Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
1 aprilie 2025
Recomandări
Perikon: sunetul mineralelor, într-o instalație sonoră la Borderline Art Space
(Arte vizuale)
Borderline Art Space gazduieste joi, 6 martie, de la ora 18:00, deschiderea expozitiei „Periferii electrice ? Perikon” a artistei Ioana Vreme Moser, curatoriata de Horatiu Lipot. Expozitia poate fi vizitata pana pe 4 aprilie 2025.
Evenimentul este precedat de o conferinta de tip prelegere, intitulata „Masini, pirouette si componente fluide” care va avea loc miercuri, 5 martie, de la ora 18, la Centrul Cultural German, in care artista va vorbi despre povestile ascunse din sistemele naturale, fluidele sarate si mineralele si va discuta importanta morfologiilor hardware alternative.

Perikon Smelters cerceteaza aparitia accidentala a mineralelor radiosensibile cu fenomene electrice specifice pentru a crea o instalatie sonora care rezoneaza prin si in interiorul formatiunilor cristaline. Lucrarea se axeaza, prin intermediul sunetului, pe traseul Zincitului (oxid de Zinc), un cristal rosu rubiniu nascut in flacarile aprinse ale interventiei umane, devenind predecesorul tranzistorului. De la primul incendiu minier accidental pana la primul sunet generat electronic, Perikon Smelters urmareste istoria fascinanta a cristalografiei acestui mineral incurcata de erori umane, dand voce mineralelor care „tipa” la atingerea atenta, dar instabila, a unui ac. (Ioana Vreme Moser)

Mentionand critica heteronormativitatii in identitatea performativa a artistei, in instalatiile de la Borderline Art Space Ioana Vreme Moser, vorbeste din perspectiva societala, despre sustenabilitate si autonomie. Aceste tehnologii arhaice folosesc adesea materiale naturale, care pot fi recuperate ori prelucrate usor. In proiectul ei mai larg de cercetare, On the peripheries of electronic wastelands (Despre periferia necropolelor electrice) ea se refera specific la obiectele recuperate pe care le foloseste, acestea fiind circuite imprimate sau componente electronice donate de alti artisti.

Exista incifrate in ele si o similitudine cu cultura DIY de astazi, tot mai evidenta dupa prima mare criza globala sanitara a noului mileniu si care traseaza un paralelism istoric interesant cu anarhismul post-revolutionar sovietic ? o retea anarhica de oameni, care nu functionau pentru castiguri materiale, ci ca sa dezvolte ceva pentru un viitor comun.

Tipologia artistica din centrul instalatiilor Ioanei Vreme Moser ofera informatii valoroase in ceea ce priveste aplicatiile estetice si implicatiile sociale ale stiintei si tehnologiei. Ea face acest lucru intr-un mod meta-critic. Cu alte cuvinte, utilizeaza tehnologia intr-o maniera care demonstreaza in mod autoreflexiv felul in care noile media sunt profund intrinseci in modurile de producere a cunoasterii, de perceptie si de interactiune. (Horatiu Lipot - fragmente din textul curatorial)


Ioana Vreme Moser (n. 1994) este un artist sonor roman implicat in electronica tip hardware, cercetare speculativa si experimente tactile. In practica sa, ea foloseste procese electronice brute pentru a obtine diferite materialitati ale sunetului. Ea plaseaza componente electronice si tensiuni de control in diferite situatii de interactiune cu corpul sau, materiale organice, obiecte pierdute si gasite, si stimuli de mediu. Din aceste coliziuni, apar sunete sintetizate care contin naratiuni si observatii personale privind istoria electronicii, lanturile de productie, terenurile abandonate si incurcaturile lumii naturale. A performat, lecturat si expus, printre altele, la Galeria Nationala a Danemarcei (DK), singuhr (DE), Klang Moore Schopfe (CH), Fonderie Darling (CA), Akademie der Künste Berlin (DE); Vancouver New Music (CA), Manifesta 14 (XK); SFX - Sound Effects Seoul (KR), Ars Electronica (AT), Bunkier Sztuki Gallery Krakow (PL); Simultan Festival (RO); Eigen+Art Lab - Transmediale, Berlin (DE).

Expozitia este organizata de Borderline Art Space prin Asociatia Culturala AltIasi si face parte din proiectul „ Borderline Art Space - X”, co-finantat de AFCN. Partener: Centrul Cultural German. Sponsor: Gramma.


.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate