Proiectul a evoluat ca un luptator pentru moralitate, promovand toate lucrurile culturale - fie ele de natura politica, sociala sau pur si simplu interesante.
Am luat parte la suficiente intalniri cu managerul de proiect pentru a incerca sa formam un concept care sa prinda (!), ceva care sa fie usor de retinut de catre oameni in mod involuntar, ceva care sa mearga bine cu telul proiectului cat si cu ceea ce promoveaza. Ideea pe care am mers este ca in momentul actual cultura este la un punct de rascruce in societatea noastra si ca cea mai buna cale pentru ca ea sa fie absorbita de catre mase este in doze mici (sa zicem: cescute). Fiecare dintre noi merita o ceasca zilnica de cultura, astfel ca de aici a pornit si numele.
Gasirea unei idei de urmat nu a fost atat de usoara intrucat trebuia sa fie simpla, insa eficace. Am schitat multe foi pana sa ma apropii cat de cat de ceva decent. Practic trebuia ca in centrul acelui tot sa se afle cultura, cat despre logotip, totul trebuia continut intr-o ceasca central pozitionata.
Dupa cateva discutii cu Mircea, managerul de proiect, el a fost de parere ca pot explora aceasta idee, ramanand insa deschis si la alte idei din partea mea. Ramanand totusi fixat pe aceasta, nu mi-a fost atat de usor sa ma lepad de ea, asa ca am incercat trecerea ei pe suport digital cu niste motto-uri de proba. Rezultatul nu a fost tocmai cel asteptat, dar era pe aproape.
Problema era ca nu reprezenta o identitate foarte bine inchegata, aratand a un lucru care incearca sa fie ceva ce nu e, asadar: inapoi la creion si hartie! Ideea centrala trebuia sa ramana la fel insa cu o integrare si un simbolism mai bun. "Ceasca" si "cultura" trebuiau sa fie impreunate armonios sub forma acestui proiect.
In timpul unui curs de baza de date Oracle mintea mi-a luat-o la fuga si am inceput sa mazgalesc pe niste cursuri. Nu urmaream nimic special, doar incercand sa mesteresc putin la aranjarea acestui logo a carui imagine nu ma parasea. Aveam ulterior sa aflu ca fotografia acestei schite trimisa lui Mircea urma sa defineasca brand-ul "Ceasca de Cultura". Combinatia literelor d-e era imbunatatita: avea mai multa fluiditate, era mai unitara, combina cele doua cuvinte mai bine si aducea un simbol pentru proiect.
Mai tarziu am redesenat conceptul intr-un format mare - putin prea mare, pentru ca a trebuit sa lipesc doua foi pentru a il incadra. Avand calea principala in cap si schitele in fata, noua integrare a fost atinsa cu mai multa usurinta rezultand in ceva mai bun.
Ceea ce a urmat a fost alegerea unei palete de culori adecvata. Trebuia sa fie simpla, stilata si cu o aroma de rafinament. Dupa ce a fost stabilita si aceasta, procesul s-a indreptat spre varierea perechii d-e pentru a vedea ce combinatie este mai buna in ceea ce priveste armonia, lizibilitatea, unitatea etc. Odata aleasa varianta cea mai buna, crearea logotipului final a fost atinsa si puteam inainte spre urmatorii pasi de a pune acest brand in miscare.
Proiectul "Ceasca de Cultura" a fost pentru mine unul dintre cele mai placute proiecte, in ceea ce priveste designul. A avut parte de un mananagement foarte bun al echipei, telurile erau clare si in ciuda ulterioarelor interventii ce au fost necesare pe parcurs, a ajuns exact ceea ce isi propusese: locul unde mergi pentru o ceasca de cafea, un croissant si desigur... doza zilnica de cultura.
.
|