Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
19 mai 2025
Recomandări
„România Atractivă” marchează un an de la lansare: peste 280.000 de utilizatori activi și a doua cea mai descărcată aplicație turistică națională
(Istorie)
La un an de la lansarea oficiala, „Romania Atractiva”, parte a primului program national dedicat promovarii turismului cultural, inregistreaza rezultate remarcabile. Cu peste 280000 de utilizatori activi si peste 60000 de descarcari ale aplicatiei mobile, platforma devine a doua cea mai populara aplicatie romaneasca de promovare turistica, dupa „Muntii Nostri”.
Lansat de Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene (MIPE) pe 15 mai 2024 – Ziua Bujorului Romanesc – programul „Romania Atractiva” propune 12 rute culturale care traverseaza intreaga tara, reunind 275 de obiective de vizitat. Informatiile sunt disponibile publicului prin intermediul site-ului www.romania-atractiva.ro si al aplicatiei mobile gratuite, accesibile pe iOS si Android.

Bujori romanesti

In urma cu un an, Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene lansa oficial primul program de promovare a turismului cultural – Romania Atractiva. In acest timp, prin intermediul site-ului si aplicatiei mobile, au fost aduse la lumina povesti mai putin cunoscute, s-au creat conexiuni intre oameni si patrimoniul local, iar sute de mii de turisti, romani si straini, au descoperit locuri care spun cel putin o poveste. Ne propunem sa continuam extinderea hartii culturale a Romaniei, digitalizarea experientelor turistice si apropierea vizitatorilor de autentic. Romania Atractiva este un exemplu de utilizare a resurselor digitale inovative in sprijinul conservarii si valorizarii patrimoniului material si imaterial”, a declarat Razvan Popescu, secretar de stat in cadrul MIPE.

Utilizare activa si impact digital crescut

Pe langa utilizatorii activi, aplicatia mobila „Romania Atractiva” a generat un interes semnificativ in mediul digital, cu un reach total de peste 12,4 milioane pe retelele sociale. Functionalitatea „Traseul meu”, care permite crearea de liste personalizate cu obiective de vizitat, a fost utilizata deja de aproape 6.000 de ori.
Platforma ofera nu doar informatii despre obiectivele incluse in cele 12 rute, ci si despre alte atractii turistice din proximitate. De asemenea, peste 350 de evenimente culturale au fost promovate prin intermediul aplicatiei si site-ului.

Ruta Castelelor – cea mai accesata din platforma

Dintre cele 12 rute culturale, Ruta Castelelor a atras cel mai mare interes din partea utilizatorilor, urmata de Ruta Gastronomiei Traditionale Romanesti si Ruta Manastirilor din zona Moldovei. Alte rute populare sunt cele dedicate cetatilor, curiilor din Transilvania, bisericilor fortificate, castrelor romane, culelor, satelor cu arhitectura traditionala, bisericilor de lemn, peisajului cultural din Delta Dunarii si Sfantului Ladislau.

In topul celor mai accesate obiective se regasesc: Castelul Corvinilor, Castelul Apafi, Castelul Teleki, Castelul Beldy Ladislau din Budila, Conacul Ion Ghica si Castelul Ugron, dar si repere gastronomice precum „Arome si gusturi dobrogene” si „Bucataria hercinica”.

Bucataria deltaica (c) Romania Atractiva

Interes international si raspandire europeana

Platforma a atras utilizatori din intreaga lume. Cei mai multi utilizatori internationali provin din Germania, Ungaria, Italia si Franta. La nivel national, cele mai active judete sunt Bucuresti, Cluj si Timis, urmate de Brasov, Iasi, Prahova, Constanta, Bihor si Sibiu.

In prima saptamana de la lansare, aplicatia a ocupat locul 3 in topul descarcarilor nationale in categoria „Travel & Local” si s-a clasat in top 10 in mai multe tari europene: locul 3 in Italia, locul 4 in Austria, Danemarca, Belgia, Bulgaria si Ungaria, locul 9 in Franta si Regatul Unit si locul 12 in Germania.

Comuna Straja (c) Romania Atractiva

Biserica fortificata Biertan (c) Romania Atractiva

Castelul Corvinilor (c) Romania Atractiva

Castelul Corvinilor (c) Romania Atractiva

Cetatea Bologa (c) Romania Atractiva
________________________________________
Romania Atractiva”, primul program national de sustinere a turismului cultural, cu o valoare de peste 36 mil. lei, este parte a Componentei 11 – Turism si Cultura, Investitia 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, Jalonul 332 din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), iar principalii beneficiari sunt autoritatile locale, alaturi de turistii romani si straini.
.

Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate