The Breakup. Sfârșitul iubirii, live, la Mobius | |
(Arte vizuale) |
„The Breakup”, un performance afectiv - construit pe o intelegere moderna a rupturilor romantice - va avea premiera nationala intre 9-15 noiembrie, la Galeria Mobius din Bucuresti. Noua productie, realizata de un grup de artisti europeni condus de regizoarea Ioana Paun, a fost prezentata in luna septembrie in teatre si galerii din Cehia si Slovacia. |
„The Breakup” exploreaza dinamicile relatiilor la distanta si impactul tehnoromantismului asupra iubirii. Spectacolul expune felul in care tehnologia schimba intimitatea, experientele autentice si corporale. Performance-ul interactiv, in limba engleza, va fi prezentat pentru un numar restrans de spectatori, in 9, 13 si 15 noiembrie, de la ora 20.00. Cei interesati de vizionari se pot inscrie intr-un link invitatie pus la dispozitie de organizatori.
Numarul pe care l-ati format
nu mai este valid…
Doua femei si o piatra. Fara metafore complicate, „The Breakup” surprinde crizele unei despartiri, prin reactii afective care scapa de sub control. De la mesaje pierdute in WhatsApp, pana la dezactivarea unei relatii intr-o lume permanent conectata, performance-ul aduce in fata publicului sentimente in stare bruta. Ioana Paun propune o explorare a despartirii nu doar ca o ruptura intre oameni, ci si in interiorul nostru.
„The Breakup” este o experienta discreta si intensa, creata pentru a genera reflectie asupra modului in care ne-am trait relatiile de cuplu. Spectacolul ii invita pe participanti sa reflecteze asupra propriilor rupturi si sa se reconecteze cu emotiile lor, intr-un mod visceral si personal.
„Despartirea e ca un obuz, imprastiind in jur mii de schije. Sa o conceptualizezi ar fi o greseala, si-ar pierde din vigoare. Cred cu tarie in sublimarea experientelor puternice. Despartirea devine mai suportabila cand se transforma intr-un artefact colectiv”.
Ioana Paun, regizoare
Ioana Paun
Regizoarea si echipa ei exploreaza un teritoriu in care granitele dintre sentiment si progresul tehnologic devin tot mai neclare. "The Breakup" reda reactiile afective prin prisma bazei lor fiziologice, uneori scapata de sub controlul uman. Într-o realitate turbo-conectata, idila se construieste pe semne grafice si imagini, sentimentele prind putere din inimioare, seen si block. Intimitatea si exprimarile sinelui, toate se schimba, adaugand iubirii un nou strat de decorporalizare si alterand constant sensul comunicarii. „The Breakup” devine astfel un spatiu de dialog si reflectie asupra impactului acestor transformari sociale asupra relatiilor de cuplu.
Un spectacol tandru, realizat de o echipa de artisti din Romania, Cehia si Slovacia
Spectacolul, realizat de o echipa de artisti din Romania, Cehia si Slovacia, a avut, in luna septembrie, premiera europeana in cinci teatre si galerii din Cehia si Slovacia. Turneul a debutat in Slovacia, pe 11 septembrie, la Záhrada Center for Independent Culture, Banská Bystrica - unul dintre centrele culturale consacrate in promovarea vocilor tinere din toate domeniile artistice, film, arte vizuale, muzica sau teatru. A fost vizionat in spatiul cultural bod.K7 din Nitra (SK), Galéria Miloša Alexandra Bazovského din Trencín (SK) - o galerie dedicata artei secolelor XX si XXI, la P*AKT - platforma dedicata artelor performative contemporane din Bratislava (SK) si la Káznice - un spatiu de arta contemporana amenajat intr-o inchisoare de secol XVII din centrul istoric al orasului Brno (CZ).
Ioana Paun este o regizoare ce isi centreaza munca pe comportamentul uman in situatii provocatoare. Recent, a colaborat cu institutii precum le phénix scène nationale, Théatre les Tanneurs, CNDB, MuseumsQuartier si Teatrul Ashtar din Palestina. Între 2017 si 2020, a condus un program la Muzeul National de Arta Contemporana din Bucuresti, sprijinind actorii romani emergenti in tranzitia lor catre limbaje performative. In 2021, filmul sau de debut, "Emilia Hosu are HIV", a castigat premiul criticilor la FEKK Ljubljana si marele premiu in competitia locala de scurtmetraje la TIFF. In 2023, a dezvoltat, alaturi de programatorul Catalin Boitor, un sistem pentru reeditarea viselor nocturne. In 2024 este la Bratislava, unde a creat lucrari axate pe indragostire si alte explorari emotionale. De asemenea, tocmai a filmat un scurtmetraj despre unul dintre cele mai luxoase si viciate saloane de coafura din Bucurestiul anilor '80.
Matej Sýkora este scenograf de teatru si film, performer, dezvoltand o creatie imaginativa si ludic postmoderna. Face parte din colectivul de autori D'epog si Lucia Repašská, colaborand regulat cu Jan Kacena, precum si cu Peter Gonda sau Vojtech Bárta.
Bogdan Raileanu este un scriitor contemporan roman, cunoscut pentru comentariile sale sociale ascutite si explorarea vietii urbane moderne. A castigat recunoastere prin premii precum Premiul pentru tineri prozatori, iar cartea sa Dintii ascutiti ai binelui a fost pe lista scurta pentru Festival du premier roman de la Chambéry.
Andreea Opritescu este producator de film si istoric de arta, concentrandu-si interesul in dezvoltarea de proiecte in sudul Italiei, pentru Assedio Film. Productiile lor au fost prezentate in peste 50 de tari si la mai mult de 200 de festivaluri cinematografice. www.assediofilm.it
The Breakup
ECHIPA
Producator: Andreea Opritescu | Regia: Ioana Paun | Text: Bogdan Raileanu | Scenografie: Matej Sýkora | Performere: Ana Pop, Silvana Mihai, Marta Blašková, Bianca Temneanu | Comunicare: Evantia Barca | Comunicare online: Laura Stefanut | Grafica: Alice Voinea | Foto: unpaun
THE BREAKUP
CO-FINANTATORI:
Institutul Cultural Roman prin Programul Cantemir - un cadru de finantare pentru proiecte culturale destinate mediului international
Administratia Fondului Cultural National
Sustinut de: Záhrada Center for Independent Culture, Banská Bystrica, bod.K7, Nitra, Káznice, Brno, Galéria Miloša Alexandra Bazovského, Trencín, P*AKT, Bratislava
*Acest proiect nu reprezinta neaparat pozitia Institutului Cultural Ronan. ICR nu este responsabil pentru continutul proiectului sau pentru modul in care rezultatele acestuia pot fi utilizate. Acestea sunt in intregime responsabilitatea beneficiarului finantarii.
Acest proiect nu reprezinta neaparat pozitia Administratiei Fondului Cultural National. AFCN nu este responsabil pentru continutul proiectului sau pentru modul in care rezultatele sale pot fi utilizate. Acestea sunt in intregime responsabilitatea beneficiarului finantarii. . | |
|
|