Compania de cercetare Unlock Market Research evalueaza in mod constant modul in care se transforma sistemul de valori romanesc, identifica tendinte si anticipeaza schimbari, iar pentru acest studiu, echipa Unlock si echipa revistei Biz au discutat cu key opinion leaders din business si comunicare si au definit conceptul de valoare.
“Trebuie sa-ti asumi faptul ca, cel putin in primele 10 minute de conversatie, o sa ai o strangere de inima si un sentiment apasator de frustrare: Despre ce vorbim? Valoarea e relativa in Romania.”,
asa sintetizeaza Adina Vlad, Managing Partner la Unlock Market Research, reactia oamenilor care au participat la studiul calitativ.
Cercetarea a pornit de la o tensiune ce apare frecvent in discutiile despre valorile romanilor si mai ales in randul liderilor de opinie din Romania. Multi cred ca toti oamenii inteligenti si talentati au plecat peste hotare. Si se blocheaza atunci cand le ceri sa-ti recomande oameni de valoare din Romania. Fie si-au format in timp aceasta convingere, fie nu vor sau nu stiu daca e bine sa recunoasca valoarea cuiva. Realitatea sociologica spune insa altceva: valoarea unui popor este constanta, indiferent de perioadele prin care trece o natiune. Oricat de multi ar pleca, vin altii care pot face valoare. Valoarea e un ingredient pentru progres, nu e progresul in sine.
“Este mult mai usor sa vezi valoarea in curtea vecinului, dar asta nu inseamna ca ea nu exista. Marea noastra problema, ca popor, este ca nu mai suntem obisnuiti s-o recunoastem!”
declara Marta Usurelu, redactorul sef al revistei Biz, initiatorul acestui studiu.
“Este nevoie sa vorbim despre valoare si despre valori. Despre ce apreciem si ce conteaza in realitate pentru oameni. Iar daca despre succes si celebritate se vorbeste peste tot in mass media si pe internet, credem ca a venit timpul sa incepem sa vorbim si despre valoare. Sa intelegem ca afirmatiile de genul «noi nu avem valori » arata doar cat de suficienti si incuiati am devenit, cand, in realitate, oamenii de valoare exista si reusesc cu succes, in toate domeniile de actvitate, sa puna Romania pe harta lumii!” completeaza Marta Usurelu.
Studiul valorilor romanesti va fi realizat, de acum inainte, la fiecare inceput de an.
***
Biz este brandul care reuneste o puternica comunitate de oameni de afaceri, atat online, cat si offline. Redactia s-a impus prin realizarea unor importante studii si topuri in parteneriat cu agentii de research, pe cele mai importante domenii de activitate din Romania: Top 50 companii performante, Anuarul Directorilor de Marketing, Top 20 companii IT pentru care merita sa lucrezi, Topul Agentiilor de PR din Romania, Brand Ro sau BizTech.
Biz este unic laureat Red Dot din Romania. In premiera absoluta pentru Romania, Brandient si Biz au castigat legendarul premiu Red Dot Design Award, cea mai prestigioasa competitie internationala de design, pentru coperta editiei BizSingapore
Jurnalistii revistei au lansat puternice campanii de constientizare a valorilor romanesti (Sustinem inovatia, Sunt un taran) sau proiecte unice in lume precum Biz Marketing Xchange, provocarea prin care cei mai important directori de marketing din Romania isi schimba, pentru o zi, compania in care lucreaza. O alta inovatie este Biz World, editii ale revistei realizate integral peste hotarele tarii, in Bruxelles, Londra, SUA, Germania, Singapore si Austria.
Biz este un brand unic in mass-media de afaceri din Romania. De 15 ani organizeaza puternice evenimente de afaceri in 9 orase din tara si 8 capitale din lume, de pe 3 continente.
www.revistabiz.ro
Unlock este o companie de consumer know-how si cercetare de piata cu capital 100% romanesc, infiintata in 2008. Unlock este specializata in studii de strategie de brand si marketing cultural, centrate pe descoperirea de insight-uri despre oameni, categorii si branduri care sa contribuie la cresterea clientilor pentru care lucreaza. Calitatea proiectelor companiei a dus la recunoasterea acesteia dincolo de Romania, Unlock coordonand in prezent cercetari internationale, nu doar locale. Unlock este frecvent numit ca partener strategic in numeroase cazuri de Effie, cei mai multi dintre clientii sai fiind de altfel si premiati.
La sfarsitul anului 2014 Unlock a trecut printr-un proces de repozitionare si schimbare de logo, transformandu-se in agentie de consumer know-how integrat (cercetare de piata, data mining, pozitionare de brand, insight generation, consumer trends & innovation). Unlock se adapteaza astfel la noile reguli de marketing care vizeaza raportarea la om in totalitatea sa, si nu doar din rolul de consumator al unei categorii. Noul scop al agentiei este acela de a-ti ajuta clientii sa-ti creasca cota de piata fiind relevanti pentru consumatorii de azi, tehnologizati, super informati si mult mai increzatori in fortele proprii. Unlock ajuta brandurile sa creasca si sa schimbe lumea in bine, pentru oameni.
www.unlock-research.com
.
|