Evenimentul este organizat cu prilejul implinirii a 50 de ani de cariera artistica si a varstei de 80 de ani a Letitiei Oprisan, expozitia grupand o serie de lucrari reprezentative de pictura si grafica realizate de-a lungul timpului.
Vernisajul a avut loc marti, 18 iulie ora 19. In deschidere au luat cuvantul criticii si istoricii de arta Doina Mandru si Roxana Barbulescu.
Deasemenea, in seara vernisajului a fost organizata o tombola in urma careia s-au castigat urmatoarele premii: o lucrare de pictura, o lucrare de grafica, trei albume de pictura si trei albume de grafica, toate cu semnatura artistei Letitia Oprisan.
„Ultimele decenii de creatie sunt marcate de aparitia unor cicluri picturale la fel de impetuoase ca expresivitate coloristica dar in care subiectele sunt dezvoltate ciclic, in serii de doua sau trei panouri, legate prin grafii suprapuse, intr-un elan expansiv de cuprindere care isi afla sensul in spiritul dinamic, eminamente polemic, al autoarei. Pictura Letitiei Oprisan este marcata de o noua fervoare care implica acum nu doar tasismul, grafismul, elementul simbolic, ci si colajul, lettrismul, emotia directa, exprimata nu doar ca tensiune plastica, ci ca strigat. Fie ca referinta este de ordin filozofic ( seria intitulata Panta rhei) sau mitologic (sunt cateva cicluri inchinate legendei lui Ghilgames) pictura exprima o disputa, un conflict fundamental, o tensiune a fiintei confruntata cu marile intrebari ale existentei.”
Doina Mandru
“Pendularea intre figurativ si abstract pe care o remarcam in lucrarile de pictura ale Letitiei Oprisan este, intr-o oarecare masura, temperata in favoarea corespondentelor cu realul atunci cand alege sa se exprime grafic. Repertoriul formal reia, in esenta, viziunile sale asupra compozitiei pline de dinamism, grafia liniei, varietatea ductului preluand, de data aceasta, taria culorilor, pastrand insa datele initiale ale definirii imaginii regasite in pictura. Si in compozitiile sale de grafica este suveran sentimentul unui joc al formelor, artista cautand sa redea calitatilor emotionale ale imaginii o cadenta care-i este deja specifica.”
Roxana Barbulescu
. |