Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
5 decembrie 2020
1492 • Cristofor Columb descopera insula Haiti
1859 • Se naste Nicolae Petrascu, critic literar si prozator român (d. 1944)
1864 • Alexandru Ioan Cuza promulga legea instructiunii, prima lege prin care învatamântul era organizat în mod unitar si erau stabili?i anii de studiu
1872 • Se naste Gheorghe Petra?cu, pictor român (d. 1949)
1892 • La Teatrul Mariinski din Sankt Petersburg a avut loc premiera baletului "Spargatorul de nuci" de Piotr Ilici Ceaikovski
1901 • Se naste Walt Disney, desenator, regizor si producator de film animat american (d. 1966)
Recomandări
Expoziție de grup Dogman la Borderline Art Space
(Arte vizuale)
Vineri, 21 februarie 2020, incepand cu ora 18:00, Borderline Art Space gazduieste vernisajul expozitiei „Dogman”, curatoriata de Raluca Oancea. Artisti participanti: Suzana Dan & Emilian Croitoru, Vlad Dinu, Dragos Dogioiu, Anastasia Lungu, Marta Mattioli, Liviu Ralea, Stefan Simion.
Expozitia va putea fi vizitata pana pe 22 martie 2020. Argument curatorial:

In 2015 la aparitia filmului Heart of a dog, una dintre cele mai poetice dar si lucide realizari ale perioadei postumaniste, Laurie Anderson povestea cum abia pornind cu pasi mici de la relatia cu cainele ei a reusit sa inteleaga idei mari ca timpul, dragostea si moartea. Neasteptat este ca in primavara lui 2007, cand discursul postumanist, dedicat regandirii raportului dintre om si registrul viului, nu ajunsese inca pe buzele tuturor, Suzana Dan reusea sa creeze acelasi tip de lume virtuala, afectiva nu in film ci intr-o instalatie in situ, aparuta pe zidurile unei cladiri abandonate din Sinaia, in urma unei rezidente ArtistNe(st). Proiectul intitulat Museum of Dog, plasa imaginile cainilor iubiti de Suzana de-a lungul timpului in contextul unei lucide meditatii asupra raportarii omului epocii tehnologice la animalele sale, constituind astfel nu doar un demers postumanist avant la lettre ci si un exemplu de lucrare vizuala care, similar filmului lui Anderson, combina structura si textura viselor cu metoda de parcurgere a scufundarii (intr-o meditatie filosofica ori intr-un cosmar tehnologic al progresului si functionalitatii).

Poate si mai neasteptata va fi intalnirea dintre muzeul Suzanei si un grup de foarte tineri artisti din Bucuresti care in vara lui 2019 vor redescoperi casa si, fara a stii despre ce e vorba, vor lansa acolo propriile investigatii. In jumatatea de an care a trecut de atunci unii dintre ei au filmat, pentru a monta si recontextualiza sau pentru a livra mai apoi variante digitale, animate ale desenelor inca vizibile pe pereti. Unii au cules flori de tencuiala de pe zidurile reci sau au recuperat dintr-un canal din curtea casei scheletul alb al unui caine. Altii au inregistrat sunete -  ale cainilor din Sinaia, ale propriilor voci sau pasi ce calcau peste cioburile si gunoaiele adunate in casa. Cu gandul la perisabilitatea imaginii si a sentimentelor, unii au sters chiar bucati din desenele de pe pereti (pentru ei pe atunci anonime).

La intersectia tuturor acestor intalniri intamplatoare (sau nu), la intersectia esteticilor si a mediilor – pictura, fotografie, instalatie, sunet, film -, a aparut proiectul DogMan. El vorbeste despre miracolul intalnirii dar si despre inevitabilul despartirii si al distrugerii. El ii propune omului recent sa se reapropie de pamant asemeni cainelui, nu doar pentru a recupera simtul mirosului si perspectiva de la firul ierbii, ci pentru a intelege necesitatea iesirii din antropocentrism si a renuntarii la subsidiarele placeri si suferinte ale egoului. El prezinta animalele noastre ca oglinzi in care ne putem privi pentru a intelege mai bine dragostea, moartea ba chiar actul gandirii insasi. El prezinta moartea ca eliberare a iubirii, tristetea aurie simtita la despartirea de cainii copilariei noastre (si aici imi vine in minte micul caine al lui Goya din 1820), la disparitia unor oameni frumosi (Suzana o aminteste pe Gabriela Tudor). El incearca sa explice, asemeni filmului lui Anderson, ce inseamna a te simti trist fara a fi trist.

In cele din urma, ca proiect colaborativ in care pictura Suzanei intalneste recontextualizarile digitale ale unor tineri orchestranti ai glitch-ului si noise-ului, DogMan lanseaza invitatii de a explora mai departe versatilul muzeu al cainelui: in varianta sa de blog (museumofdog.blogspot.com), de expozitie adresata iesenilor sau, de ce nu, in varianta fizica a vechii si impunatoarei cladiri abandonate a unui restaurant comunist. Actual si virtual, fizic si digital totodata, acest loc al mortii si al iubirii, situat la intersectia cimitirului cu muzeul, ramane un inedit exemplu de heterotopie, un spatiu altfel, ordonat dupa propriile legi si bulevarde, o sinteza de multiple felii de spatiu si timp.

afis dogman

Expozitie organizata de Borderline Art Space prin Asociatia Culturala AltIasi. Proiect co-finantat de AFCN. Sponsori: Gramma, Cuptorul Moldovencei. Parteneri media: Wink, Radio Romania Cultural, RFI, Ziarul de Iasi, Modernism.ro.


.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate