Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
23 noiembrie 2024
1843 • Ion Ghica a inaugurat cursul de Economie politica la Academia Mihaileana de la Iasi
1864 • Este înfiintat prin decret semnat de domnitorul Alexandru Ioan Cuza, Muzeul National de Antichitati din capitala
1940 • Ion Antonescu, seful statului român între 1940-1944, a semnat, la Berlin, adeziunea României la Pactul Tripartit
1991 • Freddie Mercury anunta public ca are SIDA; a murit a doua zi.
Recomandări
Capriciul principelui Nicolae (1926)
(Istorie)
Masinile l-au atras ca pe un magnet pe principele Nicolae (1903-1977). Acest capriciu i-a adus, nu de putine ori, neplaceri.
Incidentele au fost initial de mica amploare, fiind cunoscute doar de membrii Casei Regale. Ulterior, acestea au devenit de notorietate publica. Toate au fost determinate de dorinta principelui de a merge cu propriul automobil ca si cum ar fi participat la un raliu.

Cum jandarmii nu au fost interesati sa cunoasca numerele de inmatriculare de la masinile demnitarilor, principele Nicolae a fost oprit, la 14 mai 1926, de jandarmii din comuna principele Carol. Augusta persoana nu a fost recunoscuta de reprezentantii legii, fiind retinuta si dusa la postul de jandarmi. Vitezomanul a fost pus in libertate in scurt timp. Si-a continuat viata in acelasi ritm, ignorand morala parintilor.
 
La 15 mai 1926, principele Nicolae s-a urcat in automobil, dorind sa ajunga la Pitesti. Nu a fost interesat de aspectul ca a plecat in cursa la 21,30. Cand mai avea 5 km pana la Pitesti, principele Nicolae a pierdut controlul masinii, rasturnandu-se intr-un sant. Ajuns cu picioarele pe pamant, odrasla regala s-a deplasat la Pitesti cu o caruta de ocazie. Autoritatile locale au anuntat incidentul la Bucuresti. Principele s-a urcat intr-un vagon de clasa a I-a si a facut cale intoarsa, fiind asteptat pe peronul Garii de Nord de generalul Nicoleanu.

Ochii vigilenti ai jandarmilor si imposibilitatea principelui de a stapani masina pe timpul noptii l-au determinat pe acesta sa se multumeasca cu sofatul pe strazile Capitalei. Un Bucuresti interbelic in care circulatia nu se desfasura ordonat, traficul realizandu-se in consecinta anapoda. Acest aspect nu a fost pe placul principelui, care se deplasa cu o viteza care o depasea pe cea stabilita de politie. In iunie 1930, principele Nicolae a intrat intr-o altercatie cu un franzelar, pe Bulevardul Elisabeta. Nemultumit ca trebuia sa astepte dupa o caruta care se deplasa regulamentar, principele a impins-o cu botul masinii. A primit in schimb un potop de insulte. Circulatia s-a descongestionat, iar principele si-a continuat deplasarea cu o viteza de contraventie. Totul a culminat cu un sut in testiculele soferului Ion Damian, pe strada Cameliei.

Dureros este aspectul ca, in timp ce in Romania unora dintre membrii Casei Regale li s-a permis sa incalce legea, britanicii l-au tratat pe regele George al V-lea (1910-1936) in spiritul legii. Astfel, politia londoneza l-a amendat pe suveranul britanic pentru depasirea vitezei legale in timp ce acesta mergea cu motocicleta. 

printul-nicolae

.

Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate