Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
24 aprilie 2024
Recomandări
INSEMNE – Expoziția de sculptură și grafică “INSEMNE” – Expoziția de sculptură și grafică
(Arte vizuale)

Uniunea Artistilor Plastici din Romania are placerea sa prezinte expozi?ia de sculptura si grafica a artistilor REKA CSAPO DUP si IOAN DELAMARE ATANASIU, cu cele mai recente lucrari ale acestora.

Trecere si devenire la Reka Csapo Dup

Pentru Reka Csapo Dup, sculptura reprezinta un mod si totodata o cale de punere in acord a celor vazute cu cele nevazute.
Cum nimic nu apare din neant, cel putin de la Creatie, Big Bang sau orice alt eveniment constituit in punct 0 al istoriei, putem lua in consideratie truismul ca intotdeauna va exista un inainte si un dupa. Trecerea prin prezentul echivalent cu existenta fiecarui lucru se constituie astfel in succesiune de transformari. Pentru artista, schimbarea mentionata nu reprezinta atat metamorfoza, cat devenire, in sensul de echilibru, cu conotatiile sofianice ale acestuia. Matricea, privita ca matca a perpetuarii lumii, a fost relationata artistic si conceptual cu  focul uranian. Madonele create de Reka Csapo Dup, albe ori negre, sunt plasate in context non-teologic, intre zeitatile precrestine telurice, patroane ale fertilitatii si sirenele mitologice, simboluri ale sterilitatii. Aceasta relatie antinomica exclude din discurs orice componenta ludica. Artefactele apartin exclusiv zonei vizualului. Nimic intamplator, nimic in plus, nici in minus, totul sub semnul masurii. Pentru ca partea si intregul sunt independente organic, configurarea expozitiei-instalatie capata un rol principal in proiectul propus. 


Lumea de semne a lui Ioan Delamare Atanasiu

In creatia lui Ioan Delamare Atanasiu realitatea si interpretarea libera a acesteia se suprapun, sub semnul grafismului, pana la identificare. Rezultatul artistic apartine insa unei cu totul alte zone decat celei care transpare din perspectiva enuntata: este vorba despre naratiuni simultane. Timpul a fost in mod voit suprimat, ca de altfel orice relatie de cauzalitate din ceea ce vedem, lumea care se instaureaza prin trimful si intru exaltarea liniei apartinand exclusiv vizualului. Avem de-a face cu un discurs pseudo, ori poate meta iconografic. Componenta onirica se impleteste cu cea anecdotica, in spiritul unor legi de compozitie care isi afla toate cheile de lectura si parolele la vedere. Ceea ce conteaza este intregul, in conditiile in care partile componente au tendinta de a-si negocia individual ierarhia. Universul lui Atanasiueste fara solutie de transcendere prin mijloace interne, din punctul de vedere al interpretarilor de factura literara. Compozitiile sunt insa puternice, iar ideile instaurate prin eludarea asociatiilor libere din interpretare, coerente. O grafica ce va stimula intelectual, chiar cu pretul disconfortului, care va genera intrebari mai degraba decat sa ofere raspunsuri, totul sub egida unei maniere de abordare vii, inconfundabile.

Mihai Plamadeala, critic de arta, curator

.



Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate