Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
18 decembrie 2024
1892 • Premiera baletului Spargatorul de nuci de Ceaikovski are loc la "Mariinsky Theatre" în St. Petersburg
1923 • Muzeul Militar National, creat în aprilie 1914 ca sectie militara a Muzeului National al României, a fost transformat în institutie de sine statatoare
1947 • Se naste Steven Spielberg, regizor american ("Jurasic Park", "Lista lui Schindler")
1970 • Premiera, la Bucuresti, a spectacolului cu piesa Acesti nebuni fatarnici, de Teodor Mazilu
1990 • Se semneaza, la Strasbourg, actul prin care România adera la Conventia Culturala Europeana
Recomandări
Patru abordări, un proiect comun: Menaj A4 @ Pleshoo Contemporary
(Arte vizuale)
Pe cat sunt de frecvente expozitiile de grup in lumea artistica, pe atat sunt de rare cele omogene ca valoare si conceptie, caci un astfel de proiect necesita ca un grup de artisti capabili sa-si puna laolalta viziunile personale in subordinea unei idei comune, iar rezultatul sa fie unitar si din punct de vedere al formei. Un astfel de grup aterizeaza la Pleshoo Contemporary miercuri, 19 noiembrie 2014, de la ora 19:30, cand Andrei Tudoran, Ruxandra Raileanu, Radu Rodideal si Delia Andries propun publicului o viziune cvadrupla asupra erotismului si intimitatii, sub titlul Menaj A4.
Reunite sub aceeasi tematica, abordarile celor patru artisti raman foarte diferite, avand in comun consecventa cu care se feresc de solutiile formale facile. Aluzia, fie ea de tipul sugestiei de atmosfera (asa cum o practica Radu Rodideal) sau de tipul sinecdocei (solutia preferata de Delia Andries), este cuvantul de ordine. Lucrarile lui Radu Rodideal contureaza atmosfere intime, casnice, in care cuplul in raporturi de putere opuse este personajul principal, eliberat de mitologii estetizante si de masti sociale politicoase. Cadrul familial al caminului devine scena manifestarilor necosmetizate si necenzurate, reprezentate simbolic in doua imagini sumbre, apasatoare, statice. Ipostaza opusa se prezinta in formula fetisizarii incarcate de simbolistica mitologica si sexuala, sugerata de fructul si frunza de smochin din fundal, transformate in decor casnic. Veneratia, fundamentala mecanismului fetisizarii, se insinueaza in fundal sub aspectul tapetului incarcat de simbolul domniei celeste si terestre, floarea de crin.  

delia-andries-1

Delia Andries


Sinecdoca vizuala pe care se construiesc lucrarile Deliei Andries pune privitorul in postura privilegiata (chiar daca dirijata atent de artista) de a incheia cercul intepretarii, descifrand sugestia ascunsa in detaliile iconice asociate erotismului sau in formele care amintesc de testul Rorschach, cu care au in comun intentia de a suscita o reactie psihologica la forma abstracta. In absenta obiectului uman al dorintei, artista asaza responsabilitatea interpretativa in terenul spectatorului, aducand in scena problema subiectivitatii, insa, simultan, si pe aceea a posibilitatii reale de independenta a privitorului in raport cu intentiile autorului. 

radu-rodideal-1

Radu Rodideal


Antrenand privitorul intr-un plonjon in detaliile unui univers microscopic secret, Ruxandra Raileanu reuseste sa conserve atmosfera ireala, suprarealista, de la o abordare la alta. Dansul siluetelor fluide, oglindit si deformat ca intr-o picatura de apa, completeaza antropomorfic particula studiata in hiperdetaliu. Silueta umana nu este straina acestei lumi a texturilor si structurilor secrete revelate, din care face parte organic. Ea locuieste acest spatiu ca o prezenta inconstienta si pasiva, supusa acelorasi reguli ca si restul materiei, ceea ce permite suspendarea completa a asteptarilor realiste din partea spectatorului si imersia acestuia in universul creat. 

ruxandra-raileanu-3

Ruxandra Raileanu


In acest ansamblu de abordari diferite, Andrei Tudoran introduce problematica privirii, centrala tuturor aspectelor erotismului si intimitatii, insa in forma ei inversata, prin refuzul formulat de ochii inchisi ai personajelor. Citatele din imagistica electronica de zi cu zi transforma imaginea intr-un joc pe granita dintre reprezentare si realitate. Totodata, detaliul ochilor inchisi corelat cu directia privirii rastoarna raportul dintre cel care priveste si cel ce este privit. Asezata astfel intr-o permanenta oscilatie, relatia dintre subiect si obiect, privitor si privit devine, dincolo de accentul ludic al iluzionismului, adevarata miza a imaginii si cheia de lectura a proiectului comun al celor patru artisti.

andrei tudoran

Andrei Tudoran


autor text: Stefania Dumbrava
.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate