La concurs au fost invitati sa participe profesionisti si amatori, de pe intreg teritoriul Romaniei. Concurentii au avut la dispozitie o luna si jumatate pentru a se inscrie in concurs cu idei de obiecte sau seturi de obiecte, autentice si originale, care intrunesc caracteristicile specifice suvenirurilor si care au un design inspirat din patrimoniul muzeal, pornind de la personalitatile istorice care au marcat Cotroceniul sau din zona artelor decorative si plastice.
„Am pornit in aventura Cotroceni creativ dintr-o necesitate. Chiar daca magazinul muzeului este ofertant, am simtit nevoia ca identitatea Muzeului National Cotroceni sa fie mai bine reprezentata. Prin urmare, in gama obiectelor de tip suvenir care pot fi cumparate de aici, sa predomine cele care poarta amprenta spatiului. Pornind de la aceasta nevoie, ne-am gandit ca cel mai potrivit ar fi sa gasim raspunsuri nu de unii singuri, ci intr-o forma de parteneriat cu reprezentantii sectorului industriilor creative, care pot veni cu solutii inovative de repozitionare a muzeului pe harta culturala contemporana a Bucurestiului.”
Liviu Sebastian Jicman, directorul general al Muzeului National Cotroceni
In concurs s-au inscris peste 50 de participanti cu idei de obiecte din mai multe zone ale artelor plastice si decorative, dar si din zona de design, precum: sculptura, pictura, desen, tesaturi si broderie. Procesul de evaluare a reprezentant o provocare frumoasa pentru membrii juriului, acestia apreciind creativitatea si inovativitatea propunerilor.
Pe 5 septembrie, la finalul etapei de jurizare, au fost desemnati castigatorii:
•Ana Wagner
•Anca Dragu (Una ca Luna)
•Bogdan Dumitrache
•Diana Tobosaru (Anayd Blu)
•GRAPHO_MAT
Cei cinci vor fi recompensati cu 10.000 de lei fiecare, suma care reprezinta remuneratia pentru ideea artistica, productia prototipului, costul productiei primei serii de minim 40 de obiecte si cedarea drepturilor de autor pentru dezvoltarea unei alte serii suplimentare de 100 de bucati. Acestea vor fi prezentate publicului larg intre 6 si 15 octombrie, la evenimentul Diploma, organizat de The Institute. Ulterior, obiectele vor fi gazduite de magazinul de suveniruri al muzeului si prezentate in cadrul evenimentelelor organizate de muzeu.
Juriul care s-a ocupat de selectia obiectelor castigatoare este alcatuit din profesionisti din domenii relevante pentru proiect: design de obiect, design grafic, muzeologie si management cultural: Radu Manelici (designer grafic si profesor la departamentul de design la Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti), Ruxandra Sacalis (arhitect si designer de obiect), Andrei Bortun (initiator al Romanian Design Week), Eliza Yokina (arhitect partener la studioul CUMULUS si designer de produs), Liviu Sebastian Jicman (director general al Muzeului National Cotroceni) si Roxana Bedrule (manager cultural).
„Am apreciat foarte mult, intr-o prima faza, demersul in sine. Cotroceni Creativ are potentialul de a deveni un exemplu de urmat pentru multe organizatii, similare sau nu. O a doua surpriza foarte placuta a fost numarul si calitatea proiectelor propuse juriului. Ni se demonstreaza astfel, o data in plus, faptul ca miscarea industriilor creative din Romania este din ce in ce mai dinamica, mai puternica. Asteptam cu multa curiozitate rezultatele acestui proiect, inclusiv timpul in care se vor epuiza obiectele produse sub semnatura Cotroceni Creativ.”
Andrei Bortun, membru al juriului Cotroceni creativ
„Admir diversitatea propunerilor, creativitatea participantilor si seriozitatea abordarilor. Am avut bucuria sa observ ca, la multe dintre propuneri, participantii au realizat prototipul obiectului propus, ceea ce a insemnat ca s-a lucrat cu placere si dedicare. Felicit castigatorii, insa as vrea sa spun ca multe dintre propuneri care, dintr-un motiv sau altul nu au fost premiate, au fost extrem de apreciate.”
Eliza Yokina, membru al juriului Cotroceni creativ
Mai multe detalii despre proiectul Cotroceni creativ:
https://www.facebook.com/Cotrocenicreativ/ http://www.muzeulcotroceni.ro/proiecte/cotrocenicreativ
Concursul Cotroceni Creativ este lansat in cadrul proiectului care poarta acelasi nume, initiat de Muzeul National Cotroceni, in parteneriat cu The Institute, Primaria Municipiului Bucuresti prin creart – Centrul de Creatie, Arta si Traditie al Municipiului Bucuresti, Castel Film Studios si Fundatia Gala Societatii Civile. Proiectul este co-finantat de Administratia Fondului Cultural National (AFCN).
Parteneri media: Agerpres, Art7 FM, Carturesti, Ceasca de Cultura, Citatepedia, Eskape, Igloo, Modernism, Q Magazine, Revista Cultura si Revista Zeppelin.
.
|