Anul acesta, in Bucuresti, au fost si spatii nou intrate in circuit printre care se numara Muzeul de Arta Recenta (MaRe), Muzeul Recordurilor Romanesti, Muzeul Tablourilor in Miscare, oferit de Qreator, dar si cel mai mic muzeu mobil, organizat de Corul National de Camera – ,,Marin Constantin”.
In Bucuresti au fost peste 50 de muzee si spatii expozitionale neconventionale, iar in restul tarii numarul acestora a depasit 150. Aceasta editie a stat si sub semnul unei serii de proteste manifest care au avut ca scop tragerea unui semnal de alarma in legatura cu lipsa de finantare din segmentul cultural.
,,Ministerul Finantelor si cel al Culturii au decis ca nu este nevoie de cultura si ca finantarea ei nu este prioritara. 30% din bugetul legitim al AFCN a fost taiat si, astfel, 70 de proiecte au pierdut finantarea dupa ultimul apel de proiecte desi, teoretic, ele erau proiecte castigatoare. Printre ”beneficiarii” acestui abuz al celor doua ministere se numara si muzeele.
Cerem 100% cultura pentru toti asa cum ati vazut de Noaptea Muzeelor scris pe cele 10.000 de programe distribuite si pe stickerele oferite de noi. Oamenii au nevoie de cultura, au nevoie de muzee. Am demonstrat asta de Noaptea Muzeelor, atunci cand orasele si localitatile mai mici din tara infloresc si se transforma. Parinti cu copii, oameni de orice fel, unii aflati pentru prima oara in viata lor intr-un muzeu, toti cu programul in mana, vorbesc despre arta, colectii, muzee, muzica, dans, experimente, spectacole. Ceea ce noi, muzeele si prietenii nostri, reusim sa facem impreuna demonstreaza cum cultura schimba vieti si scoate tot ceea ce este mai frumos din oameni. Pentru toate acestea, solicitam public Guvernului tarii sa investeasca in cultura, sa investeasca in muzee, sa investeasca in sectorul cultural independent. Este una dintre cele mai sigure investitii pentru ca inapoi noi oferim ceea ce nimeni nu poate oferi, o societate vie si umanizata, tinuta departe de orice forma de alienare”,
a declarat managerul Noptii Muzeelor, Dragos Neamu.
Sponsor principal: UniCredit Bank
Sponsori: NEPI Rockcastle, The Institute, Phoenix Media
.
|