solutiilor tehnologice si sustenabilitatii in industria MICE (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions).
Prin urmare, standul Romaniei, din care a facut parte si programul „Romania Atractiva”, a fost conceput intr-un format business, pentru intalniri de afaceri si pentru promovarea de servicii si pachete destinate segmentului corporate, oferind inclusiv solutii de team building si de city break.
Prezentari pe scena principala la TT Tour and Travel din Varsovia
A patra participare a programului „Romania Atractiva” la un targ international de turism a fost la Varsovia, in Polonia, la TT Tour and Travel, intre 29 noiembrie si 1 decembrie 2024, Ziua Nationala a Romaniei. In cadrul standului Romaniei, care a beneficiat de o suprafata foarte mare, programul „Romania Atractiva” a fost promovata prin prezentari zilnice sustinute pe scena principala de catre Ionut Munteanu, CEO Eventya, printr-un video de prezentare a obiectivelor turistice din platforma, care a rulat permanent la stand, prin materiale print pentru turisti, un panou personalizat cu cele 12 rute turistico-culturale, precum si printr-un birou informativ de unde potentialii turisti au aflat detalii despre „Romania Atractiva”.
Turistii dornici sa descopere „Romania Atractiva” pot accesa website-ul romania-atractiva.ro sau aplicatia mobila de travel, disponibila gratuit pentru iOS si Android (o poti descarca de aici: https://romaniaatractiva.app.link/download).
www.romania-atractiva.ro
PNRR: Fonduri pentru Romania moderna si reformata!
„Romania Atractiva”, primul program national de sustinere a turismului cultural, s-a lansat in mai 2024 si se va finaliza in iunie 2026. Programul „Romania Atractiva”, cu o valoare de 36.356.328,86 lei, este parte a Componentei 11 – Turism si Cultura, Investitia 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, Jalonul 332 din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), iar principalii beneficiari sunt autoritatile locale, alaturi de turistii romani si straini.
Programul este coordonat de Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene si implementat impreuna cu echipele profesionale ale consortiului declarat castigator in urma licitatiei organizate de minister in anul 2022: Terra Building, companie romaneasca specializata in infrastructura rutiera, care asigura managementul proiectului, realizarea infrastructurii si este implicata in activitatile de marketing si de promovare, si Eventya, companie specializata in dezvoltarea de aplicatii de travel si content marketing, care a dezvoltat platforma si continutul de pe platforma si care asigura mentenanta acesteia.
Programul include 12 rute turistice tematice care strabat intreaga tara, cu 275 de obiective de vizitat care sunt prezentate in platforma multimedia dedicata si care, pana in 2026, vor fi semnalizate si prin infrastructura rutiera specifica. Rutele sunt: Ruta castelelor, Ruta curiilor din Transilvania, Ruta culelor, Traseul gastronomiei traditionale romanesti, Ruta bisericilor fortificate, Ruta bisericilor de lemn, Ruta manastirilor din zona Moldovei, Ruta Sfantul Ladislau pe teritoriul Romaniei, Ruta castrelor romane, Ruta cetatilor, Refacerea peisajului cultural din Delta Dunarii in vederea cresterii atractivitatii zonei – 8 obiective promovate, Ruta satelor cu arhitectura traditionala.
.
| |
|
|