Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
18 decembrie 2024
1892 • Premiera baletului Spargatorul de nuci de Ceaikovski are loc la "Mariinsky Theatre" în St. Petersburg
1923 • Muzeul Militar National, creat în aprilie 1914 ca sectie militara a Muzeului National al României, a fost transformat în institutie de sine statatoare
1947 • Se naste Steven Spielberg, regizor american ("Jurasic Park", "Lista lui Schindler")
1970 • Premiera, la Bucuresti, a spectacolului cu piesa Acesti nebuni fatarnici, de Teodor Mazilu
1990 • Se semneaza, la Strasbourg, actul prin care România adera la Conventia Culturala Europeana
Recomandări
Proiectul artistic interdisciplinar Arborescent reunește ecologia, artele vizuale, și tehnologia de ultimă oră, sub semnul accesibilității și inclusivității
(Arte vizuale)
Initiat de o echipa cu experienta vasta in realizarea de proiecte de cercetare artistica in care se impletesc multiple discipline, tehnologii si problematici sociale fierbinti, proiectul Arborescent. Practici simbiotice observate in miscare debuteaza cu o serie de activitati adresate copiilor si publicului larg din trei localitati care nu se bucura in mod normal de acces la arta performativa contemporana si la tehnologie de ultima ora: Marginea si Siret in judetul Suceava si Piatra Neamt.
Inspirat de fenomenul simbiozei in natura - de la rolul extrem de important al retelelor de micelii in paduri, la complicatele lanturi de interdependenta dintre vietuitoare - Arborescent propune o serie de evenimente si de produse artistice la intersectia dintre educatie, cercetare stiintifica, tehnologii VR si video-mapping interactiv, avand ca obiective principale accesibilizarea acestor concepte spre un public cat mai variat, spargand barierele dintre generatii, dintre traditional si ultramodern, deschizand o poarta spre arta contemporana si copiilor care sufera de surdocecitate.

Cautand inspiratie si fundament conceptual in sfera cercetarii stiintifice, proiectul a demarat printr-o consultare cu specialista in biodiversitate, Alina Ionita, care a avut loc in prima jumatate a lunii iulie si va continua cu sprijinul Institutului de Cercetari si Amenajari Silvice (ICAS) Brasov si in parteneriat cu Asociatia Carpaterra.

Aceasta perioada de reflectie si cercetare rezulta in acordarea viziunilor artistice cu fenomenele din sfera ecologiei, deschizand calea spre productia colaborativa a patru piese de arta video interactiva inspirata de aspecte specifice ale ecologiei locale, realizate de initiatoarea proiectului, Cristina Bodnarescu. Aceste produse artistice pot fi gandite ca niste panze video complexe, ale caror culori, forme si texturi sunt modificate in timp real de prezenta publicului - arta cu care se poate intra in dialog, arta care se explica pe sine prin conexiunea pe care o creeaza in mod nemijlocit cu privitorul. Aceste instalatii video interactive vor fi insotite si de un univers muzical creat de artistul si muzicianul George Urse.


In acelasi timp, duo-ul artistic Aural Eye, format din Alina Anca si Daniel Bega, va realiza doua vizualuri generative in timp real, cu tematica miceliului - expresii vizuale care raspund la miscarile si gesturile publicului. Cristina Bodnarescu va realiza o serie de schimburi de idei si de continut cu artistul Ciprian Popa, creand alte trei imagini grafice interactive, configurate in jurul specificului ecologic, care vor servi ca suport pentru ateliere de dans si de miscare augmentata tehnologic pentru copiii din regiunea de NE a tarii.  

De altfel, aceste ateliere de miscare sunt o componenta esentiala a proiectului Arborescent, reunite sub numele Hidrosfera in miscare si urmand sa fie organizate pe parcursul unui turneu de doua saptamani, in luna iulie, oferind o platforma inovatoare de proiectii interactive bazate pe miscarile copiilor, pentru circa 170-190 de elevi din clasele primare ale unor scoli din Piatra Neamt, Marginea, Bivolarie si Siret. Tehnologia ca mijlocitor intre corpul fizic si cel digital incurajeaza dezvoltarea abilitatilor cognitive si motorii ale copiilor intr-un mod interactiv si inovator. Miscandu-se in fata ecranului de proiectie, copiii descopera ca actiunile lor in mediul fizic pot da nastere unor forme si creatii digitale fascinante, fiind stimulati astfel sa exploreze noi calitati de miscare cu propriul corp, dar si in relatie cu ceilalti prin exercitii ghidate de performerul Oana Baluta si de creatoarea vizualurilor interactive, Cristina Bodnarescu. Un grup de 15 elevi surzi sau cu deficiente de auz din ciclul gimnazial al Liceului Tehnologic Special Bivolarie vor beneficia de un atelier dedicat coordonat de Oana Baluta, avand apoi acces la instalatia digitala.

In lunile iulie si august se va concretiza si productia unei instalatii artistice interactive la Marginea, care are ca scop accesibilizarea noilor media si democratizarea accesului la tehnologiile EEG (electroencefalograma), intr-un context artistic care este totodata inspirat de respectul profund pentru traditiile culturale locale. Astfel, echipa va realiza o varianta supradimensionata a ulciorului negru de Marginea, adevarat simbol al localitatii, impreuna cu mesteri si artisti din zona, urmand ca apoi suprafata ulciorului de aproximativ 3 metri inaltime sa fie insufletita cu o proiectie video interactiva, al carei continut va raspunde in timp real activitatii cerebrale a publicului, prin intermediul unui sistem compact EEG non-invaziv, care masoara si reda vizual activitatea electrica in multiplele zone ale creierului. Astfel, senzorii EEG fac tranzitia dinspre sfera stiintifica medicala inspre arta, fiind conectati totodata la traditii. in paralel, se va proiecta o instalatie interactiva de mari dimensiuni, compusa din lucrarile video realizate si pentru celelalte etape ale proiectului, pentru a mentine interactivitatea pe tot parcursul serilor dedicate evenimentului regional.

Nu in ultimul rand, in luna octombrie, echipa va instala Capsula de Bine la Liceul Tehnologic „Vasile Gherasim” Marginea - o capsula interactiva cu tehnologie VR, situata intr-un spatiu mai retras din scoala, menita sa sprijine copiii in gestionarea propriilor emotii. Experienta VR creata de Cristina Bodnarescu va transporta elevii intr-o calatorie ghidata, care ii va ajuta sa-si detensioneze mintea si corpul, sa promoveze echilibrul, calmul si bunastarea.

Asadar, proiectul Arborescent poarta un nume in perfecta rezonanta cu mentalitatile si structura in jurul carora este construit: fiecare ramura le oglindeste pe toate celelalte, interdependenta dintre variile activitati si sfere de interes este evidentiata prin participarea la oricare dintre ele, iar „coroana” artistica astfel creata este primitoare pentru persoane indiferent de generatie, mosteniri culturale, sau abilitati fizice. La intersectia complicata dintre traditie, stiinta, tehnologie si arta, terenul de exprimare si de relationare se dovedeste deosebit de fertil.


Arborescent - practici simbiotice observate in miscare este un proiect co-finantat de Administratia Fondului Cultural National (AFCN).  

Proiectul este initiat de Mulberry Projects si co-finatat de Primaria Comunei Marginea.

Parteneri: Primaria Comunei Marginea, Institutul de Cercetari si Amenajari Silvice (ICAS) Brasov, Liceul Tehnologic „Vasile Gherasim” Marginea, scoala Gimnaziala nr. 2 Marginea, Centrul Cultural Siret, Liceul Tehnologic Special Bivolarie, Miscarea de Piatra, Asociatia Amural, Asociatia Carpaterra.

Proiectul nu reprezinta in mod necesar pozitia Administratiei Fondului Cultural National. AFCN nu este responsabila de continutul proiectului sau de modul in care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt in intregime responsabilitatea beneficiarului finantarii.
.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate