Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
18 decembrie 2024
1892 • Premiera baletului Spargatorul de nuci de Ceaikovski are loc la "Mariinsky Theatre" în St. Petersburg
1923 • Muzeul Militar National, creat în aprilie 1914 ca sectie militara a Muzeului National al României, a fost transformat în institutie de sine statatoare
1947 • Se naste Steven Spielberg, regizor american ("Jurasic Park", "Lista lui Schindler")
1970 • Premiera, la Bucuresti, a spectacolului cu piesa Acesti nebuni fatarnici, de Teodor Mazilu
1990 • Se semneaza, la Strasbourg, actul prin care România adera la Conventia Culturala Europeana
Recomandări
Începe eXplore dance festival #9!
(Arte vizuale)
Cea de-a noua editie a celui mai important eveniment dedicat dansului contemporan si performance-ului din Romania, eXplore dance festival — Bucharest International Contemporary Dance and Performance Festival, incepe azi, 3 octombrie, ora 18.00, la WASP — Working Art Spance and Production.
 

Evenimentul marcheaza totodata sarbatorirea a doi ani de la deschiderea centrului de arta contemporana WASP — Working Art Space and Production, un spatiu independent ce se bucura in prezent de o activitate internationala intensa, gazduind rezidente de creatie si productie artistice, spectacole de dans si teatru contemporan, instalatii new si trans-media, proiectii de film si evenimente speciale.
Cu un program concentrat si intens, ce chestioneaza miscarea si prezenta corpului, testand limitele tehnologiei versus arta conceptuala, dezvoltand dramaturgii in miscare, eXplore dance festival debuteaza in forta. Seara de deschidere va cuprinde spectacolele Absolute Helligkeit (Naoko Tanaka, JP/DE), Treasured in the Dark (Thiago Granato, BR/DE) si Score #21 — Method of Elimination (Thomas Steyaert, BE), urmate de o receptie si de un DJ set nicecream.fm.

PROGRAM — VINERI, 3 OCTOMBRIE 2014
Absolute Helligkeit, Naoko Tanaka (JP/DE)
instalatie / performance / 40’
3.10.2014 / 19:00 / WASP

Aceasta instalatie/performance rascoleste conotatiile evocate de conceptul de magnitudine absoluta, care in astronomie permite compararea stralucirii fiecarei stele in parte, pentru a crea o relatie intre subiectiv si obiectiv, intre senzorial si tangibil. Intr-o camera lipsita de stabilitate, un singur punct de lumina pluteste ca un satelit in univers, stimuland simturile si noi sfere ale propriilor noastre ganduri.

Naoko Tanaka, castigatoare a Prix Jardin d’Europe in 2012, s-a dedicat din anul 1999 crearii de performance-uri si instalatii in care coregrafia si vizualul se inrudesc. Dezvoltand un limbaj artistic specific, Naoko a pus bazele colectivului Ludica, alaturi de coregraful Morgan Nardi. 


Treasured in the Dark, Thiago Granato (BR/DE)
performance / work in progress / 25’
03.10.2014 / 20:00 / WASP

Treasured in the Dark este un solo work in progress ce porneste de la o serie de conversatii imaginare intre coregrafii defuncti Lennie Dale* (1934 – 1994) si Tatsumi Hijikata** (1928 – 1986). Pornind de la ideea de metamorfoza a corpului, procesul are potentialul de a crea un ritual de insusire a doua idealuri coregrafice diferite din trecut, provocandu-le si apropiindu-le in aceasi zona de conflict.

Thiago Granato este un coregraf si performer brazilian stabilit in Berlin, ale carui spectacole au fost prezentate pana acum in tari precum Brazilia, Israel, Spania, Austria, Germania, Suedia, Olanda, Franta, Italia si Norvegia. El a colaborat, de asemenea, ca mentor al programului Bachelor of Arts Dance, Context, Choreography la HZT/UDK (Berlin, Germania) si a fost selectat ca fellow al Akademie Schloss Solitude din Stuttgart (Germania), unde isi documenteaza noul proiect coregrafic, Choreoversations. 


Score#21 — Method of Elimination, Thomas Steyaert (BE)
performance / 50’
03.10.2014 / 21:00 / WASP

Un motor viu, ce exploreaza in timp real esenta societatii in care traim, spectacolul abordeaza dependenta interumana in asa fel incat testeaza, puncteaza si transforma perceptia unor valori umane de baza. Corpurile, starile si emotiile prind noi semnificatii in timp ce compozitia se regenereaza la infinit, deconstruind idei abstracte precum teritoriul, rebeliunea, sau dreptatea.

Thomas Steyaert este un artist belgian stabilit in Bruxelles si in Sarajevo. Fost dansator Wim Wandekeybus / Ultima Vez si fondator al colectivului de tineri artisti Ponyhill vzw, el exploreaza medii diverse, de la dans si performance, pana la pictura si desen, muzica, fotografie sau film – fiecare dintr-o perspectiva diferita.


PROGRAM — SAMBATA, 4 OCTOMBRIE 2014
Drifting Towards Non-Existence, Julia Danzinger (AT)
performance / preview / 30’
04.10.2014 / 19:00 / WASP

Ce este corpul intr-un univers in care situatiile reale isi pierd sensul? O continuare a rezidentei Juliei la Tanzquartier Viena (2013), Drifting Towards Non-Existence exploreaza reprezentarea personala in lumea digitala si cea reala, in diferite situatii. Inspirat de identitatea Hikikomori — acele persoane care, traind in izolare totala, traiesc doar prin prisma lumii virtuale — acest performance cerceteaza notiuni pierdute si regasite legate de viata in propria noastra piele.

Julia Danziger s-a nascut in 1981 in Viena si a studiat muzica si antropologia sociala si culturala. Intre 2005-2009 s-a format in dans contemporan la nivel profesional in Europa. In prezent, lucreaza ca dansator/performer si coregraf freelance. A fost implicata intr-o serie de proiecte in Franta, Suedia si Austria, a semnat o serie de coregrafii proprii, si, alaturi de coregraful Anna Knapp, a fondat asociatia House of Motion din Viena.


An Un-Folding Process, Isabelle Schad (DE)
performance / 50’
04.10.2014 / 20:00 / WASP
Spectacolul contine nuditate.
Performance-ul va fi urmat de o discutie cu publicul.

In cadrul eXplore dance festival, Isabelle Schad va dezvalui si performa pasaje din Unturtled #1-4 si Der Bau, un solo dezvoltat si prezentat initial in contextul Live Legacy Project: o corespondenta intre dansul contemporan german si miscarea Judson Dance Theatre, din care a rezultat o intreaga serie, creata impreuna cu Laurent Goldring. In aceasta serie, costumul e considerat obiect de tranzitie, candva proteza a unui ultim strat-lipsa al corpului, si, simultan, primul expus spatiului extern. Costumul, ca organ, face posibila explorarea corpului si a spatiului inconjurator, care este in acelasi timp si scena, si decor.

Coregraf si performer stabilit in Berlin, Isabelle Schad exploreaza relatia dintre corp, limbajul si reprezentarile sale. A fost membra a Ultima Vez / Wim Vandekeybus in Bruxelles si a lucrat cu Olga Mesa, Angela Guerreiro, Felix Ruckert, Eszter Salamon, printre multi altii. In prezent este co-initiator al Good Work, Praticable si al spatiului de lucru Wiesenburg-Halle.


PROGRAM — DUMINICA, 5 OCTOMBRIE 2014
CLIMAX, Yasmeen Godder (IL)
performance / 180’
05.10.2014 / 18:00 – 21:00 / MNAC
CLIMAX a fost initial comisionat de catre Petach Tikva Museum of Art pentru expozitia Set in Motion curata de Drorit Gur Arie si Avi Feldman.
Un performance prezentat cu sprijinul Ambasadei Israelului si al Muzeului National de Arta Contemporana (MNAC).

Yasmeen Godder este unul dintre cei mai cunoscuti coregrafii din Israel ai momentului. Ea lucreaza cu artistul si dramaturgul Itzik Giuli si este cunoscuta pentru colaborarile cu numerosi artisti vizuali. Cand curatorii Drorit Gur-Arie si Avi Feldman au abordat-o pentru a crea o noua lucrare pentru Petach Tikva Museum of Art ca parte a expozitiei Set in Motion; Dance-Art-Community, ea a decis sa se intoarca la vechile sale lucrari, sa le revizuiasca, intrebandu-se ce poate fi identificat ca amprenta in aceste materiale fizice si emotionale; care este genealogia lor? Cum pot evolua? Si cum poate acest lexicon de miscare sa fie transformat intr-o serie de sloganuri, gesturi si expresii ce ar putea defini o comunitate? Folosind acest tip de gandire reflexiva — o privire care nu este retrospectiva in esenta, si nici nu aspira la recontructia unor lucrari timpurii — ea a initiat un proces intens de decontextualizare, din care a extras culmile fizice, emotionale, comunale, spatiale si conceptuale. Prin folosirea unor instrumente precum repetitia, unisonul si activitatile de grup ce nu ii sunt caracteristice, ea subliniaza aceste varfuri in moduri noi si surprinzatoare. CLIMAX estompeaza granitele dintre performer si public, permitand un nou contact intre ei, calatorind prin intermediul intimitatii, fortei si complicitatii.

Yasmeen, absolventa a Tisch School of the Arts din cadrul NYU, a castigat numeroase premii, printre care un Bessie Award in New York, “Coreographers Award” din partea Ministerului Culturii din Israel, Premiul Landau pentru Excelenta in Arte din partea Pais Foundation si multe altele. Pana in prezent, ea este autoarea a 10 lucrari: Hall (2001), Sudden Birds (2002) Two Playful Pink (2003), Strawberry Cream and Gunpowder (2004), I’m Mean, I Am (2006), Singular Sensation (2008) Love Fire (2009), Storm End Come (2011) See Her Change (2013) si, cel mai recent, Ghost Exercise, alaturi de vechiul sau partener si regizor secund, Itzik Giuli. A creat, de asemenea, si lucrari mai scurte, precum Under2 (2005) pentru Compania Matanicola si The Toxic Exotic Disappearance Act (2011) pentru Batsheva Dance Company.

PROGRAM — MARTI, 7 OCTOMBRIE & MIERCURI, 8 OCTOMBRIE 2014
0002 | birdville, Simona Deaconescu (RO
PREMIERA
dans contemporan / 40’
7.10.2014 / 19:30 / WASP
8.10.2014 / 19:30 / WASP

Spectacolul va fi urmat de o discutie cu coregraful.

Corpul nostru este o arhiva in continua evolutie, care inca prezinta mistere legate de eficienta si perisabilite. Este, probabil, cel mai tehnologic lucru pe care il cunoastem. Cu fiecare pas pe care il facem construim o parte din univers si, de fiecare data cand ne miscam, schimbam lumea. Pe masura ce incepem sa intelegem aceste procese, realizam ca suntem dansati ca parte a unei organizatii de activitati ai carei autori nu suntem noi. Camera 0002 este populata de dansatori hibridizati, imbracati cu corpuri augumentate, care traiesc intr-o lume virtuala creata si organizata independent de dorinta lor.

Coregrafa Simona Deaconescu, recent intoarsa de la Viena, unde a beneficiat de o bursa danceWEB, isi continua seria de spectacole interdisciplinare care cerceteaza dezvoltarea dansului in raport cu stiinta. Acest spectacol s-a concretizat de-a lungul acestei veri, in urma a doua rezidente artistice, la WASP — Working Art Space & Production si in studiourile Battery Dance din New York. O feerie tehnologica interactiva care vorbeste despre dorinta de imbunatatire si fragilitate, 0002_birdville este o noua camera virtuala, care face parte din proiectul serial lansat de Tangaj Dance in 2013, prin spectacolul Camera 0001_Fabrica de vise si scurmetrajul de dans Silent Places (in colaborare cu Oleg Mutu).

Producatori: Asociatia 4Culture si WASP – Working Art Space and Production.

Proiect cultural finantat de: AFCN — Administratia Fondului Cultural National, Centrul de Proiecte Culturale al Municipiului Bucuresti — ARCUB, prin Programul Cultural Bucuresti 555 si Institutul Cultural Roman.

Cu sprijinul: Institutul Goethe Bucuresti, INTPA, Muzeul National de Arta Contemporana, Ambasada Israelului in Bucuresti.

.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate