Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
18 decembrie 2024
1892 • Premiera baletului Spargatorul de nuci de Ceaikovski are loc la "Mariinsky Theatre" în St. Petersburg
1923 • Muzeul Militar National, creat în aprilie 1914 ca sectie militara a Muzeului National al României, a fost transformat în institutie de sine statatoare
1947 • Se naste Steven Spielberg, regizor american ("Jurasic Park", "Lista lui Schindler")
1970 • Premiera, la Bucuresti, a spectacolului cu piesa Acesti nebuni fatarnici, de Teodor Mazilu
1990 • Se semneaza, la Strasbourg, actul prin care România adera la Conventia Culturala Europeana
Recomandări
„fabriKa” lui Gigi Căciuleanu, “un metisaj între geometrie şi gramatică, arhitectură şi orchestraţie”
(Arte vizuale)
Joi, 28 mai si marti, 2 iunie, de la orele 20.00, Gigi Caciuleanu Romania Dance Company prezinta spectacolul “fabriKa” la Teatrul Mic din Bucuresti.
un spectacol de Gigi Caciuleanu
muzica: Manuel Wandji
montaj muzical si costume (dupa o idee de Dan Mastacan): Gigi Caciuleanu
asistent de coregrafie: Lelia Marcu – Vladu
light design: Alin Popa

"Fabrica (ae), in latina, inseamna felul in care un lucru este facut. Iar Faber (bri), tot in latina, inseamna mestesugar.
In ceea ce ma priveste, arta miscarii, DANSUL, presupune o dubla fabrica : cea a mintii inainte de a deveni o uzina a corpului.
Cu fabriKa mi-am propus sa creez o piesa in care DINAMICA sa aiba rolul principal. O serie de variatii pe tema transformarilor energetice si emotionale atat din corpul uman cat si din interiorul unui grup de oameni in “stare de dans”. Ritmarea si organizarea miscarii extinzandu-se de la pulsarea corpurilor la cea a spatiului. Cu o muzica ce apartine tanarului compozitor Franco – Camerunez: Manuel Wandji. Un montaj realizat cu o selectie din 7 din albumele sale.
Faptul ca Omul a creat Masina dupa chipul si asemanarea sa, ma duce la ideea ca o uzina, o fabrica, este conceputa dupa modelul unui organism viu.

In constructia coregrafiei mele, plec de la trei idei:
Grupul uman vazut ca o masinarie
“Masina” corpului imaginata ca un angrenaj prins in fina si complicata panza de paianjen a relatiiilor dintre membrii unui grup dat
Fiecare relatie dintre indivizii-angrenaje fiind conceputa ca un organism in sine (si de sine statator) cu caracter si caracteristici, cu dinamica, bagaj emotional si spatialitate proprii.

Spatiul devine deci unul din actorii piesei:
Orice corp prin insasi prezenta sa in spatiu, il determina si il decupeaza pe acesta. Cu atat mai mult o va face prin miscarile sale oricat de mici sau simple ar fi acestea. Spatiul divizandu-se astfel in mai multe spatii: cel dintre persoane, cel din afara lor, cele aflate intre corp si fiecare dintre componentele sale, etc.
Aceste diverse spatii devin la randu-le niste entitati extra-corporale, de sine statatoare, capatand o definire si o identitate proprii.
Prin miscarea corpurilor, aceste spatii se comprima sau se dilata, se dilueaza unul intr-altul sau se maruntesc...
Intr-un cuvant : “danseaza”, compunand, cu fiecare miscare sau gest, o coregrafie adiacenta sau paralela cu cea a corpului vizibil.
Raportul dintre “ceea ce se vede” si “ceea ce nu se vede” fiind asemanator aceluia dintre “gol” si “plin” din arta caligrafiei, sau dintre materia propriu-zisa (marmura, bronz, lemn) si portiunile de “vid” din interiorul sculpturilor unui Henri Moore.

CRED CA NUMAI UN CORP CARE GANDESTE POATE FI INTR-ADEVAR UN CORP FRUMOS. Apt a se exprima in modul cel mai complet posibil. Iar energia poetica, cea a metaforei si a emotiei, reprezinta pentru mine un aliment esential al dinamicii corporale.
Cu miscari ce se conjuga precum verbele, in timp ce corpul si partile acestuia se declina asa cum o fac substantivele si adjectivele. Creind acorduri (sau dezacorduri!) ca in muzica. si rezolvand probleme cum o face matematica.
Organizarea coregrafiei fiindu-mi nu numai Arta dar si Mestesug, un metisaj, printre altele, intre geometrie si gramatica, arhitectura si orchestratie, sculptura si strategie de joc...
Adica, intr-un cuvant, si in sensul nobil al acestuia : "o adevarata fabrica"
Daca ascultati o sonata pentru pian veti avea o anumita perceptie, veti resimti o anume doza de emotie, proprie fiecaruia. Care se va schimba sau completa in momentul in care ati avea curiozitatea sa va uitati in interiorul pianului in timp ce se executa sonata, pentru a constata complicatul joc, pur mecanic, al “ciocanelelor” percutand corzile instrumentului – cu precizia unei masinarii de uzina.
Aceste cateva aspecte au constituit aria mea de preocupari in timp ce compuneam fabriKa." Gigi Caciuleanu

IMG_4793


Gigi Caciuleanu Romania Dance Company” are in componenta unii dintre cei mai talentati tineri artisti: Galina Bobeicu, Bianca Bor, Georgiana Dobre, Radu Domsa, Andrei Iancu, Andrew Lupu, Silviu Mititelu, Irina Stefan, Razvan Stoian, Irina Strungareanu,Vlad Troncea ?i Ana Maria Visan

Spectacolul fabriKa este produs de Fundatia Art Production in parteneriat cu Teatrul Mic.
Sponsor al Gigi Caciuleanu Romania Dance Company – JTI

Volumul "Vant, Volume, Vectori" de Gigi Caciuleanu poate fi achizitionat de la standul "Curtea Veche" prezent in seara spectacolului in foayerul Teatrului Mic.

Biletele se gasesc la Teatrul Mic, in reteaua Eventim (magazinele Orange, Vodafone, Germanos, Domo, librariile Carturesti, Humanitas, benzinariile OMV) si online pe www.eventim.ro.


fabriKa - Poster - 700x100 - 10.05.2015

.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate