Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
26 aprilie 2019
Recomandări
Bucharest Art Week: 4-12 noiembrie 2016 Lecția Naturii
(Arte vizuale)
Cea de-a treia editie a evenimentului international Bucharest Art Week va avea loc anul acesta in intervalul 4-12 noiembrie in mai multe spatii expozitionale din Bucuresti. Curatoarea invitata sa ingrijeasca editia de anul acesta este Oana Tanase, istoric si critic de arta.
Ca in fiecare an, curatorul stabileste tema evenimentului iar cea din 2016 este Lectia naturii.
In legatura cu tema de lucru Lectia naturii, Oana Tanase noteaza: Intentiile acestei propuneri curatoriale, ce urmeaza sa defineasca cea de-a treia editie a Bucharest Art Week 2016, preluand un format caleidoscopic - expozitii de autor si colective, discutii si prelegeri, ateliere si rezidente artistice – sunt acelea de a explora, in dialog cu artisti, teoreticieni si public, felul in care o serie de practici artistice extrem de diverse, laolalta cu observatii si cercetari de natura filosofica, pornesc de la si/sau se opresc la natura, o dezgolesc, o interogheaza, o imagineaza potrivit unor noi scenarii.

Din etapa pregatitoare a festivalului fac parte bursele de cercetare si productie si rezidenta Bucharest Art Week. Anul acesta invitat in rezidenta la Bucuresti este artistul si curatorul stefan Rusu din Republica Moldova, un prieten apropiat al scenei de arta din Bucuresti. Rezidenta va avea loc in perioada 3-30 noiembrie si va implica printre altele sustinerea unei prezentari si vizitarea critica a evenimentului de la Bucuresti. Bursele de cercetare si productie au fost acordate prin invitatie directa, in urma discutiilor de atelier, artistilor Iulia Gabriela Toma si Claudiu Cobilanschi. Artistii vor parcurge sesiuni de documentare pentru elaborarea unei instalatii ce va fi prezentata in cadrul Bucharest Art Week 2016. 

Identitatea vizuala a editiei de anul acesta a Bucharest Art Week a fost realizata de designerul Anca Adina Cojocaru. In calitate de designer freelancer, aceasta a colaborat cu mai multe organizatii printre care amintim: Institutul Polonez, Forumul Cultural Austriac, KulturKontact Austria, Editura Vellant sau Muzeul de Arta Recenta. in 2013 lanseaza IMACULATURA, un proiect situat la granita dintre arta si design si expune la Studio Arte, Romanian Design Week, Kube Musette si Vienna Design Week.

Directoarea si initiatoarea proiectului Bucharest Art Week este Nona Serbanescu, artista din Bucuresti cu o experienta de peste doisprezece ani in crearea si managementul proiectelor si programelor artistice. Despre editia din acest an a Bucharest Art Week, Nona Serbanescu spune: Organizarea unui festival international de arta la Bucuresti este ca un balet pe poante, osciland permanent intre insuficienta si dificultatea atragerii resurselor financiare, birocratie si nevoile artistilor si ale publicului. Totusi, la trei ani de la demararea acestui proiect ne aflam in fata unei editii conturate armonios si delicat, cu o crestere organica, probabil nu intamplator construita aproape fecund in jurul temei propuse de Oana Tanase. Desi evenimentul de anul acesta nu se distinge prin amploare, dimensiunea sa, deloc neglijabila, tine de o privire adancita si de o incercare de intelegere plina de respect a proceselor artistice in profunzimea lor, iar acest lucru se datoreaza in cea mai mare masura curatoarei Oana Tanase.

Oana Tanase este cercetatoare si curatoare independenta. Din 2012 Oana Tanase locuieste si activeaza in Toronto, Ontario. Dintre cele mai recente proiecte curatoriale amintim: Script, Stage, Screen – Ciprian Muresan la Typology Projects / Critical Distance - Centre for Curators (2016), Moving Right Along – Nicolas Fleming (impreuna cu Shani K Parsons) la Typology Projects / Critical Distance - Centre for Curators (2015), As If All Yesterday’s News Should Be Rehearsed Today For A Better Tomorrow – Dan Perjovschi la YYZ Artists’ Outlet Toronto (2014). Colaborarea pentru editia curenta a Bucharest Art Week cu Asociatia pentru Promovarea Artelor Contemporane, organizatorul evenimentului, are la baza un dialog solid demarat in urma cu 5 ani, odata cu deschiderea centrului cultural Independent84 prin expozitia experimentala Fara mine semnata Gili Mocanu si  Oana Tanase.

Iulia Gabriela Toma traieste si lucreaza in Bucuresti, utilizand ca mediu preferat materialul textil insotit de fotografie, instalatie sau text. Temele sociale precum feminismul, drepturile omului, relatiile interpersonale din comunitatile inchise, materialitatea urbana a locuirii sau echitatea sociala fac obiectul preocuparilor sale. Preda in cadrul Departamentului Arte & Design Textil al Universitatii Nationale de Arta Bucuresti. 

Claudiu Cobilanschi functioneaza la limita dintre arta si media, folosind ca jurnalist multiple medii de expresie aplicate pe derularea si dezbaterea temelor socio-politice,  si fiind interesat ca artist de analiza si estetica influentelor acestor teme. Subiectele predilecte cum ar fi stereotipurile de gandire, previziunea si corporalitatea, mass-media si ego-casting, imigratia si saracia, le abordeaza folosind tehnici ca fotografia si performance-ul, inregistrarea sonora stereo, inregistrarea cu camera super 8 cinema, filmul interactiv. A colaborat cu institutii din tara si strainatate, precum ParadisGaraj (proiect initiat si gestionat de artist) & Die Kunsthalle Bukarest, Platforma si Salonul de Proiecte - Anexa MNAC, ICR, Barbara Seiler Gallery, Kunsthalle Winterthur, Depo Instanbul, Rotwand Gallery, MuseumQuartier, IG Bildende Kunst Vienna, Nida ArtColony Lithuania, Tranzit/Erste, MotorenHalle Dresden, Prototyp Prague, Kunsthalle Krems.  

Stefan Rusu
s-a nascut in Kaietu, Republica Moldova, activeaza ca artist si producator de film, editor si curator, stabilit in Chisinau, Republica Moldova, dar si in Bishkek, Kargazstan. Agenda sa curatoriala preia deseori subiecte in stransa legatura cu procesele si schimbarile ce au loc in societatile post-socialiste dupa 1989. Desi format initial ca artist visual, s-a orientat si spre curatoriat si managementul proiectelor culturale, editarea programelor TV si producerea filmelor documentare. intre anii 2005-2006 a urmat Programul Curatorial din cadrul Institutului de Arta Contemporana Stichting DE APPEL din Amsterdam, unde a co-produs proiectul Mercury in Retrograde. Din anul 2000 este implicat in evolutia Centrului pentru Arta Contemporana - [KSA:K], Chisinau (www.art.md) dezvoltand proiecte curatoriale si initiative artistice. Din 2013 s-a mutat in Tadjikistan, unde  sprijina Centrul Dushanbe Art Ground, gestionand proiecte curatoriale, coordonand programe, cat si activitati de fundraising si sustenabilitate a organizatiei pe termen lung. S tefan a coordonat si editat publicatiile: Spaces on the Run (2015), Reimagining the New Man (2014), Chisinau-Arta, Cercetare in Sfera Publica (2011), RO-MD/Moldova in doua scenarii (2008). in 2012 a participat la Bienala din Berlin (editia 7) cu documentarul Reclaiming the City - o reflectie asupra schimbarilor socio-economice dramatice, a transformarilor structurale suportate de oras dupa caderea zidului de la Berlin si a impactului proceselor de gentrificare asupra spatiului public.

afis_baw


Bucharest Art Week este un eveniment international anual ajuns la cea de-a treia editie, finantat in 2016 de catre AFCN, sesiunea a II-a 2016 Proiecte Culturale si de ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucuresti prin Programul Bucuresti, Orasul In-Vizibil. Asociatia pentru Promovarea Artelor Contemporane (APAC) a fost infiintata in anul 2010 cu scopul de a promova si sustine artisti din sfera artelor contemporane vizuale si performative, precum si facilitarea intelegerii artei contemporane si a discursurilor teoretice care o insotesc de catre un public larg si cat mai diversificat. Obiectivul principal al asociatiei este dezvoltarea unor programe si proiecte care 1) sa identifice nevoile de productie si comunicare cu privire la arta contemporana din Romania, dupa cum si dificultatile receptarii artei de catre public si 2) sa contribuie la articularea unor directii alternative sau in completarea politicilor institutiilor culturale publice, formuland instrumente de lucru pentru artisti si teoreticieni, precum si platforme comunicationale si educationale pentru public.


.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate