In cadrul acestui proiect, care continua si dezvolta concursul „Cotroceni Creativ”, initiat de Muzeul National Cotroceni in 2017, artistii si creativii din Romania au fost invitati sa interpreteze elemente de patrimoniu reprezentative pentru Centenar.
„Ma bucur foarte mult pentru intalnirea fructuoasa cu creativii care au raspuns prin proiecte invitatiei noastre. Prin Centenar Creativ oferim un model de bune practici, alaturi de Muzeul National Peles, Muzeul National al Unirii Alba-Iulia, Complexul Muzeal National «Moldova» Iasi, Muzeul Judetean de Istorie Brasov, in ceea ce priveste parteneriatul intre sectorul public si sectorul cultural independent”,
a declarat Directorul General al Muzeului National Cotroceni, Liviu Jicman.
Juriul CENTENAR CREATIV a fost format din specialisti din domeniile de dezvoltare ale acestui proiect – design de obiect, design grafic, muzeologie, management cultural: Mihnea Ghildus, designer de produs si fondator Dizainar; Anca Dragu, designerul brandului Una ca luna si castigator „Cotroceni Creativ”; Andrei Bortun, initiatorul Romanian Design Week, Oana Ionita Nasui, manager cultural si fondator Formare Culturala; Dan Piersinaru, fondator Autor si Materia; Liviu Sebastian Jicman, director general Muzeul National Cotroceni.
Pana pe 2 septembrie, data limita, au fost inscrise in concurs peste 30 de propuneri de obiecte suvenir dintre cele mai diverse, realizate din materiale surprinzatoare. De la bijuterii la obiecte de papetarie sau podoabe textile – toate au trasat juriului sarcina dificila, dar placuta, de a-i desemna pe cei sase castigatori:
• Radu Abraham & Vanessa Singenzia - "One minute sculpture"
• Mihaela Cherciu / Atelierul de Portelan - "Cocarda junilor"
• Amalia Dumitru AND art concept - "Set Suport Cani - Coloana Infinitului"
• Gelu Florea - "Set Centenar"
• Sorina Niculcea - "Suportul vertical"
• Diana Tobosaru / Anayd Blu - "The Queen's Dream"
Acestia sunt beneficiarii celor 6 premii de cate 9.000 de lei fiecare (acordate de Administratia Fondului Cultural National, Primaria Capitalei prin creart – Centrul de Creatie, Arta si Traditie al Municipiului Bucuresti, EximBank si CEC Bank), care vor realiza o serie limitata a produselor, promovata prin microexpozitii organizate de partenerii implicati in proiect, in lunile octombrie si noiembrie. De asemenea, in viitor, obiectele declarate castigatoare pot fi comercializate la magazinele de prezentare ale muzeelor partenere.
„Propunerile primite pentru acest concurs au fost foarte variate, au acoperit multe tipuri de obiect si materiale: lemn, metal, ceramica, hartie, iar creatorii au inteles foarte bine ideea de suvenir dedicat muzeului. Tema Unirii este una ofertanta, dar unii participanti au trimis propuneri bune legate de patrimoniul cultural, care au fost evaluate pozitiv din punct de vedere al designului si al oportunitatii proiectului. Pentru evaluarea unui proiect este importanta prezentarea lui, care trebuie sa ofere o imagine cat mai apropiata de obiectul final. Ma bucura acest imbold creativ oferit de muzee artistilor si imi doresc ca aceste proiecte sa aiba continuitate.”
– Anca Dragu, designer Una ca luna.
Concursul Centenar Creativ este realizat de Muzeul National Cotroceni in parteneriat cu Muzeul National Peles, Muzeul National al Unirii Alba-Iulia, Complexul Muzeal National “Moldova” Iasi, Muzeul Judetean de Istorie Brasov si The Institute, cu sprijinul Primariei Capitalei prin creart – Centrul de Creatie, Arta si Traditie al Municipiului Bucuresti, EximBank si CEC Bank si co-finantat de Administratia Fondului Cultural National.
. |