Incidentele au fost initial de mica amploare, fiind cunoscute doar de membrii Casei Regale. Ulterior, acestea au devenit de notorietate publica. Toate au fost determinate de dorinta principelui de a merge cu propriul automobil ca si cum ar fi participat la un raliu.
Cum jandarmii nu au fost interesati sa cunoasca numerele de inmatriculare de la masinile demnitarilor, principele Nicolae a fost oprit, la 14 mai 1926, de jandarmii din comuna principele Carol. Augusta persoana nu a fost recunoscuta de reprezentantii legii, fiind retinuta si dusa la postul de jandarmi. Vitezomanul a fost pus in libertate in scurt timp. Si-a continuat viata in acelasi ritm, ignorand morala parintilor.
La 15 mai 1926, principele Nicolae s-a urcat in automobil, dorind sa ajunga la Pitesti. Nu a fost interesat de aspectul ca a plecat in cursa la 21,30. Cand mai avea 5 km pana la Pitesti, principele Nicolae a pierdut controlul masinii, rasturnandu-se intr-un sant. Ajuns cu picioarele pe pamant, odrasla regala s-a deplasat la Pitesti cu o caruta de ocazie. Autoritatile locale au anuntat incidentul la Bucuresti. Principele s-a urcat intr-un vagon de clasa a I-a si a facut cale intoarsa, fiind asteptat pe peronul Garii de Nord de generalul Nicoleanu.
Ochii vigilenti ai jandarmilor si imposibilitatea principelui de a stapani masina pe timpul noptii l-au determinat pe acesta sa se multumeasca cu sofatul pe strazile Capitalei. Un Bucuresti interbelic in care circulatia nu se desfasura ordonat, traficul realizandu-se in consecinta anapoda. Acest aspect nu a fost pe placul principelui, care se deplasa cu o viteza care o depasea pe cea stabilita de politie. In iunie 1930, principele Nicolae a intrat intr-o altercatie cu un franzelar, pe Bulevardul Elisabeta. Nemultumit ca trebuia sa astepte dupa o caruta care se deplasa regulamentar, principele a impins-o cu botul masinii. A primit in schimb un potop de insulte. Circulatia s-a descongestionat, iar principele si-a continuat deplasarea cu o viteza de contraventie. Totul a culminat cu un sut in testiculele soferului Ion Damian, pe strada Cameliei.
Dureros este aspectul ca, in timp ce in Romania unora dintre membrii Casei Regale li s-a permis sa incalce legea, britanicii l-au tratat pe regele George al V-lea (1910-1936) in spiritul legii. Astfel, politia londoneza l-a amendat pe suveranul britanic pentru depasirea vitezei legale in timp ce acesta mergea cu motocicleta.
.
|