Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
18 decembrie 2024
1892 • Premiera baletului Spargatorul de nuci de Ceaikovski are loc la "Mariinsky Theatre" în St. Petersburg
1923 • Muzeul Militar National, creat în aprilie 1914 ca sectie militara a Muzeului National al României, a fost transformat în institutie de sine statatoare
1947 • Se naste Steven Spielberg, regizor american ("Jurasic Park", "Lista lui Schindler")
1970 • Premiera, la Bucuresti, a spectacolului cu piesa Acesti nebuni fatarnici, de Teodor Mazilu
1990 • Se semneaza, la Strasbourg, actul prin care România adera la Conventia Culturala Europeana
Recomandări
Leopold Kessler și Tudor Pătrașcu la Borderline Art Space
(Arte vizuale)
Borderline Art Space gazduieste miercuri, 29 mai, incepand cu ora 19.00, deschiderea expozitiei artistilor Leopold Kessler (AT) si Tudor Patrascu (RO).
Curatoriata de Cristian Nae, expozitia este intitulata „Spatii care ne viseaza” si poate fi vizionata pana pe 1 iulie 2024.

Ce fel de „altfel de spatii” mai poate genera arta? In anul 1967, Michel Foucault prezenta la Paris conferinta „Altfel de spatii”, propunand ideea potrivit careia alaturi de distopii si utopii (care exista potential, sub forma unor fictiuni) sau de virtualitati, exista in jurul nostru heterotopii. Acestea sunt spatii reale, concrete, care se disting prin functionarea lor diferita si isi delimiteaza astfel locul propriu in interiorul campului social organizat dupa reguli standardizate. Insa el nu putea prevedea in detaliu transformarile profunde pe care le va cunoaste viata sociala cu aproximativ o jumatate de secol mai tarziu.
Ca urmare a intensificarii comunicarii publicitare, generalizarii consumului si interiorizarii formelor de control exercitate la nivelul cel mai intim asupra dorintelor si imaginatiei consumatorilor (deveniti producatori) in societatile capitaliste avansate, heterotopiile amintite de Foucault in acea conferinta – inclusiv spatiul de libertate imaginativa si anomie sociala specific artei – au devenit ele insele masinarii producatoare de semne care pot fi usor transformate in marfa. Traim intr-un soi de simulare totala, fara urma de exterioritate, in care subiectii sunt invitati sa viseze confortabil la satisfacerea urmatoarelor dorinte pe care capitalul le produce, iar timpul devine el insusi un bun comercializabil.
Proiectele artistice concepute de Tudor Patrascu si Leopold Kessler exploreaza utopia unei lumi confortabile, un spatiu imaginar al bunastarii depline, in care indivizii sunt hraniti cu iluzii asemeni personajelor din filmul surorilor Wachowski „The Matrix”, in timp ce reteaua de productie capitalista le consuma insidios energia fantasmatica pentru a se auto-intretine. Proiectul expozitional pregatit pentru Borderline Art Space propune un imaginar populat cu fantasmele brandurilor si ale implinirii de sine, ilustrand totodata falimentul formelor de critica sociala si al proiectului revolutionar al avangardelor artistice, din care pare sa nu mai fi ramas decat o alta forma de limbaj vizual exploatabila sub forma unor semne golite de potentialitatea lor politica initiala.
Promisiunea unei vieti comunitare autentice, precum si a colectivitatii lipsita de frictiuni este demistificata brutal de lucrarile video ale lui Leopold Kessler – inregistrari ale unor performance-uri colective realizate in spatiul public, unul dintre acestea fiind realizata in Iasi cu ocazia acestei expozitii. Acestea contrapuncteaza desenele cu ajutorul carora Tudor Patrascu (re)proiecteaza lumea ca pe un spatiu fracturat, construit din fragmente suprapuse, in care comunicarea autentica este inlocuita de branduri si logo-uri, iar limbajul artistic pare a se constitui la nivelul abstractiei geometrice ca simulacru al unei realitati concrete demult disparute.  In acest sens, spatiul expozitional transforma atat artistii cat si publicul insusi in personaje imaginate, visate de spatiul halucinant al matricei capitaliste.


Leopold Kessler (n. 1976, München) traieste si lucreaza in Viena. A absolvit Academia de Arte Frumoase din München (1996-1998) si Academia de Arte Frumoase din Viena (1998-2004). Lucrarile sale au fost expuse in expozitii personale la Malmo Konsthall, Bunkier Sztuki din Cracovia si Secession din Viena. A fost invitat sa participe la expozitii de grup la Broad Art Museum, Michigan State University, Palais de Tokyo si la Appel, Amsterdam. A participat la a 3-a editie a Bienalei din Singapore, la a 10-a editie a Bienalei de la Lyon si la Manifesta 05 din San Sebastian. Interventiile lui Leopold Kessler in apparatus-ul legal, serviciile comerciale si spatiile publice se bazeaza pe observatii ingenioase si umoristice ale vietii urbane si arata o constientizare acuta a sistemelor lumii care mentin societatea actuala in functiune. Lucrarile lui Kessler ofera, de asemenea, o perspectiva unica asupra psihogeografiei. El nu reorganizeaza orasul prin retorica miracolelor halucinante sau a romantismului revolutionar, ci prin perspectiva muncii, infrastructurii si intretinerii, transformand aceste sisteme intr-un cadru pentru comedii negre urbane.

Tudor Patrascu (n. 1979) traieste si lucreaza in Iasi. Intre 2014 si 2021 a activat ca membru al duo-ului artistic Anticamera. Proiectele sale artistice au facut parte din expozitii precum: "Detalii comune I O expozitie in schimbare", Borderline Art Space (2022), "Colectia viitoare", Galeria apARTe Iasi (2021); "Venim de departe si ne aflam foarte departe", Galeria White Cuib, Cluj-Napoca (2021); "Jurnal de virus", Galeria White Cuib, Cluj-Napoca (2020); "Show off 2", MATCA artspace, Cluj-Napoca (2019); Bienala Creatia Tanara Europeana, Montrouge, Franta (2019); "BOOKS + PAPERS II", Christine König Gallery, Viena (2019); "Memoria ca Viziune", Centrul Cultural Clujean, Cluj-Napoca (2018); "Work presentation by Artists in Residence 02/2018", in cadrul programului Artist-in-Residence KulturKontakt, Cancelaria Federala a Austriei, Viena (2018); "Transcultural Emancipation", FLUC, Vienna (2018); "Flag Down The Flag", Fundatia Art Encounters, Timisoara (2018); "VOID. Whiskey. Tango. Foxtrot", Galeria apARTe Iasi (2017); "MASSA CONFUSA / EVERY FRAGMENT IS A WHOLE", Galeria N. Tonitza, Galeria Theodor Pallady, Iasi (2016); "Trecutul continuu", N. Tonitza Gallery, Iasi (2014).

Expozitia este organizata de Borderline Art Space prin Asociatia Culturala AltIasi si face parte din proiectul „Comunitatea Inactiva”, co-finantat de AFCN.
Partener: forumul cultural austriac. 
Sponsor: Gramma.




.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate