Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
18 decembrie 2024
1892 • Premiera baletului Spargatorul de nuci de Ceaikovski are loc la "Mariinsky Theatre" în St. Petersburg
1923 • Muzeul Militar National, creat în aprilie 1914 ca sectie militara a Muzeului National al României, a fost transformat în institutie de sine statatoare
1947 • Se naste Steven Spielberg, regizor american ("Jurasic Park", "Lista lui Schindler")
1970 • Premiera, la Bucuresti, a spectacolului cu piesa Acesti nebuni fatarnici, de Teodor Mazilu
1990 • Se semneaza, la Strasbourg, actul prin care România adera la Conventia Culturala Europeana
Recomandări
52 de obiective de patrimoniu au fost transpuse în conținut digital
(Arte vizuale)
* 42 de instagrammeri, bloggeri si jurnalisti au parcurs in trei luni 8.000 de kilometri in cautarea obiectivelor de patrimoniu si a locurilor care merita sa fie povestite in digital;
* Prin intermediul tuturor canalelor folosite in cadrul campaniei Cronicari Digitali, un milion de tineri au aflat de proiectul ce are ca scop viralizarea patrimoniului cultural.

* Campania se va incheia luna viitoare printr-un Heritage InstaMeet ce va avea loc in Bucuresti, urmand ca din 2019 sa demareze o noua etapa. La trei luni de la demararea proiectului Cronicari Digitali, echipele mixte formate din 42 de instagrammeri, bloggeri si jurnalisti au parcurs 8.000 de kilometri in cautarea locurilor care merita sa fie povestite in digital, vizitand 52 de obiective de patrimoniu cultural. Retelele de socializare, dar in special Instagramul, au adoptat un nou filon, unul cu iz cultural, prin care comunitatea tinerilor din Romania se intalneste cu patrimoniul romanesc.

Campania Cronicari Digitali a fost demarata vara aceasta de agentia de comunicare creativa Zaga Brand, in colaborare cu Institutul National al Patrimoniului, cu scopul de a ajuta generatia Millennials sa isi regaseasca identitatea, prin revendicarea dar mai ales intelegerea trecutului. Uniti sub sloganul „impreuna facem viral patrimoniul cultural”, comunitati formate din 300.000 de tineri activi pe Instagram au popularizat hashtag-ul oficial #cronicaridigitali, iar cateva mii dintre acestia au participat activ, prin crearea de continut vizual si digital storytelling care dezvaluie secretele unor obiective de patrimoniu mai putin cunoscute in Romania.

„Activitatea noastra este axata in mare parte pe gestionarea tuturor inventarelor patrimoniului, adica lista monumentelor istorice, lista patrimoniului mobil clasat si asa mai departe, care este pasul unu in procesul de conservare a locurilor sau lucrurilor culturale. Dar chiar daca listele sunt facute, ele trebuie promovate si sustinute, iar pentru asta este esential sa ne cunoastem – noi si publicul. Asa ca, alaturi de Zaga Brand, am reusit sa gasim cea mai buna metoda de a comunica patrimoniul cultural in mod atractiv pentru publicul tanar: digitalul. Nu e de ajuns ca doar specialistii sa aprecieze bogatia culturala a unei tari, trebuie sa o prezentam si viitoarelor generatii, sa ii facem sa ii inteleaga importanta si sa ii stimulam sa cunoasca si sa transmita mai departe aceste valori. Cronicari Digitali raspunde unei nevoi generale, publice – nevoia oamenilor de a intelege ce inseamna patrimoniul”,
explica Stefan Balici, manager al Institutului National al Patrimoniului (INP).

Intr-un maraton unic pentru Romania, tineri pasionati de mediul digital au avut ocazia sa strabata Capitala, apoi tara in lung si in lat, alaturi de 16 specialisti INP care le spuneau „in direct” povestea locurilor sau obiectivelor de patrimoniu descoperite, transformandu-le instant in continut digital.

„Pentru aceasta etapa a proiectului am dorit sa promovam patrimoniul cultural al Romaniei in randul Millennials, pentru ca o comunicare intre generatii poate avea loc doar printr-un limbaj comun. Iar noi am ales digitalul, cu accent pe Instagram. Rezultatul: mii de imagini care spun povesti, iar obiectivele au fost atinse, chiar depasite pentru aceasta faza - prin Instagram, Facebook, dar si presa online, audiovizual si radio, peste un milion de tineri cu varste intre 18 si 35 de ani au aflat de mesajul campaniei Cronicari Digitali. Urmeaza ca anul viitor sa mergem  mai departe si sa implicam efectiv comunitatile in sprijinirea patrimoniului cultural romanesc.  stim ca tinerii antreprenori rezoneaza cu ceea ce vrem noi sa promovam si vrem sa-i stimulam sa construiasca afaceri in jurul obiectivelor de patrimoniu si sa se implice, la randul lor, prin activitati de sustinere”,
explica Silvia Teodorescu, Managing Partner Zaga Brand.

https://istorieimagini3.files.wordpress.com/2018/10/cronicari-digitali-rezultate-la-3-luni-de-campanie-2.jpg?w=788

Continutul cultural poate deveni viral, daca e de calitate

Este evident ca o campanie inedita nu putea sa porneasca la drum decat alaturi de tinerii pe care vrea sa ii impulsioneze. La debutul proiectului, respectiv primul Heritage InstaMeet din Bucuresti, din data de 17 iulie, 120 de instagrammeri au avut barierele ridicate, la propriu, catre trei cladiri-simbol ale Bucurestiului, iar in urmatoarele saptamani alte zeci de obiective din Romania au fost descoperite prin intermediul celor patru Heritage Trips, ce au cuprins zonele Maramures, Alba, Hunedoara, Moldova si Sulina. Tinerii au descoperit astfel 52 de obiective variate de patrimoniu: mori de apa inca functionale dupa sute de ani, castele, conace, inchisori comuniste (patrimoniu traumatic), in timpul unor calatorii ce au fost asezonate cu bucate traditionale ce au castigat lupta cu timpul si au ramas simboluri ale gastronomiei romanesti.

 „Am avut ocazia sa patrund in cladiri unice cu povesti spectaculoase si aspect fantastic pentru a fi valorificate in online. si voi da doar cateva exemple: Palatul CEC, Casa Monteoru sau Castelul din Rascruci, mult mai putin cunoscut decat „fratele” din Bontida, insa mult mai aratos si mai bogat in legende. Instagram creste in Romania de la o luna la alta, iar prin acest proiect s-a demonstrat ca si continutul cultural de calitate, bine documentat, poate deveni viral. Ma bucura ca am putut contribui la promovarea patrimoniului cultural alaturi de  comunitatile mele ce reunesc circa 170.000 de tineri”, spune Radu Nita, instagrammer si partener al proiectului cu @ig_romania, @romaniapitoreasca si @discoverbucharest.

In luna noiembrie, lumea digitala si cea a patrimoniului isi vor uni din nou fortele intr-un eveniment de inchidere a proiectului din 2018, printr-un Heritage InstaMeet ce va deschide portile altor cladiri spectaculoase si mai putin accesibile din Bucuresti.

Cronicari Digitali - Rezultate la 3 luni de campanie (1)


Despre Institutul National al Patrimoniului
Institutul National al Patrimoniului (INP) este principala institutie publica de specialitate responsabila cu gestiunea patrimoniului cultural din Romania. Institutul coordoneaza activitatea de inventariere, protejare, consolidare-restaurare si punere in valoare a monumentelor istorice, activitatea de gestiune si punere in valoare a patrimoniului cultural mobil, digital, intangibil si imaterial. In domeniul patrimoniului mondial, INP este responsabil de monitorizarea monumentelor si siturilor inscrise in Lista Patrimoniului Mondial UNESCO si, de asemenea, de elaborarea dosarelor de nominalizare a monumentelor si siturilor Romaniei pentru inscrierea in Lista Patrimoniului Mondial.

Despre Zaga
Fondata in 2005, agentia de comunicare creativa Zaga Brand si-a propus si a reusit sa creeze un mediu de lucru productiv in care imposibilul este doar o provocare. intr-o atmosfera “crazy about our work”, agentia a generat rezultatele dorite de clientii sai B2B si B2C oferind servicii complete de PR, Creative concepts si BTL. Misiunea Zaga este de a crea o comunicare reala intre comunitate si brand-urile sau companiile carora li se adreseaza prin PR - cea mai onesta, curajoasa si de durata contributie in a inspira oamenii, a genera reactii, a crea reputatii si fair advertising. Onest, cu rezultate masurabile, avand la baza actiuni de comunicare. De la concerte LIVE pe trenuri in miscare, concursuri nationale de creatie, campanii de CSR sau silent disco in autobuze si metrou, Zaga isi propune continuu sa suprinda publicul cu abordari creative, astfel incat mesajele de comunicare sa ajunga direct la acesta.

.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate