IDEN 3D. Proiect cultural. Avatare 3D, educație prin animație | |
(Arte vizuale) |
In perioada 18 iulie 2024 - 15 noiembrie 2024 Asociatia KO-MOARA DE GANDURI, asociatie cultural-educationala va desfasura proiectul cultural IDEN 3D. Partenerii acestui proiect sunt: Asociatia Teatrul Coquette, Teatrul Mic si Asociatia VBC. |
Proiectul este cofinantat de AFCN si am inceput deja activitatea. Asociatia KO-MOARA DE GANDURI, o entitate nou infiintata cu scopul de a educa prin mijloace artistice tineri si adulti, de a sprijini demersuri artistice si de a incuraja dialogul intergenerational isi propune prin proiectul IDEN 3D sa lanseze o noua forma de autocunoastere, terapie, educatie civica prin crearea a 13 avatare. Unul dintre ele este cel al psihologului, responsabil de consilierea adolescentilor iar celelalte 12 sunt avatare create pe baza a 12 povesti selectate in urma unor traininguri dramatice cu adolescenti. Acestea au rolul de a proteja adolescentii participanti in proiect prin anonimat, pentru a evita potentiale situatii de bully-ing impotriva lor si pentru a stimula creativitatea acestora, fara a trai teama oprobiului public. Drept urmare, povestile celor 12 adolescenti vor fi dramatizate si interpretate de actori cu experienta. Se vor crea 13 clipuri animate si un colaj documentar, care vor fi prezentate in cadrul evenimentului de lansare a unui site web interactiv, ce va putea fi accesat oricand. In cadrul trainingului dramatic, sub protectia anonimatului, adolescentii isi confrunta probleme de dependenta de droguri, alcool, jocuri de noroc, violenta verbala sau fizica si peer pressure.
Raportandu-ne la ideea de baza a produsului finit al proiectului, IDEN 3D este un proiect unic in Romania si vom sublinia originalitatea sa prin accentuarea colaborarii dintre membrii echipei de proiect, specialisti in domenii total diferite, cum ar fi teatru, film, sound design, psihologie, pedagogie, scriere dramatica, animatie 3D, tehnicieni, web-designeri etc. Toti membrii echipei colaboreaza pentru a putea da publicului spre folosinta un instrument pretios inovativ, care sa poata fi un sprijin real pentru adolescentii care se confrunta astazi cu atatea tentatii, probleme si lipsa de comunicare, caci fiecare are tendinta de a incerca sa se confrunte singur cu problemele cotidiene. Oferind acest instrument de lucru suntem convinsi ca vor beneficia mai multi adolescenti de un ghidaj sanatos.
Pasii planuiti pentru realizarea si implementarea cu succes a proiectului sunt: sustinerea atelierelor dramatice, proces deja inceput, scrierea textelor de catre adolescenti, selectarea si dramatizarea lor, crearea celor 13 avatare, organizarea intalnirilor cu psihologul, realizarea animatiilor faciale, repetitii cu actorii, filmarea si inregistrarea vocilor intr-un studio profesionist, montarea, colorizarea si crearea clipului documentar, crearea site-ului interactiv, planificarea, organizarea si desfasurarea evenimentului de lansare a platformei interactive.
Pentru realizarea tuturor pasilor, activitatilor propuse, fiecare cu subactivitatile sale avem o echipa profesionista formata din: Lucian Tiganus (director artistic), Victor Badoi (regizor), Andrei Paun (tehnical artist si efecte speciale), Daniela Crudu (animator 3D), Victor Chitic (psiholog), Daniel – Mihail Ana (director de imagine), Mihnea Carjan (metodologist si voice acting), Ana Irina Serbulea (responsabil PR si promovare) si multi altii, colaboratori ai firmelor subcontractate, carora le multumim pentru sprijin si curajul de a se avanta intr-un proiect autentic, aparte si indraznet.
„Proiectul nu reprezinta in mod necesar pozitia Administratiei Fondului Cultural National. AFCN nu este responsabila de continutul proiectului sau de modul in care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt in intregime responsabilitea beneficiarului finatarii.”
. | |
|
|