In deschidere va lua cuvantul criticul de arta Roxana Barbulescu.
“Fie ca sunt naturi statice cu flori, fie ca sunt peisaje, artistul reuseste in lucrarle sale din aceasta expozitie Fara titlu, fara titluri sa conserve puritatea senzatiei si sa o transmita plastic printr-o simplificare a datelor reale, carora le accentueaza caracterul plastic intr-o maniera discreta, si printr-o viziune artistica ce se impune prin sinceritate si sensibilitate camuflate in combinatiile cromatice, in ritmurile si in echilibrul formelor reprezentate.”
Roxana Barbulescu – critic de arta
“Cine este Domnul Mihai Puricel?
Un cineva, un personaj atipic, poate fi oricine, dar cu prisosinta pictor. Asta poate si asta face cel mai bine. Lejeritatea tonurilor si tentelor, fara incorsetare ii transforma limbajul plastic intr-un dicteu firesc al Sinelui.
Posedat de emotii in fata peisajului, cu preponderenta, face ca suprafata picturala cu strafulgerari de lumina si culoare, sa vibreze. Cu tonuri apropiate si in acelasi timp indepartate unele de altele, unicul scop devine: Armonia Suprafetei Picturale.
Linia ce apare in suprafetele pictate ( in natura nu exista ) apartine doar limbajului plastic. Ea este o masura, o limita a intinderii culorii si nimic mai mult. Sugerarile unor culori, imping starea de poezie plastica spre inefabil. Marii Maestrii spuneau ca, o culoare o folosesti la forta ei, o a doua o diminuezi, iar o a treia o sugerezi.
Avand toate datele picturii ne arata straduinta si obstinatie in variantele pe aceeasi tema. Asta inseamna o mare dorinta de intelegere a demersului si adevarului plastic.
Ca privitor de suprafete picturale nu pot face o clasificare in sensul in care o anume lucrare ar putea fi evidentiata, probabil ca autorul tine la toate, asa cum este si firesc.
Cele spuse de mine sunt o modesta si subiectiva parere de “trebaluitor” pe langa sevalet, fara a fi o dizertatie exhaustiva, iar completarea pentru cele nespuse este rezervata lucrarilor pictorului, ce vor spune mult mai multe.”
Constantin Andronic - un pictor carcotas
. |