Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
25 aprilie 2024
Recomandări
Expoziția lui Ignacio Uriarte Three Ways to Draw and One Way to Call for Attention s-a deschis la Gaep
(Arte vizuale)
IGNACIO URIARTE: Three Ways to Draw and One Way to Call for Attention
21 noiembrie 2019 – 25 ianuarie 2020
Gaep – Strada Plantelor 50, Bucuresti.
#gaep | #IgnacioUriarte.
Gaep prezinta Three Ways to Draw and One Way to Call for Attention (21 noiembrie 2019 – 25 ianuarie 2020), prima expozitie personala a lui Ignacio Uriarte in Bucuresti. Desfasurata pe ambele niveluri ale galeriei, expozitia consta intr-o selectie de desene recente, la etaj, si doua lucrari de sunet, la subsol.

Inainte de a deveni artist acum mai bine de 15 ani, Ignacio Uriarte si-a luat licenta in Administrarea Afacerilor si si-a inceput cariera in sectorul corporate. Acest background profesional este evident in toata practica sa artistica, pentru care foloseste metode si instrumente standard de birou (pixuri comune, cartuse de imprimanta, foi de hartie A4, A3 si A2, masini de scris, post-it-uri etc.). Lucrarile lui sunt reflectii asupra repetitiei, rutinei, monotoniei si elementului de surpriza ascuns in cele mai prozaice gesturi, precum si comentarii despre actiunile de zi cu zi pe care fiecare dintre noi le intreprinde.

Expozitia de la Gaep evidentiaza limbajul vizual pe care Uriarte l-a dezvoltat pentru a translata fosta sa experienta de angajat intr-o estetica de gesturi repetitive. Cele „trei feluri de a desena” la care face referire prima parte a titlului si care se regasesc la etajul galeriei evoca activitatile curente dintr-un birou fie prin „masurarea erorilor” prin intermediul urmelor lasate de o masina de scris sau de o stampila, fie prin diverse moduri de a desena ce genereaza culori, forme si nuante pe hartie.

Spatiul de la subsol este dedicat „unui fel de a atrage atentia” (a doua parte a titlului expozitiei), adica unor lucrari de sunet ce dau nastere unei tensiuni intre vizual si non-vizual. In una dintre cele doua instalatii audio, care exploreaza legatura dintre timp si limbaj, un vorbitor numara neincetat timp de opt ore; unitatile de timp sunt silabele, fiecare avand durata de o secunda. In cealalta, muzicianul punk Blixa Bargeld recita ritmic si repetat literele ASDFGHJKLÖ – secventa care ocupa randul din mijloc al unei tastaturi germane de calculator, la fel cum se intampla si cu masinile de scris din era pre-digitala.

Artist statement
Cand mi-am dat demisia de la ultimul job administrativ pentru a lucra full time ca artist, mi-am dat seama ca noua libertate castigata implica si o mare responsabilitate. In niciun caz nu voiam sa abuzez de arta de dragul eliberarii personale, ceea ce m-ar fi transformat intr-un artist-cliseu (rebel si marginal). Din contra, am decis sa raman in propria mea realitate «mic burgheza» pentru a vorbi despre ea din interior, folosind cunostintele acumulate de-a lungul anilor. Iata de ce nu am incetat sa utilizez aceleasi instrumente si metode, similare cu cele ale oricarui angajat dintr-un birou, lucrand dupa o anumita rutina si avand rutina ca interes principal.

Punctul meu de pornire il reprezinta micile momente creative din interiorul activitatilor curente dintr-un birou, care contin, in marea lor majoritate, un aspect «artistic» marunt. De exemplu, cand desenam in timpul unei convorbiri telefonice sau cand rupem o pagina dintr-un caiet, cream mici picturi si sculpturi. Repetarea sistematica a acestor activitati dupa reguli predefinite le transforma in meta-rutine, in reiterari ale mitului lui Sisif. Singura diferenta este ca lucrarile rezultate inregistreaza in detaliu munca metodica si repetitiva care a fost necesara pentru producerea lor. In acest fel, rutina supravietuieste, iar publicul o poate sesiza si recrea in minte.


Ignacio Uriarte (n. 1972, Krefeld, Germania) a studiat Administrarea Afacerilor in Madrid si Mannheim (1992-1995), iar apoi Artele Audiovizuale la Centro de Artes Audiovisuales in Guadalajara, Mexic (1999-2001). Printre expozitiile personale recente se numara: 210 x 297 mm, Kunstraum Lakeside, Klagenfurt (2019); Verwaltungstakte, Kunstmuseum Reutlingen – konkret, Reutlingen (2019); x, y, z, Museo ABC, Madrid (2018); Apropos Papier: Ignacio Uriarte Bürokünstler, Leopold Hoesch Museum, Düren (2018); Divisions and Reflections, i8 Gallery, Reykjavik (2018); How to Define Space, White Space, Beijing (2017); Form und Farbe – Analyse und Synthese, Philipp von Rosen Galerie, Köln (2017); Tipología de dibujo escultórico, Nogueras Blanchard, Madrid (2017); Four Parts Divided, i8 Gallery, Reykjavik (2016); Tres, Mies van der Rohe Pavillion, Barcelona (2015). Uriarte traieste si lucreaza in Berlin.

Despre Gaep
Gaep este o galerie de arta contemporana cu un program vibrant de expozitii dedicate unor valori confirmate din arta internationala, precum si unor artisti in afirmare, ale caror lucrari au o putere de fascinatie la nivel international. Infiintata in 2014, de Andrei Breahna (manager cultural si colectionar de arta) si Raluca ?oaita (arhitect si colectionar de arta), galeria are un spatiu versatil de expunere, care permite organizarea simultana a doua expozitii sau desfasurarea uneia de amploare pe doua niveluri.

Ignacio Uriarte_Ovales Echo_Gaep

Credit pentru imagine

Ignacio Uriarte, Ovales Echo, 2017, cerneala pigmentata si pix pe hartie, prin amabilitatea artistului si a galeriei Gaep



Ignacio Uriarte Ovales Echo Gaep
.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate