Opțiuni
•   Topuri
•   Blog
•   Interviul aromat
•   Ceaiul englezesc
•   Locale
•   Mass media
•   Autori
•   Promovează
•   Colaboratori
•   Parteneri
•   Contact
Newsletter
personalizat
Înscrie-te pentru ceașca săptămânală de cultură:
Socializare
Abonare RSS Bookmark Recomandați portalul
Twitter Facebook Youtube
Acum niște ani
22 decembrie 2024
Recomandări
Campania Cronicari Digitali 2018 s-a încheiat cu un maraton instagramic
(Arte vizuale)
1.000 de povesti virtuale, in doar sase ore, pentru promovarea patrimoniului cultural.
* 200 de instagrammeri au creat in doar sase ore 1.000 de povesti virtuale in cadrul unui Heritage Instameet, eveniment de inchidere oficiala, pe anul in curs, a proiectului Cronicari Digitali, cea mai mare campanie din Romania de promovare a patrimoniului cultural in randul tinerilor, desfasurata cu accent pe mediul digital;
* In cinci luni de proiect, 242 de instagrammeri au descoperit, alaturi de experti in patrimoniu, 56 de obiective in jurul carora au creat continut digital;
* Cele mai bune imagini din campanie vor fi expuse anul viitor la Palatul Universul in Bucuresti, apoi la Parlamentul European din Bruxelles.

Un tur de cladiri de referinta ale Capitalei - Academia Romana, Casa Macca, sediu al Institutului de Arheologie Vasile Parvan, Muzeul Colectiilor Doctor Severeanu si o petrecere cu stil la Palatul Ghica de pe Calea Victoriei au marcat, weekendul trecut, incheierea campaniei Cronicari Digitali pentru promovarea patrimoniului cultural in randul millennials, editia 2018. La Heritage Instameet au participat peste 200 de tineri, creatori de continut digital de calitate pe retelele sociale Instagram si Facebook, care s-au implicat in proiect, inca de la demararea lui. in cele sase ore, cat a durat evenimentul, participantii au generat peste 1.000 de InstaStories, povesti virtuale despre cladiri de patrimoniu si istoria acestora.

Plafoane de lemn sculptat cu maiestrie, coloane si colectii de monede romanesti din secolul al XIII – lea, toate au fost descoperite cu interes de catre tineri. La finalul periplului intre comori arhitecturale ale Bucurestiului de altadata, punctul final a fost Palatul Ghica, loc numai bun pentru socializare, ospat, descarcat imagini, schimbat impresii si pus la cale planuri pentru un nou an de descoperit noi obiective de patrimoniu, dar si despre cum pot fi mai bine povestite si readuse in vietile noastre.
   
In cele cinci luni ale campaniei, mii de fotografii au fost postate in social media cu hashtagul official al proiectului, #cronicaridigitali, au fost organizate patru Heritage Trips in care au fost parcursi peste 8.000 de kilometri in cautarea locurilor care merita sa fie povestite si au fost vizitate 56 de obiective de patrimoniu, toate acestea generand informatii care au ajuns la peste un million de tineri.
A fi cronicar digital a devenit o activitate cool in randul tinerilor

„Nu stiam la inceput ca va fi asa, dar in ultimele luni, a fi cronicar digital a devenit una dintre cele mai cool activitati in randul tinerilor. Ne bucuram mult ca am imprietenit o activitate zilnica din viata celor ce alcatuiesc generatia millennials, si ma refer aici la social media, cu promovarea patrimoniului cultural”,
declara Silvia Teodorescu, managing partner Zaga Brand, agentia care a demarat si coordonat campania “Cronicari Digitali”.

Cronicar digital

„Campania Cronicari Digitali a reprezentat primul canal real de comunicare prin care Institutul National al Patrimoniului a ajuns aproape de tineri si a putut sa construiasca alaturi de ei o comunitate puternica si dornica sa descopere patrimoniul cultural. Aceasta campanie ne permite sa transmitem ce credem noi ca este important despre patrimoniul cultural si totodata, sa aflam si cum vad tinerii patrimoniul si ce li se pare lor valoros de comunicat”,
afirma Stefan Balici, director al Institutului National al Patrimoniului, institutie partenera in proiect.

Campania de promovare a patrimoniului cultural in mediul digital va continua anul viitor cu o serie de Heritage Instameet-uri in Bucuresti si in tara, cu o expozitie in capitala, in luna februarie la Palatul Universul si cu alte evenimente dedicate tinerilor iubitori de patrimoniu si social media. Tot in 2019, la Parlamentul European din Bruxelles, vor fi expuse cele mai bune fotografii de pe Instagram ce reprezinta obiective de patrimoniu.
Campania Cronicari Digitali a scos in evidenta faptul ca tinerii sunt interesati si captivati de obiectivele de patrimoniu, important este modul in care prezinti aceasta mostenire culturala si daca le este facilitat accesul catre ea.  Proiectul derulat de Zaga Brand si Institutul National al Patrimoniului a fost premiat in ultima luna cu Best Digital PR Campaign la IAB MIXX Awards 2018 si alte trei premii la PR Awards 2018: Silver Award for Excellence la categoria „Social Media”, Silver Award for Excellence la categoria „Comunicare in domeniul public”  si Golden Award for Excellence la categoria „Cultura si Arta”.

Partener de mobilitate al campaniei Cronicari Digitali in 2018 a fost Volkswagen Autovehicule Comerciale, iar Heritage Instameet 2 a fost organizat cu sprijinul Kaufland Romania, Samsung Romania, Canon Romania, CEC Bank, Mastercard, AQUA Carpatica, Domeniile Samburesti si Staropramen. Parteneri Instagram: @creators.will.create, @ig_romania, @discoverbucharest, @promomvezromania, @turismbiz.ro.

Heritage Instameet Cronicari Digitali


Photo credit - Gigi Lupascu

Photo credit - Gigi Lupascu


Despre Institutul National al Patrimoniului
Institutul National al Patrimoniului (INP) este principala institutie publica de specialitate responsabila cu gestiunea patrimoniului cultural din Romania. Institutul coordoneaza activitatea de inventariere, protejare, consolidare-restaurare si punere in valoare a monumentelor istorice, activitatea de gestiune si punere in valoare a patrimoniului cultural mobil, digital, intangibil si imaterial. In domeniul patrimoniului mondial, INP este responsabil de monitorizarea monumentelor si siturilor inscrise in Lista Patrimoniului Mondial UNESCO si, de asemenea, de elaborarea dosarelor de nominalizare a monumentelor si siturilor Romaniei pentru inscrierea in Lista Patrimoniului Mondial.

Despre Zaga Brand
Fondata in 2005, agentia de comunicare creativa Zaga Brand si-a propus si a reusit sa creeze un mediu de lucru productiv in care imposibilul este doar o provocare. intr-o atmosfera “crazy about our work”, agentia a generat rezultatele dorite de clientii sai B2B si B2C oferind servicii complete de PR, Creative concepts si BTL. Misiunea Zaga este de a crea o comunicare reala intre comunitate si brand-urile sau companiile carora li se adreseaza prin PR - cea mai onesta, curajoasa si de durata contributie in a inspira oamenii, a genera reactii, a crea reputatii si fair advertising. Onest, cu rezultate masurabile, avand la baza actiuni de comunicare. De la concerte LIVE pe trenuri in miscare, concursuri nationale de creatie, campanii de CSR sau silent disco in autobuze si metrou, Zaga isi propune continuu sa suprinda publicul cu abordari creative, astfel incat mesajele de comunicare sa ajunga direct la acesta.

?tefan Bâlici,managerul INP_ Silvia Teodorescu, Managing Partner Zaga Brand_ Radu Ni?a, Dan Posea, Adrian Dan - instagrammeri ?i parteneri ai proiectului Cronicari Digita - Co

Stefan Balici,managerul INP_ Silvia Teodorescu, Managing Partner Zaga Brand Radu Nita, Dan Posea, Adrian Dan - instagrammeri ?i parteneri ai proiectului Cronicari Digita - Co

.

Nume:

E-mail:


Mesaj:

(Comentariile trebuie sa fie de maximum 250 de caractere.)
Validare: 
(Introduceti codul pentru validare.) Reseteaza cod!
 
Autentificare
Am uitat parola / Cont nou!
Căutare
Prea multe rezultate?
Folosește căutarea avansată.
Publicitate