La infiintarea sa in 2001, Muzeul National de Arta Contemporana a preluat colectia fostului Oficiu de Expozitii al Consiliului Culturii si Educatiei Socialiste, reciclat in 1990 in Oficiul National pentru Documentare si Expozitii de Arta. Un fond important il constituiau lucrarile cu caracter omagial si – mai ales – portretele sotilor Ceausescu. Lucrarile erau achizitionate direct de la artisti din ateliere, sau indirect prin intermedierea Uniunii Artistilor Plastici, realizate la comanda unor institutii ale statului sau aduse spontan de catre autori pentru a fi expuse in numeroasele expozitii cu caracter politic.
Acest fond documentar a migrat de la vechile structuri de propaganda culturala la Muzeul National de Arta Contemporana sub protectia unui pasaport diplomatic de arta contemporana si – atentie – de proprietate a statului roman.
“Ceea ce a caracterizat anul 2019 a fost tocmai o suspendare a preocuparilor identitare, o punere in paranteze a marilor teme nerezolvate, o rasucire perpendiculara pe axa memoriei – astfel ca nici privirea scrutatoare asupra trecutului, nici contemplarea ingrijorata a viitorului nu au mai fost posibile. Aceasta absenta si aceasta tacere m-au facut sa simt nevoia unui inventar cu (modest) rol compensator. El se refera la una dintre realitatile care – in mod simbolic – au stat la temelia infiintarii in 2001 a Muzeului National de Arta Contemporana, anume arta omagiala.” Calin Dan, directorul Muzeului National de Arta Contemporana
@HATMANU Dan, “Aniversare”
Sponsori:
Greentek & DARA Lighting, Crama Oprisor, Policolor Romania, Grup Transilvae, Vitamin Aqua
. |