17 mai – 16 iulie 2017
Vernisaj: 17 mai, ora 19:00
Eastwards Prospectus – Str. Plantelor nr. 50, Bucuresti
eastwardsprospectus.com | #SeeingOurselvesSensing | #groupshow
Zece dintre artistii care au avut expozitii personale la Eastwards Prospectus de la infiintarea galeriei, in 2014, expun in group show-ul 'Seeing Ourselves Sensing', deschis in perioada 17 mai – 16 iulie. Razvan Anton, stefania Becheanu, Pavel Braila, Karolina Bregula, Radu Cioca, Ištvan Išt Huzjan, Tania Mouraud, Damir Ocko, Marilena Preda Sanc si Mircea Stanescu prezinta exclusiv lucrari ce nu au mai fost expuse la Eastwards Prospectus pana acum. Desfasurata pe ambele etaje ale galeriei, expozitia de grup este o ocazie de a explora diverse practici artistice si diverse medii, de la video, sunet si instalatie la sculptura, desen si colaj.
Una dintre cele importante voci din arta contemporana franceza, Tania Mouraud este prezenta cu instalatia video Once Upon a Time, care a mai fost proiectata, printre altele, pe exteriorul Primariei din Toronto in timpul Nuit Blanche 2012. Inspirata de basmele Fratilor Grimm, artista a mers in inima padurilor boreale din Canada, dar si in paduri din Franta pentru a filma defrisarile si diferitele utilaje din industria forestiera care ii aminteau de creaturi mitice precum capcaunii. Lucrari video prezinta si alti doi artisti cu o cariera internationala remarcabila. Karolina Bregula - ale carei filme aflate la granita dintre arta contemporana si cinema sunt aratate atat in galerii, cat si in festivaluri de film – spune in Photophobia povestea unei functionare care incearca in mod discretionar sa impuna limite asupra celorlalti locuitori din orasul sau. Cu filmul Joc. Energia vietii, realizat pentru primul Pavilion al Moldovei la Expozitia Universala (Milano, 2015), Pavel Braila ofera cea dintai inregistrare profesionista a ansamblului Joc, infiintat in 1945, jucand dansuri traditionale moldovenesti.
Pentru Stefania Becheanu, o practica populara straveche devine in instalatia sonora Descantec ocazia de a propune vizitatorilor un demers personal de introspectie si de intoarcere la propriile amintiri. Sonorizarea si ritmul descantecului din instalatie recreeaza experienta acestei practici milenare, care este astfel conservata si arhivata.
Publicul din Bucuresti poate vedea pentru prima data o serie de trei lucrari ce fac parte din cel mai recent proiect al lui Radu Cioca. Cu titlul Fighting Abstract, proiectul, pentru care artistul clujean lucreaza cu materiale precum beton si fier, este construit in jurul constientizarii prezentei ca tema de studiu. In premiera sunt prezentate si noi lucrari ale unui alt artist care traieste si lucreaza la Cluj, Razvan Anton. Heliografia The March face parte din cercetarea vizuala a artistului bazata pe colectia fotografica Minerva, ce consta in fotografii de ziar realizate in anii ’70-’80 de cotidiene clujene, in timp ce Studiu iconografic apartine unei suite de lucrari ale lui Razvan Anton preocupate de rolul cliseului, al incadrarii, al luminii, dar si al inregistrarii imaginii ca model de recunoastere si imprimare a memoriei.
Artisti ale caror cariere se intind pe parcursul mai multor decenii, Mircea Stanescu si Marilena Preda Sanc sunt prezenti in expozitie prin lucrari precum o instalatie realizata din bucati de sapun de mari dimensiuni, fiecare dintre ele gravata cu un alt cuvant (time, city, dream, trust, hope), si, respectiv, cartile de artist in Pestera (1983-1984) si Viul (1993). Cele din urma fac parte din preocuparile Marilenei Preda Sanc pentru life science art, o hibridizare a perspectivei stiintifice cu cea artistica din care rezulta o imagerie in care se reflecta „explorarea universului uman/natural in fragment si in intregul sau”, dupa cum spune artista.
Chestiunile corpului uman si explorarea realitatilor fizice ale acestuia se afla in centrul practicii artistice a lui Damir Ocko, fie ca este vorba despre filmele lui sau despre lucrarile pe hartie care graviteaza in jurul acestora. In fotocolajele incluse in expozitie, artistul care a reprezentat Croatia la Bienala de la Venetia 2015 transforma corpul uman intr-un spatiu critic de reflectie asupra puterii, fragilitatii sau interactiunii noastre cu mediul inconjurator. El investigheaza, totodata, ideea unei „estetici a culiselor”, colajele bazandu-se pe fotografii interconectate cu filmul TK.
Parcursul expozitional este completat de instalatia Nameless Forms, prin care Ištvan Išt Huzjan isi continua demersul de a combina obiecte gasite cu materiale casnice si de constructii pentru a asambla forme noi. Artistul a adunat toate aceste elemente de pe un santier din Bruxelles, orasul unde locuieste, si le reuneste intr-o instalatie site specific in care componentele ajung sa semene cu un grup umanoid.
Despre Eastwards Prospectus
Eastwards Prospectus este o galerie de arta contemporana cu un program vibrant de expozitii dedicate unor valori confirmate din arta internationala, precum si unor artisti in afirmare, in special din Europa de Est, ale caror lucrari au o putere de fascinatie la nivel international. infiintata in 2014, Eastwards Prospectus are un spatiu versatil de expunere, care permite organizarea simultana a doua expozitii sau desfasurarea uneia de amploare pe doua niveluri.
Razvan Anton, The March, 2017, heliografie, pix pe hartie, 170 x160 cm, prin amabilitatea artistului si Eastwards Prospectus
Radu Cioca, Study for the Perfect Gesture, 2016, beton si fier, 121 x 145 x 13 cm, prin amabilitatea artistului si Eastwards Prospectus
Tania Mouraud, Once Upon a Time, 2011-2012, instalatie video site specific, HD + sunet 4.1, 9’16’’ (loop), 5+2AP, prin amabilitatea artistei si Eastwards Prospectus
Mircea Stanescu, Time, 1990, instalatie, prin amabilitatea artistului si Eastwards Prospectus
. |